Több a gázos kocsi Európában

Az NGVA Europe legfrissebb adatai szerint 3 százalékkal bővült a földgázzal hajtott járművek piaca. A 2011. június és 2012. június között eltelt időszak alatt összesen 985 ezerrel nőtt a CNG-üzemű járművek száma Európában.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A földgázzal hajtott járművek eladása mellett az új kutak üzembe helyezései is emelkedést mutatnak, ugyanis a töltőállomások száma 2627-ről 2860-ra növekedett.  „Figyelembe véve a nehéz európai gazdasági helyzetet, ez a növekedés a meglévő kiaknázatlan potenciált igazolja a földgázzal hajtott járművek esetében” – emelte ki Domanovszky Henrik, a Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület (MGKKE) elnöke.

Egyre többen választják az olcsóbb gázüzeműt - Kép: SXC

Ugyancsak növekedés volt tapasztalható az LNG és a L-CNG állomások tekintetében. A cseppfolyósított gázt biztosító kutak száma tavaly elérte a 44-et és a jövőben további 43 új kút építése várható az Európai Unióban.

A növekvő jármű-értékesítésben a flottaértékesítések is fontos szerepet játszanak, hiszen az ilyen jellegű eladások 26 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbi, azaz a 2010 júniusa és a 2011 júniusa közötti adatokat. Az NGVA Europe információi szerint tavaly az év közepén összesen 1,73 millió földgáz/biometán meghajtású jármű volt forgalomban.

A földgázüzemű járművek száma világszinten is emelkedett, 2012 júniusára elérte a 16,2 millió darabot. A legtöbb ilyen környezetbarát meghajtású jármű Pakisztánban van forgalomban (3,1 millió), őt követi Irán (2,9 millió), majd Argentína (2,12 millió) és Brazília (1,72 millió). Szintén figyelemreméltó eredmény, hogy Indiában több mint 1,5 millió CNG üzemű jármű üzemel, Kínában pedig 1,2 millió. Az európai országok közül a legtöbb Ukrajna (0,39 millió) és Olaszország útjain (0,75 millió) közlekedik.

„A gázhajtás terjedésére a közutaknál még gyorsabban láthatunk majd példákat a hajók esetében, a hajók számára épülő LNG töltőállomások azonban alkalmasak a közúti járművek ellátására is. Az MGKKE által vezetett projekt az LNG és CNG töltőállomások magyarországi elterjedését alapozza meg. A tiszta alternatív üzemanyag elterjedésével ultra alacsony emissziójú járműpark jelenik meg útjainkon” – jegyezte meg Domanovszky Henrik, az MGKKE elnöke.

Lélegzethez jutott a magyar autópiac
Tavaly enyhén nőtt a magyarországi használt autó piac, a növekedést elsősorban a kedvezőbbé vált regisztrációs adó következtében megugrott import generálta. Az év végén az új gépjárművek forgalomba helyezéseinek száma is nőtt, de a piacot még mindig a céges vásárlások tartják életben. Az importált használt autók száma 2012-ben 54 ezerre nőtt az előző évi 31 ezerről, miközben a hazai használt autók átírása enyhén csökkent – derül ki a Használtautó.hu kedden közölt összesítéséből. Szemes Árpád, a cég ügyvezetője szerint a behozatalban – kedvező árfolyamok esetén – további növekedés valószínűsíthető az idén, ám a használtautó-piac jelentős bővülésének továbbra is komoly gátat szab, hogy az újautó-eladások számában 2013-ban sem várható jelentősebb ugrás az előző évekhez képest.

Véleményvezér

Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo