A nők többet költenek, de többet is tesznek félre

A a nők jobban törekednek arra, hogy rendszeresen félretegyenek, ugyanakkor saját bevallásuk szerint hajlamosabbak arra, hogy többet költsenek a tervezettnél, bár a férfiak még így is többet fordítanak szórakozásra és hobbira.

Kép: Pixabay

A több mint 1300 ügyfél megkérdezésével készült országos, nem reprezentatív felmérésből kiderül, hogy a nemek között nagyságrendi eltérés van a szabadidős célokra elköltött összegben. A megkérdezett nők havonta 11.390, míg a férfiak 17.300 forintot szánnak a hobbijukra. A sztereotípiával ellentétben a megkérdezett hölgyek közül csak feleannyian áldoznak kultúrára, mint férfitársaik. Meglepő adat továbbá, hogy – bár a kertészkedést és az utazást sokan inkább a nők által kedvelt tevékenységeknek tartják – erre a célra is több férfi ad ki pénzt, mint nő.

A pénzügyeikkel kapcsolatos döntések előtt mind a férfiaknak, mind a nőknek több mint a fele szakértő tanácsát kéri. A férfiak között azonban háromszor annyian vannak, akik a megtakarítási döntéseik során saját tudásukra, tapasztalataikra mernek támaszkodni. Valószínűleg ennek is köszönhető, hogy a férfiak között többen vannak (40%), akik döntésük előtt mindig összehasonlítják a különböző banki ajánlatokat, míg a nők között ez az arány csak 30 százalékos. A hölgyekre ugyanakkor inkább jellemző, hogy a bankok honlapja vagy a netes kalkulátorok mellett ismerősökre is támaszkodnak: 17 százalékuk családon belül is tájékozódik, barátokat is megkérdez, míg a férfiaknak csak 12 százaléka teszi ezt - derül ki az Unicredit kutatásából.

A legjobb női megtakarítás, ami magától ketyeg

A kutatásból úgy tűnik, hogy a férfiak nemcsak magabiztosabban, de szívesebben is foglalkoznak pénzügyeik tervezésével. A megfelelő megtakarítási forma kiválasztásakor a nők 82 százaléka előnyben részesíti azt, amivel nem kell havonta foglalkozni. Részvénybe, befektetési alapokba vagy egyéb értékpapírba a férfiak 53 százaléka fektet, a nők nagy többsége viszont minimális kockázatot sem szeretne vállalni megtakarításai elhelyezésekor: 89 százalékuk számára a biztonság a legfontosabb tényező. Ezzel együtt a magasabb hozam érdekében már a nők 40 százaléka is hajlandó némi kockázatot vállalni, a férfiaknak pedig 55 százaléka.

A nők között magasabb azoknak az aránya, akik többnyire már a hó elején félretesznek egy meghatározott összeget, vagy úgy gazdálkodnak, hogy a hónap végén megmaradt pénzüket rendszeresen félretehessék. A férfiakra inkább az jellemző, hogy akkor takarékoskodnak, amikor nagyobb összeghez jutnak. Mégis, annak ellenére, hogy a nők a pénzügyeiket tekintve megfontoltabbak, kockázatkerülőbbek, saját bevallásuk szerint hajlamosabbak arra is, hogy többet költsenek az eltervezettnél: 36 százalékukkal ez gyakran előfordul, míg a férfiaknak csak 29 százaléka mondta ugyanezt.

Világkörüli út és autóversenyzés a magyarok bakancslistáján
Világkörüli útra menni, versenyautót vezetni, rászorulókon segíteni, vagy éppen a gyerekek példaképévé válni – egyebek között ezek szerepelnek a magyarok bakancslistáján. Az áhított célok elérésében a pénz és az idő a legfőbb akadály, de jó hír, hogy a válaszadók mintegy kétharmada rendszeresen félretesz a vágyai megvalósítására.

Véleményvezér

Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust

Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust  

Magánrepülővel utazott, amelyről Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő osztott meg képeket. 
Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.
Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo