Ömlik a pénz az európai szállodákba

Az európai és a közel-keleti hotelbefektetések 16,8 milliárd euróra rúgtak 2014-ban, ami 30 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest és azt mutatja, hogy a szállodák egyre fontosabbak a kereskedelmi ingatlanpiacon befektetők számára.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: SXC

Tavaly a befektetési aktivitás szinte minden európai piacon jelentősen meghaladta a 2013-as szintet: Skandinávia, Németország és Dél-Európa országai mutatták fel a legnagyobb növekedést, 89, 74, illetve 50 százalékos bővüléssel. A „hagyományoknak” megfelelően, a három legnagyobb európai piac (Egyesült Királyság, Németország és Franciaország) vonzotta a tőke jelentős részét, 62 százalékot.

2014 során az Egyesült Királyság továbbra is a legvonzóbb: a brit szálloda-befektetések az európai piac 36 százalékát jelentették, amit két jelentős üzlet is támogatott. A tizenegy Crowne Plaza, Holiday Inn és Best Western név alatt üzemelő QMH-portfoliót a Marathon vásárolta meg 2014 augusztusában, tizenkilenc Holiday Inn hotelt pedig Kew Green vett meg az LRG-től 2014 szeptemberében. A vásárlási kedv minden bizonnyal 2015-ben is folytatódik a brit piacon  – derül ki a CBRE globális ingatlan-tanácsadó legfrissebb kutatásából.

Megugrottak a németországi befektetések

Németország a második helyre ugrott Európában, megelőzve Franciaországot, hiszen -dacára a néhány nagyvárosban tapasztalható lassulásnak- közel 3 milliárd eurót költöttek a befektetők németországi szállodákra. A nemzetközi befektetők voltak a legaktívabbak, és a viszonylag csendes első félév után a két utolsó negyedévben felpezsdült a piac, például a 342 szobás frankfurti Hilton megvásárlásával.

Franciaországban tavaly csökkent a befektetési piac forgalma, főleg a kifejezetten erős 2013-as üzletek miatt, amikor néhány igen drága szálloda cserélt gazdát. 2014-ben a befektetőket kissé elbizonytalanította az egy kiadható szobára jutó szobaár-bevétel (RevPAR) csökkenése, ami főleg a párizsi hotelekre volt jellemző. A kormányzati megszorítások mind a vállalati, mind a magánkeresletre hatással voltak, bár még így is Párizsban a legmagasabb a szobaár-bevétel szintje Európában.

„Az európai hotelpiacon is a teljes kereskedelmi ingatlanpiacra jellemző trendek érvényesültek: az alacsony kamatlábak és a növekedési ciklus hatja ma a piacot. Ezen felül ma Európában a hotelpiacon elérhető hozamprémium meghaladja az iroda és kiskereskedelmi ingatlanokét, a legjobb lokációk esetében is. Egyre több befektetőt vonz, hogy a szektor jelentős hozamokat biztosíthat és a növekvő transzparencia is növeli a bizalmukat. Ennek eredményeként a befektetők vásárlási kedvének további növekedését várjuk 2015-ben” – mondta Joe Stather, a CBRE európai hotelüzletágának vezetője.

AZ INGATLANPIACON MÁR VÉGE A VÁLSÁGNAK
A válság óta az első ízben emelkedett százezer fölé az ingatlan-adásvételek száma az országban. A lakások árai is emelkedtek, főleg a panellakások kelnek el most drágábban.
„Míg a keresletet hagyományos tőkeforrások táplálják, az ázsiai befektetők is egyre aktívabbak, köszönhetően a határokon átnyúló befektetési korlátozások könnyítésének és a minőségi európai szállodák iránti érdeklődésüknek.” – tette hozzá Joe Stather.

Budapest egyre vonzóbb

„A budapesti szállodapiac nagyon figyelemreméltó fejlődést mutat - minden fontos mutató tekintetében. A turisták egyre növekvő száma miatt a hotelek foglaltsági szintje folyamatosan emelkedik a piac 2009-es mélypontja óta és 2014-ben végre a szobaárak emelkedése is megindult, ami a bevételeket magasan az előző évi szintek fölé lökte. (Más felmérések szerint is töretlen az optimizmus a magyar piacon, csak a vasárnapi zárvatartás ügye árnyalja az összképet.) Az európai nagyvárosok közül Budapest szállodái javítottak jövedelmezőségükön a legnagyobb mértékben, ezzel is bizonyítva a magyar főváros biztos turisztikai alapjait. 2014 legnagyobb ügyelete az InterContinental Budapest eladása volt, meg nem nevezett összegért; az Al Habtoor Csoport becsléseink szerint nagyjából 70 millió eurót (21,5 milliárd forintot) fizethetett a tulajdonos GSS-nek Budapest egyik nevezetes szállodájáért 2014 júniusában. – nyilatkozta Borbély Gábor, a CBRE budapesti elemzési vezetője.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo