Biciklivel Londonba

Ferenczi István, 31 éves angoltanár 2007. július 1-én, vasárnap reggel Nagy-Britanniába indul szabadságra. Kispesti lakásából kilépve azonban nem a közeli reptér felé veszi az irányt, hanem előző este felszerszámozott kerékpárjára száll.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 Az Erzsébet tér érintésével délelőtt maga mögött hagyja a fővárost, hogy tervei szerint három héttel később Szlovákián, Ausztrián, Németországon, Hollandián, Belgiumon keresztül a skóciai Ballater-be érjen. Augusztus 4-én délnek fordul és bő egy héttel később, 2583 km letekerése után megérkezik a londoni Heathrow reptérre - a második Nemzetközi Klíma Táborba.

Megspórolt CO2-kibocsátás: ahhoz képest, ha az utat négyesben tenné meg egy 1300 köbcentis autóban: 109 kg. Ahhoz viszonyatva, ha a Ferihegy - Aberdeen - London Heathrow útvonalon repülne: 415 kg.

Az augusztus 14. és 21. között tartott Nemzetközi Klíma Tábor szabadegyetem, fesztivál, demonstráció és politikai nyomásgyakorlás egyszerre, ahol a résztvevők az egyén által alkalmazható megoldásokat keresnek, illetve azon igyekeznek, hogy az éghajlatváltozás ügye a döntéshozók számára is megkerülhetetlen legyen. Az esemény idén a közlekedésre fókuszál.

Miért autópálya?

Az odavezető maratoni, nyolc országot érintő egyszemélyes biciklitúra Ferenczi István figyelemfelkeltő akciója azért, hogy helyváltoztatása során lehetőleg mindenki tegyen valamit a klíma megóvásáért.

"Természetesen senkitől se várom el, hogy ilyen hosszú utat biciklivel tegyen meg, ennél sokkal kevesebb is elég. Például tíz percnél rövidebb útra lehetőleg ne üljünk autóba; használjunk minél többször kerékpárt, vagy ha Budapesten ezt nem merjük, akkor lobbizzunk képviselőinknél biztonságos kerékpáros infrastruktúráért. Utazhatunk tömegközlekedéssel is, ha netán viszolygunk ettől, akkor követeljünk
kulturáltabb utazási körülményeket. A Klíma Táborban szeretném megtudni, miként lehet a sajtó és a környezetvédő mozgalmak segítségével érdemi lépésekre kényszeríteni a döntéshozókat. Tudni szeretném azt is, mi kell ahhoz, hogy az emberek ne csak a hatalomtól várják a megoldást, hanem maguk is alternatívákat keressenek.

Ha tényleg már csak tíz évünk van, hogy lényegileg mérsékelni tudjuk a klímaváltozás hatásait, akkor ezt itthon is meg kell értetni az emberekkel, cselekvésre kell bírni őket" - mondja utazása céljairól Ferenczi István. Szerinte ez annál is aktuálisabb, mert ugyan Magyarország azzal büszkélkedik, hogy a szocialista "nehézipari" idők
kibocsátáshoz képest ma kevesebb üvegház hatású gázt enged a levegőbe, ám közben például az EU vasutat preferáló támogatási politikájának dacára is elsősorban autópályák építésén munkálkodik.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo