Az Európai Bizottság legutóbbi felmérése szerint az euróövezet országai közül Finnországban a legolcsóbbak az autók, majd Görögország következik. A 25 tagállamot tekintve Dániában lehet a legkedvezőbben autót vásárolni - itt az árak 5,9 százalékkal maradnak el a finnországi szinttől -, majd Magyarország következik, 5,5 százalékos eltéréssel Finnországhoz képest.
Az euróövezetben változatlanul Németország a legdrágább, az egész unióban Csehországban kell a legtöbbet fizetni egy új autóért, 7,3 százalékkal többet az EU-átlagnál. A felmérésből az is kiderül, hogy az új tagországokban az új autók ára még mindig alacsonyabb, mint a régiekben, átlagosan 3,6 százalékkal.
Az egyes modelleket tekintve a legnagyobb árkülönbség a Ford Fokusnál van: a finnországi nettó ár 30 százalékkal alacsonyabb, mint a németországi. Ez azt jelenti, hogy ha egy német Finnországban adómentesen autót vásárol, majd azt Németországban bejelenti, és ott adózik, akkor 4 ezer eurót takaríthat meg. Ugyanakkor a dánok, vagy akár a finnek nem igazán profitálnak az alacsony árakból, mert igen magasak az adók: Dániában például 200 százalékos luxusadó van az autókra. Általánosságban elmondható, hogy az árkülönbség elsősorban a kis-és közepes autóknál jelentősebb, míg a luxusautók nagyjából ugyanannyiba kerülnek minden EU-tagországban.
Az elmúlt egy évben az unióban az autók ára lassabban emelkedett, mint az infláció, átlagosan 0,8 százalékkal, míg a fogyasztói árak 2,4 százalékkal emelkedtek 20005 és 2006 május között.