Ömlik a pénz az európai szállodákba

Az európai és a közel-keleti hotelbefektetések 16,8 milliárd euróra rúgtak 2014-ban, ami 30 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest és azt mutatja, hogy a szállodák egyre fontosabbak a kereskedelmi ingatlanpiacon befektetők számára.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép: SXC

Tavaly a befektetési aktivitás szinte minden európai piacon jelentősen meghaladta a 2013-as szintet: Skandinávia, Németország és Dél-Európa országai mutatták fel a legnagyobb növekedést, 89, 74, illetve 50 százalékos bővüléssel. A „hagyományoknak” megfelelően, a három legnagyobb európai piac (Egyesült Királyság, Németország és Franciaország) vonzotta a tőke jelentős részét, 62 százalékot.

2014 során az Egyesült Királyság továbbra is a legvonzóbb: a brit szálloda-befektetések az európai piac 36 százalékát jelentették, amit két jelentős üzlet is támogatott. A tizenegy Crowne Plaza, Holiday Inn és Best Western név alatt üzemelő QMH-portfoliót a Marathon vásárolta meg 2014 augusztusában, tizenkilenc Holiday Inn hotelt pedig Kew Green vett meg az LRG-től 2014 szeptemberében. A vásárlási kedv minden bizonnyal 2015-ben is folytatódik a brit piacon  – derül ki a CBRE globális ingatlan-tanácsadó legfrissebb kutatásából.

Megugrottak a németországi befektetések

Németország a második helyre ugrott Európában, megelőzve Franciaországot, hiszen -dacára a néhány nagyvárosban tapasztalható lassulásnak- közel 3 milliárd eurót költöttek a befektetők németországi szállodákra. A nemzetközi befektetők voltak a legaktívabbak, és a viszonylag csendes első félév után a két utolsó negyedévben felpezsdült a piac, például a 342 szobás frankfurti Hilton megvásárlásával.

Franciaországban tavaly csökkent a befektetési piac forgalma, főleg a kifejezetten erős 2013-as üzletek miatt, amikor néhány igen drága szálloda cserélt gazdát. 2014-ben a befektetőket kissé elbizonytalanította az egy kiadható szobára jutó szobaár-bevétel (RevPAR) csökkenése, ami főleg a párizsi hotelekre volt jellemző. A kormányzati megszorítások mind a vállalati, mind a magánkeresletre hatással voltak, bár még így is Párizsban a legmagasabb a szobaár-bevétel szintje Európában.

„Az európai hotelpiacon is a teljes kereskedelmi ingatlanpiacra jellemző trendek érvényesültek: az alacsony kamatlábak és a növekedési ciklus hatja ma a piacot. Ezen felül ma Európában a hotelpiacon elérhető hozamprémium meghaladja az iroda és kiskereskedelmi ingatlanokét, a legjobb lokációk esetében is. Egyre több befektetőt vonz, hogy a szektor jelentős hozamokat biztosíthat és a növekvő transzparencia is növeli a bizalmukat. Ennek eredményeként a befektetők vásárlási kedvének további növekedését várjuk 2015-ben” – mondta Joe Stather, a CBRE európai hotelüzletágának vezetője.

AZ INGATLANPIACON MÁR VÉGE A VÁLSÁGNAK
A válság óta az első ízben emelkedett százezer fölé az ingatlan-adásvételek száma az országban. A lakások árai is emelkedtek, főleg a panellakások kelnek el most drágábban.
„Míg a keresletet hagyományos tőkeforrások táplálják, az ázsiai befektetők is egyre aktívabbak, köszönhetően a határokon átnyúló befektetési korlátozások könnyítésének és a minőségi európai szállodák iránti érdeklődésüknek.” – tette hozzá Joe Stather.

Budapest egyre vonzóbb

„A budapesti szállodapiac nagyon figyelemreméltó fejlődést mutat - minden fontos mutató tekintetében. A turisták egyre növekvő száma miatt a hotelek foglaltsági szintje folyamatosan emelkedik a piac 2009-es mélypontja óta és 2014-ben végre a szobaárak emelkedése is megindult, ami a bevételeket magasan az előző évi szintek fölé lökte. (Más felmérések szerint is töretlen az optimizmus a magyar piacon, csak a vasárnapi zárvatartás ügye árnyalja az összképet.) Az európai nagyvárosok közül Budapest szállodái javítottak jövedelmezőségükön a legnagyobb mértékben, ezzel is bizonyítva a magyar főváros biztos turisztikai alapjait. 2014 legnagyobb ügyelete az InterContinental Budapest eladása volt, meg nem nevezett összegért; az Al Habtoor Csoport becsléseink szerint nagyjából 70 millió eurót (21,5 milliárd forintot) fizethetett a tulajdonos GSS-nek Budapest egyik nevezetes szállodájáért 2014 júniusában. – nyilatkozta Borbély Gábor, a CBRE budapesti elemzési vezetője.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo