A flottás kocsi használt autóként is megéri?

Az évek óta stagnáló új autó piac miatt egyre kevesebb fiatal használt autó keresi gazdáját, miközben nem könnyű elkerülni a külföldről behozott, nehezen ellenőrizhető előélettel rendelkező használt járműveket – állítják a szakértők, akik megoldást is látnak.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A szakértők szerint ma Magyarországon a jó vétel kulcsa az autó előéletéről szóló valós információk feltárásában rejlik. A tapasztalatok azt mutatják, rengeteg vásárlói panasz, bosszúság abból adódik, hogy a vevő a vásárlás pillanatában nem, vagy csak nagyon nehezen tudja eldönteni, hogy helytálló tájékoztatást kap-e a megvásárolandó gépkocsi futásteljesítményéről, korábbi meghibásodásairól és sérüléseiről.

A flottás kocsiknál könnyebben ellenőrizhető a jármű előélete – Kép: SXC

Az érvényben levő szabályozás értelmében a kilométeróra-állásokat az okmányirodák és a vizsgáztatók is rögzítik, így követhetőbbé vált az autók előélete, azonban a gyakorlat azt mutatja, hogy ez sem szorította vissza teljesen a visszaéléseket. A flotta- és gépjárműkezelő cég szerint a vásárlók érdeke, hogy valódi garanciát kapjanak a kilométer- és a szervizkönyv-adatok hitességéről. „Csak ebben az esetben vehetik biztosra, hogy amiért fizettek, az tényleg megéri az árát. Épp ezért érdemes a használt cégautók között keresgélni” – mondta Zsidi András, a LeasePlan használtautó-értékesítési vezetője.

A flottakezelő cég adataiból kiderül, hogy a magánszemélyeknek eladásra kínált használt flottaautók átlagosan 4 évesek és 120-150 ezer kilométerrel találnak gazdára. A legkelendőbbek a középkategóriás Ford, Skoda és Opel modellek, de népszerűek a prémium kategóriás Audik és Volvók is. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a felsőbb kategóriás használt autók esetében jellemzően toleránsabbak a vásárlók a magasabb kilométeróra-állás tekintetében, és nem húzzák a szájukat azokra a gépkocsikra sem, melyek 150 ezer kilométer felett futottak. A szakember szerint ennek oka az, hogy a vevők a prémium autókat magasabb minőséggel és hosszú távon is megbízható műszaki tartalommal párosítják. (Érdemes persze megnézni, mit veszünk!)

Hazánkban évek óta az összes újgépjármű-eladás több mint 70 százalékát a vállalatok számára értékesített modellek jelentik, és e trend meghatározza a magyarországi használtautó-piacot is. Sok vásárló ismeri fel hogy a visszakövethető, ellenőrizhető előélettel rendelkező cégautók között nagyobb biztonsággal válogathatnak.

Már százezer kilométert futott autót is szívesen veszünk

Az enyhén növekvő eladások és a lassan formálódó szemléletváltozás miatt a sok kilométert futott autók térnyerése jellemzi idén a hazai használtautó-értékesítést. Az elhúzódó gazdasági válság és a hitelfelvételek csökkenése ellenére kismértékben, folyamatosan emelkedik a gazdára találó használt autók száma. A statisztikák alapján megállapítható, hogy változatlanul a jóval egymillió forint alatt kínált – hitel nélkül is kigazdálkodható vételárú – gépkocsik a legkeresettebbek.

Véleményvezér

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo