Környezetkímélőbbek lettek a gyerekkönyvek

A Rainforest Action Network elemzése szerint a nagy gyermekkönyvkiadók jelentős haladást értek el a tekintetben, hogy őserdőbarát papírból, vagyis fenntartható módon termelt fákból készüljenek köteteik.

Négy év után ismét átfogó elemzést készített a kiadók papírbeszerzési módszereiről a Rainforest Action Network (RAN) és örömmel állapította meg, hogy nagy előrelépések történtek az elmúlt időszakban – írta a Publishers Weekly. Bár a szervezet hangsúlyozta, hogy a környezetkímélő beszerzési lánc teljes kialakítása még mindig folyamatban van, a kiadók nyilvánvaló elkötelezettsége a kérdésben egyértelműen üdvözlendő.

Mára nagymértékben csökkent az „ellentmondásos" rostok hányada a könyvekben, ami annak köszönhető, hogy a kiadók nyomást helyeztek beszállítóikra, csakis tiszta, nem esőerdőirtásból szerzett (főleg indonéziai), veszélyeztetett fafajtákat használjanak fel alapanyagként – különben felbontják velük a szerződéseket.

kép: freeimages.com

A vizsgált cégek
Disney, Hachette, Macmillan, HarperCollins, Scholastic, Penguin/Pearson, Houghton Mifflin Harcourt, Candlewick, Simon & Schuster, Random House.
A mai technológiákkal a papírok rostjaiból könnyen kimutatható, hogy a benne lévő különféle fák milyen fajták és honnan származnak. Mind a tíz kiadó, melyet a RAN megvizsgált, független papírtesztelő cégekkel tartatja be alvállalkozóival az új beszerzési alapelveket.

A lemaradók

A RAN szerint a Random House kiadó maradt le leginkább az összesítésben, mely egyébként 2006-ban még a sorvezető volt a könyvpapírok zöldebbé tételében. Azóta viszont nem bocsátott harmadik fél rendelkezésére adatokat a papírbeszerzéseiről. A kiadó visszautasította a RAN kritikáját, mondván nagyon is fenntartható és környezetkímélő a könyvgyártásuk. A Simon & Schustert szintén kritika érte, a kiadó ugyancsak tiltakozott, hangsúlyozva, hogy az importált könyveken papírtesztet végeznek, a beszállítóknak pedig mindig kommunikálják az ökológiai elvárásaikat, és rendszeres ellenőrzéssel be is tartatják azokat.

A papírkosárba szórjuk a pénzt
Egy szervezeten belül nap mint nap rengeteg dokumentum keletkezik, elektronikusan, mégis csupán egy részük jár be később digitális életutat, többségük ugyanis papírra kerül, és sokuk egyszerűen a papírkosárban végzi.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo