Felelős vállalkozás cikkek


Az iskolából indul a fenntartható vállalkozás

Az iskolából indul a fenntartható vállalkozás 

2017. április 4-én a Budapesti Corvinus Egyetem és a magyar GDP 30%-át termelő vállalatokat tömörítő Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (BCSDH) stratégiai együttműködést kötött annak érdekében, hogy a fenntarthatóság alapelvei minél jobban beépüljenek gazdasági képzésbe, és ennek segítségével az üzleti gyakorlatba.
Az átláthatóság az új trend. Ön követi?

Az átláthatóság az új trend. Ön követi? 

Az átláthatóság az új trend, és versenyképesség is azon múlik hosszútávon, hogy csatlakoznak-e hozzá a cégek - vallják a Bridge Budapest felmérésében résztvevők.
Kicsi a cég, de segít

Kicsi a cég, de segít 

Sok esetben pénz, vagy kapacitáshiánnyal indokolják a cégek, hogy miért nem tesznek lépéseket a társadalmi felelősségvállalás erősítése érdekében. Pedig nem a hatalmas programokon, hanem az elkötelezettségen múlik a hatás - az alábbi kisvállalati példák is bizonyítják.
Nem luxus, a siker alapja az etika

Nem luxus, a siker alapja az etika 

Nincs ellentét a vállalkozások és a társadalom érdekei között - hangsúlyozták a Cégvezetők Csúcstalálkozóján felszólaló szakemberek. Valójában hosszú távon csak azok a cégek lesznek sikeresek, amelyek etikusan működnek. Ezt várják a fogyasztók és a partner vállalatok is.
Az ipari forradalomhoz hasonló változás kéne

Az ipari forradalomhoz hasonló változás kéne 

Nem csak felelősségbeli kérdés, hanem üzleti lehetőség is a klímaváltozás elleni küzdelem - mondta a BCSDH üzleti reggelijén Ürge-Vorsatz Diána, klímakutató. Azok a vállalatok, amelyek időben nem tudnak, vagy nem akarnak élni a lehetőséggel, lemaradnak a versenyben.
Az üzlet nem jótékonysági intézmény - de van, amelyik igen

Az üzlet nem jótékonysági intézmény - de van, amelyik igen 

Szokás mondani, hogy egy üzlet nem jótékonysági intézmény. Nos, az adománybolt igen. Újrafelhasználás, munkahelyteremtés és társadalmi szolidaritás, üzleti alapon – ezzel foglalkozik a Cseriti.
Ahol a bicikli nem hobbi

Ahol a bicikli nem hobbi 

A fogyasztói igények kielégítése mellett munkát és öngondoskodást teremt egy hátrányos helyzetű kistérségben, sőt még a közlekedés biztonságát is növeli a Re-Cikli kerékpárjavító műhelye.
Itt az idő a beszéd helyett cselekvésre váltani

Itt az idő a beszéd helyett cselekvésre váltani 

Az Európai Unió által 2020-ra kitűzött célok eléréséhez a vállalatok – legyenek kicsik vagy nagyok – nagyon jelentős mértékben járulhatnak hozzá, ha belátják saját felelősségüket. Ennek tudatosítása érdekében jött létre a Vállalkozás 2020 Manifesztum, amely kijelöli a legfontosabb prioritásokat. A dokumentum azt hangsúlyozza, eljött a konkrét és gyakorlati lépések ideje.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Költségkímélés

Ezért éri meg, ha újrakötjük lakásbiztosításunkat

Ezért éri meg, ha újrakötjük lakásbiztosításunkat 

Márciusban egy hónapig ismét rendkívüli – biztosítón belüli vagy más társasághoz történő – átkötési lehetőség nyílik a lakásbiztosításoknál.

Jogi kisokos

Az üzleti titkokkal való visszaélés a dolgozó távozása után is büntetendő

Az üzleti titkokkal való visszaélés a dolgozó távozása után is büntetendő 

Üzleti titkokkal való visszaélés miatt lett érvénytelen az ügyvezető munkaviszonyának közös megszüntetése.

Cégblog

Amerikai cég ellen vizsgálódik az MNB

Amerikai cég ellen vizsgálódik az MNB  

Megtiltották az OMR OIL LLC-nek, hogy Magyarországon jogosulatlanul bármely, az MNB engedélyéhez vagy bejelentéshez kötött tevékenységet végezzenek.

Klímablog

Fejenként 12 kiló textilhulladék keletkezik az EU-ban évente – ennek most véget vetnének

Fejenként 12 kiló textilhulladék keletkezik az EU-ban évente – ennek most véget vetnének  

Az uniós tagállamok képviselői és az Európai Parlament szerdán átmeneti megállapodást kötött az élelmiszer- és textilhulladék csökkentését szolgáló új szabályokról.

Infokom

Mitől tartanak igazán az informatikai vezetők?

Mitől tartanak igazán az informatikai vezetők?  

Mindössze a cégek fele számít informatikai büdzséjének bővülésére az idén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo