Fényes jövő előtt a magyar járműipar

A gyártási költségek tekintetében továbbra is a világ és Európa egyik legversenyképesebb autóipari piaca a magyar, az iparági szereplők szerint a költséghatékonyság jelentősen javult hazánkban az elmúlt két évben – mutat rá az Ernst & Young Európai Autóipari Felmérése. A jelentésből az is kiderül, hogy az európai autóipari gyártók és beszállítók bizakodóak, döntő többségük szerint javul majd üzleti helyzetük a következő hat hónapban.

„Rendkívül pozitív hír Magyarország számára, hogy a költséghatékonyság és a termelékenység tekintetében is javulásról számolnak be az autóipari szereplők. A szektor ugyanis további átrendeződés előtt áll Európában, a gyártókapacitás nyugatról keletre vándorlásával lehet számolni. Ennek az átrendeződésnek pedig éppen azok lesznek a nyertesei, akik költséghatékonyan és magas termelékenységgel tudják a termékeket előállítani” – mondta Heinczinger Róbert, az Ernst & Young partnere. (A hazai ipari termelés húzóerejét is a járműipar adja.)

Költségek tekintetében a harmadik helyen állunk

Európában csak a csehek és a szlovákok előznek meg minket a költségek terén

A megkérdezett autóipari gyártók és beszállítók szerint a gyártási költségek tekintetében továbbra is a világ és Európa egyik legversenyképesebb piaca a magyar, a kontinensen hazánk a harmadik helyen szerepel a listán. A válaszadók 11 százaléka nyilatkozott úgy, hogy rendkívüli módon, 46 százalékuk, hogy eléggé versenyképesnek tartja az országot. Az európai lista első helyén Csehország, második helyén Szlovákia szerepel.

Az iparági szereplők szerint kismértékben javult az autóipar termelékenysége az elmúlt két évben Magyarországon, így az európai listán hazánk a nyolcadik helyen szerepel.  Az autóipari döntéshozók úgy értékelték, hogy szektorukat tekintve romlottak a mutatók a minőség és az innováció tekintetében Magyarországon 2011-hez képest. Az innovációs erőt és a termékek minőségét tekintve is a tizenegyedik helyre került az ország Európában – derül ki a felmérésből.

Érdemes lehet beszállítóvá válni
A kkv-k számára is számos lehetőséget kínál a járműipar. Azon cégek, amelyek a szektor nagyvállalatainak beszállítói köréhez tartoznak nagyobb biztonságot ad a kiszámítható, tervezhető felvásárlóval való kapcsolat. Persze az elvárások is magasak, de nem lehetetlen megfelelni - erről szól a Piac&Profit korábbi összeállítása.
A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) beszállítói adatbázist indít, s várja azon magyar vállalkozások regisztrációját, melyek tervezik a járműipari és az elektronikai szektorba való beszállítást, vagy már beszállítók, de bővíteni szeretnék megrendelőik körét.
Európai és világszinten is javulással számol a szakma

A megkérdezettek többsége szerint a világ nagy részén emelkedni fognak a gépjármű-eladások a következő egy évben. Kivétel ez alól Nyugat-Európa, ahol a várakozások szerint kevesebb autót értékesítenek majd. A legjelentősebb bővülést az alsó kategóriás gépkocsik piacán várják a szakmai körök, amelyet a prémium és luxus szegmens követ majd – derül ki a felméréséből.

A válaszadók döntő többsége, csaknem 80 százaléka szerint javulni fog üzleti helyzetük az előttünk álló fél évben. A válaszadók tizede nyilatkozott úgy, hogy jelentős javulást vár, 68 százalékuk pedig visszafogott bővülésről beszélt. Leginkább a közép- és kelet-európai gyártók és beszállítók optimisták, 92 százalékuk pozitívan tekint a jövőbe.

A válaszadó cégek több mint harmada bővítést tervez a következő egy évben, több mint fele pedig a jelenlegi szinten tartja majd a termelését. Világszinten bővülhet a foglalkoztatás a szektorban, Európában azonban legjobb esetben is csak azzal lehet számolni, hogy a mostani szinten marad a munkahelyek száma a következő hat hónapban – mutat rá a jelentés.

Beszállítói programot indít a Rába
Beszállítói programot indít a járműgyártásban tevékenykedő hazai kis- és középvállalkozások számára a Volvo Bus Corporationnel közös buszgyártásához a Rába Jármű Kft. Az érdeklődők június 30-ig jelentkezhetnek a társaság honlapján indított beszállítói oldalon; a pályázatok ismeretében készítik elő – várhatóan szeptember közepéig – a program következő fázisát. Ekkor már az együttműködés konkrét feltételeiről tárgyalnak a buszprogram leendő partnereivel – jelentette be Mohácsi Béla, a vállalat autóbuszüzletág-vezetője a társaság keddi győri sajtótájékoztatóján.

Véleményvezér

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.
Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo