A flottás kocsi használt autóként is megéri?

Az évek óta stagnáló új autó piac miatt egyre kevesebb fiatal használt autó keresi gazdáját, miközben nem könnyű elkerülni a külföldről behozott, nehezen ellenőrizhető előélettel rendelkező használt járműveket – állítják a szakértők, akik megoldást is látnak.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A szakértők szerint ma Magyarországon a jó vétel kulcsa az autó előéletéről szóló valós információk feltárásában rejlik. A tapasztalatok azt mutatják, rengeteg vásárlói panasz, bosszúság abból adódik, hogy a vevő a vásárlás pillanatában nem, vagy csak nagyon nehezen tudja eldönteni, hogy helytálló tájékoztatást kap-e a megvásárolandó gépkocsi futásteljesítményéről, korábbi meghibásodásairól és sérüléseiről.

A flottás kocsiknál könnyebben ellenőrizhető a jármű előélete – Kép: SXC

Az érvényben levő szabályozás értelmében a kilométeróra-állásokat az okmányirodák és a vizsgáztatók is rögzítik, így követhetőbbé vált az autók előélete, azonban a gyakorlat azt mutatja, hogy ez sem szorította vissza teljesen a visszaéléseket. A flotta- és gépjárműkezelő cég szerint a vásárlók érdeke, hogy valódi garanciát kapjanak a kilométer- és a szervizkönyv-adatok hitességéről. „Csak ebben az esetben vehetik biztosra, hogy amiért fizettek, az tényleg megéri az árát. Épp ezért érdemes a használt cégautók között keresgélni” – mondta Zsidi András, a LeasePlan használtautó-értékesítési vezetője.

A flottakezelő cég adataiból kiderül, hogy a magánszemélyeknek eladásra kínált használt flottaautók átlagosan 4 évesek és 120-150 ezer kilométerrel találnak gazdára. A legkelendőbbek a középkategóriás Ford, Skoda és Opel modellek, de népszerűek a prémium kategóriás Audik és Volvók is. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a felsőbb kategóriás használt autók esetében jellemzően toleránsabbak a vásárlók a magasabb kilométeróra-állás tekintetében, és nem húzzák a szájukat azokra a gépkocsikra sem, melyek 150 ezer kilométer felett futottak. A szakember szerint ennek oka az, hogy a vevők a prémium autókat magasabb minőséggel és hosszú távon is megbízható műszaki tartalommal párosítják. (Érdemes persze megnézni, mit veszünk!)

Hazánkban évek óta az összes újgépjármű-eladás több mint 70 százalékát a vállalatok számára értékesített modellek jelentik, és e trend meghatározza a magyarországi használtautó-piacot is. Sok vásárló ismeri fel hogy a visszakövethető, ellenőrizhető előélettel rendelkező cégautók között nagyobb biztonsággal válogathatnak.

Már százezer kilométert futott autót is szívesen veszünk

Az enyhén növekvő eladások és a lassan formálódó szemléletváltozás miatt a sok kilométert futott autók térnyerése jellemzi idén a hazai használtautó-értékesítést. Az elhúzódó gazdasági válság és a hitelfelvételek csökkenése ellenére kismértékben, folyamatosan emelkedik a gazdára találó használt autók száma. A statisztikák alapján megállapítható, hogy változatlanul a jóval egymillió forint alatt kínált – hitel nélkül is kigazdálkodható vételárú – gépkocsik a legkeresettebbek.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo