A flottás kocsi használt autóként is megéri?

Az évek óta stagnáló új autó piac miatt egyre kevesebb fiatal használt autó keresi gazdáját, miközben nem könnyű elkerülni a külföldről behozott, nehezen ellenőrizhető előélettel rendelkező használt járműveket – állítják a szakértők, akik megoldást is látnak.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A szakértők szerint ma Magyarországon a jó vétel kulcsa az autó előéletéről szóló valós információk feltárásában rejlik. A tapasztalatok azt mutatják, rengeteg vásárlói panasz, bosszúság abból adódik, hogy a vevő a vásárlás pillanatában nem, vagy csak nagyon nehezen tudja eldönteni, hogy helytálló tájékoztatást kap-e a megvásárolandó gépkocsi futásteljesítményéről, korábbi meghibásodásairól és sérüléseiről.

A flottás kocsiknál könnyebben ellenőrizhető a jármű előélete – Kép: SXC

Az érvényben levő szabályozás értelmében a kilométeróra-állásokat az okmányirodák és a vizsgáztatók is rögzítik, így követhetőbbé vált az autók előélete, azonban a gyakorlat azt mutatja, hogy ez sem szorította vissza teljesen a visszaéléseket. A flotta- és gépjárműkezelő cég szerint a vásárlók érdeke, hogy valódi garanciát kapjanak a kilométer- és a szervizkönyv-adatok hitességéről. „Csak ebben az esetben vehetik biztosra, hogy amiért fizettek, az tényleg megéri az árát. Épp ezért érdemes a használt cégautók között keresgélni” – mondta Zsidi András, a LeasePlan használtautó-értékesítési vezetője.

A flottakezelő cég adataiból kiderül, hogy a magánszemélyeknek eladásra kínált használt flottaautók átlagosan 4 évesek és 120-150 ezer kilométerrel találnak gazdára. A legkelendőbbek a középkategóriás Ford, Skoda és Opel modellek, de népszerűek a prémium kategóriás Audik és Volvók is. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a felsőbb kategóriás használt autók esetében jellemzően toleránsabbak a vásárlók a magasabb kilométeróra-állás tekintetében, és nem húzzák a szájukat azokra a gépkocsikra sem, melyek 150 ezer kilométer felett futottak. A szakember szerint ennek oka az, hogy a vevők a prémium autókat magasabb minőséggel és hosszú távon is megbízható műszaki tartalommal párosítják. (Érdemes persze megnézni, mit veszünk!)

Hazánkban évek óta az összes újgépjármű-eladás több mint 70 százalékát a vállalatok számára értékesített modellek jelentik, és e trend meghatározza a magyarországi használtautó-piacot is. Sok vásárló ismeri fel hogy a visszakövethető, ellenőrizhető előélettel rendelkező cégautók között nagyobb biztonsággal válogathatnak.

Már százezer kilométert futott autót is szívesen veszünk

Az enyhén növekvő eladások és a lassan formálódó szemléletváltozás miatt a sok kilométert futott autók térnyerése jellemzi idén a hazai használtautó-értékesítést. Az elhúzódó gazdasági válság és a hitelfelvételek csökkenése ellenére kismértékben, folyamatosan emelkedik a gazdára találó használt autók száma. A statisztikák alapján megállapítható, hogy változatlanul a jóval egymillió forint alatt kínált – hitel nélkül is kigazdálkodható vételárú – gépkocsik a legkeresettebbek.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo