Az ipari forradalomhoz hasonló változás kéne

Nem csak felelősségbeli kérdés, hanem üzleti lehetőség is a klímaváltozás elleni küzdelem - mondta a BCSDH üzleti reggelijén Ürge-Vorsatz Diána, klímakutató. Azok a vállalatok, amelyek időben nem tudnak, vagy nem akarnak élni a lehetőséggel, lemaradnak a versenyben.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép:PP archív

Ürge-Vorsatz Diána, a Nobel-békedíjjal kitüntetett Éghajlatváltozási Kormányközi Testület (IPCC), üvegházhatású-gázok kibocsátásainak csökkentését vizsgáló III. Munkacsoport (WGIII) alelnöke tartott előadást a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (BCSDH) vállalatvezetőknek tartott üzleti reggelijén.

„Az ipari forradalomhoz hasonló mértékű változásra van szükség, amely a gazdaság minden területére kiterjed. Át kell értelmeznünk a fogyasztás és a növekedés alapú paradigmákat.”– fejtette ki előadásában Ürge-Vorsatz Diána. A klímakutató egy megvalósult „csodának” nevezte a párizsi klímaegyezményt, amely 196 ország első számú vezetőjének egyetértését és eltökéltségét fejezi ki a klímaváltozás megállítására. Egy olyan egyezmény született, amelyben találkoztak az alulról jövő kezdeményezések és a felülről jövő akarat.

Felhívta a figyelmet a vállalatvezetők személyes elköteleződésére és felelősségére is: „A változás kulcsa a személyes karizma”. A fosszilis energiahordozókról az alacsony széndioxid kibocsátású gazdaságra való áttérésen túl, olyan új üzleti modellek kidolgozására van szükség, amelyek figyelembe veszik a természeti kincsekben okozott károkat is, és amelyek szakítanak a megszokott üzletmenettel. Ilyen lehet a megosztáson alapuló, vagy akár a körforgásos gazdálkodás (ld. keretes írásunkat). A cél eléréséhez az energia és az erőforrások felhasználását és a fogyasztást is csökkenteni kell, amelyben az informatika és más új technológiák elterjedése illetve új területeken való alkalmazása segíthet. Új fogyasztási szokások kerülnek előtérbe, ahol a mennyiség helyét a minőség veszi át. Ezek mind új üzleti lehetőséget jelentenek azoknak a vállalatoknak, akik időben felismerik a váltás szükségességét.

Semmit nem hagyunk hátra – gazdaság szemét nélkül?
A szakemberek szerint a körkörös gazdaság lehetséges, sőt nyereséges is lenne, de sokat kell még tennünk érte. A szűkülő és dráguló források hatékonyabb kihasználása nem opció, hanem már elkerülhetetlen valóság. A körkörös gazdaság elméletéről itt olvashat részletesen.
„A Párizsi csúcs természetesen nem oldotta meg a klímaváltozás kérdéseit, de nagyon fontos előrelépés. Amikor elkezdik a vállalások megvalósítását egy új gondolkodásmód mentén, ebben az üzleti szektornak kiemelt szerep fog jutni.” – fejtette ki Ifj. Chikán Attila, a BCSDH újonnan megválasztott elnöke.

 

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo