„Több vidéki település legforgalmasabb csomópontjait és útjait sikerült felmérni a passzív mintavételi készülékekkel két különböző időszakban, és ezekből a mérésekből, valamint a szúrópróba szerűen, a DUH aktuális szennyezettséget mérő készülékével kapott adatokból világossá vált, hogy a használt dízelautók tömeges importja jelentősen rontotta a levegő minőségét Magyarországon is. Szakértői becslések szerint az útjainkon közlekedő gépjárművek legszennyezőbb 10 százaléka okozza a szennyezés 60 százalékát, így gyorsan és könnyen csökkenthetnénk a szennyezést, ha kitiltanánk ezeket a járműveket a sűrűn lakott területekről.”
Jürgen Resch, a DUH ügyvezető igazgatója kijelentette:
„Volker Wissing német szövetségi közlekedési miniszter ahelyett, hogy felszámolná a dízelautók okozta szennyezést, egyszerűen a szomszédos országokra zúdítja azt. A helyi hatóságok ezután eltitkolják a problémát, és a Kelet- és Közép-Európában légszennyezésnek kitett emberek szenvedik el a következményeket. Évente több mint 142 000 ember hal meg idő előtt az EU-ban a dízel kipufogógáz nitrogén-dioxidjának való kitettség miatt.”
A közzétett, „Európai mérőállomások ellenőrzése ─ az NO2-mérések eredményei Európa-szerte” című jelentés egy 2018 óta tartó, most is folyamatban lévő mérési kampány része. Ebben a kampányban a DUH Európa-szerte támogatja a helyi civil szervezeteket és kezdeményezéseket NO2-mérések elvégzésében. Eddig több mint 5000 mérést végeztek 19 országban. Az átfogó cél az, hogy bizonyítékot gyűjtsenek a hivatalos mérőállomás-hálózat súlyos hiányosságairól, és felhívják a figyelmet az egész Európát sújtó problémára.