A Ruanda fővárosában, Kigaliban tartott világtalálkozón sok forgott kockán. Akárcsak a szén-dioxid-csökkentést övező alkudozásoknál a 2009-ben rendezett koppenhágai klímacsúcson, az ellentét ezúttal is a fejlett és a fejlődő országok között feszült: India több időt akar kiharcolni arra, hogy a fejlődő országok átalakítsák gazdaságukat, és korszerűbb légkondikkal, hűtőkkel cseréljék le a meglévő eszközparkot: 2031-es határidőt követelt.
Az USA, az EU és több afrikai ország viszont gyorsabb cselekvést látott volna szívesen, a tetőzést 2020–2022 közé tennék. Az Egyesült Államok egyébként már megkezdte a HFC-k kivonását iparából, akárcsak az EU, ahol 2011-ben betiltották használatukat a gépjárművekben. Egyes fejlett országokban általában véve csökkenő tendenciát mutat a HFC-használat. A Kigaliban elfogadott megállapodás végül azt szavatolja, hogy 100 ország fogja csökkenteni a HFC-k alkalmazását 2024-től.
- Pakisztán, India és az Arab-öböl menti országok 2028-as kezdés mellett lobbiztak, és meg is kapták: ők a kivételek. Azon okból kapták meg a késleltetést, hogy gazdaságuk még fejletlen ahhoz, hogy kibírják a korszerűsítés költségeit. (A 2028-as dátum még így is 3 évvel korábbi cselekvés, mint amit India javasolt.
- Kína 2024-ben kezdi meg a HFC-k csökkentését.
- Az USA, Japán és Európa 2019-től köteles elindítani a HFC-k kivonását.
A HFC-egyezmény a montreali megállapodáshoz kapcsolódik kiegészítésként. Bár első látásra azt hihetnénk, hogy csak a konyhai frigóinkról, mélyhűtőinkről meg a szobai légkondikról van szó, de valójában egy sor iparág működése igényel állandó hűtést. Ezeknek a gazdasági szereplőknek korszerűsíteniük kell eszközeiket, s ez nagy kiadásokat jelent. „Kiváltásuk szén-dioxiddal, ammóniával és szénhidrogénekkel lehetséges, s ezek az alternatívák már hozzáférhetőek a piacon” – írta a The Guardian. Ezek állítólag energiahatékonyabb megoldások is. Az élelmiszeripar nagyjai közül jó néhány szintén megkezdte a fluortartalmú gázok kivonását az ellátási láncából és termelési folyamataiból. Ezek között van a Coca Cola, a Pepscio és a Unilever.