A földgázzal hajtott járművek eladása mellett az új kutak üzembe helyezései is emelkedést mutatnak, ugyanis a töltőállomások száma 2627-ről 2860-ra növekedett. „Figyelembe véve a nehéz európai gazdasági helyzetet, ez a növekedés a meglévő kiaknázatlan potenciált igazolja a földgázzal hajtott járművek esetében” – emelte ki Domanovszky Henrik, a Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület (MGKKE) elnöke.
Ugyancsak növekedés volt tapasztalható az LNG és a L-CNG állomások tekintetében. A cseppfolyósított gázt biztosító kutak száma tavaly elérte a 44-et és a jövőben további 43 új kút építése várható az Európai Unióban.
A növekvő jármű-értékesítésben a flottaértékesítések is fontos szerepet játszanak, hiszen az ilyen jellegű eladások 26 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbi, azaz a 2010 júniusa és a 2011 júniusa közötti adatokat. Az NGVA Europe információi szerint tavaly az év közepén összesen 1,73 millió földgáz/biometán meghajtású jármű volt forgalomban.
A földgázüzemű járművek száma világszinten is emelkedett, 2012 júniusára elérte a 16,2 millió darabot. A legtöbb ilyen környezetbarát meghajtású jármű Pakisztánban van forgalomban (3,1 millió), őt követi Irán (2,9 millió), majd Argentína (2,12 millió) és Brazília (1,72 millió). Szintén figyelemreméltó eredmény, hogy Indiában több mint 1,5 millió CNG üzemű jármű üzemel, Kínában pedig 1,2 millió. Az európai országok közül a legtöbb Ukrajna (0,39 millió) és Olaszország útjain (0,75 millió) közlekedik.
„A gázhajtás terjedésére a közutaknál még gyorsabban láthatunk majd példákat a hajók esetében, a hajók számára épülő LNG töltőállomások azonban alkalmasak a közúti járművek ellátására is. Az MGKKE által vezetett projekt az LNG és CNG töltőállomások magyarországi elterjedését alapozza meg. A tiszta alternatív üzemanyag elterjedésével ultra alacsony emissziójú járműpark jelenik meg útjainkon” – jegyezte meg Domanovszky Henrik, az MGKKE elnöke.