Felelős vállalkozás cikkek


Az iskolából indul a fenntartható vállalkozás

Az iskolából indul a fenntartható vállalkozás 

2017. április 4-én a Budapesti Corvinus Egyetem és a magyar GDP 30%-át termelő vállalatokat tömörítő Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (BCSDH) stratégiai együttműködést kötött annak érdekében, hogy a fenntarthatóság alapelvei minél jobban beépüljenek gazdasági képzésbe, és ennek segítségével az üzleti gyakorlatba.
Az átláthatóság az új trend. Ön követi?

Az átláthatóság az új trend. Ön követi? 

Az átláthatóság az új trend, és versenyképesség is azon múlik hosszútávon, hogy csatlakoznak-e hozzá a cégek - vallják a Bridge Budapest felmérésében résztvevők.
Kicsi a cég, de segít

Kicsi a cég, de segít 

Sok esetben pénz, vagy kapacitáshiánnyal indokolják a cégek, hogy miért nem tesznek lépéseket a társadalmi felelősségvállalás erősítése érdekében. Pedig nem a hatalmas programokon, hanem az elkötelezettségen múlik a hatás - az alábbi kisvállalati példák is bizonyítják.
Nem luxus, a siker alapja az etika

Nem luxus, a siker alapja az etika 

Nincs ellentét a vállalkozások és a társadalom érdekei között - hangsúlyozták a Cégvezetők Csúcstalálkozóján felszólaló szakemberek. Valójában hosszú távon csak azok a cégek lesznek sikeresek, amelyek etikusan működnek. Ezt várják a fogyasztók és a partner vállalatok is.
Az ipari forradalomhoz hasonló változás kéne

Az ipari forradalomhoz hasonló változás kéne 

Nem csak felelősségbeli kérdés, hanem üzleti lehetőség is a klímaváltozás elleni küzdelem - mondta a BCSDH üzleti reggelijén Ürge-Vorsatz Diána, klímakutató. Azok a vállalatok, amelyek időben nem tudnak, vagy nem akarnak élni a lehetőséggel, lemaradnak a versenyben.
Az üzlet nem jótékonysági intézmény - de van, amelyik igen

Az üzlet nem jótékonysági intézmény - de van, amelyik igen 

Szokás mondani, hogy egy üzlet nem jótékonysági intézmény. Nos, az adománybolt igen. Újrafelhasználás, munkahelyteremtés és társadalmi szolidaritás, üzleti alapon – ezzel foglalkozik a Cseriti.
Ahol a bicikli nem hobbi

Ahol a bicikli nem hobbi 

A fogyasztói igények kielégítése mellett munkát és öngondoskodást teremt egy hátrányos helyzetű kistérségben, sőt még a közlekedés biztonságát is növeli a Re-Cikli kerékpárjavító műhelye.
Itt az idő a beszéd helyett cselekvésre váltani

Itt az idő a beszéd helyett cselekvésre váltani 

Az Európai Unió által 2020-ra kitűzött célok eléréséhez a vállalatok – legyenek kicsik vagy nagyok – nagyon jelentős mértékben járulhatnak hozzá, ha belátják saját felelősségüket. Ennek tudatosítása érdekében jött létre a Vállalkozás 2020 Manifesztum, amely kijelöli a legfontosabb prioritásokat. A dokumentum azt hangsúlyozza, eljött a konkrét és gyakorlati lépések ideje.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Növekedés, nem túlélés: Hogyan segít a Demján Sándor Tőkeprogram a magyar vállalkozásoknak?

Növekedés, nem túlélés: Hogyan segít a Demján Sándor Tőkeprogram a magyar vállalkozásoknak? 

Egy hitel gyakran komoly kihívást jelent a cégek.

Költségkímélés

Nagy bajban vannak a magyarok, ha otthon vészhelyzet történik

Nagy bajban vannak a magyarok, ha otthon vészhelyzet történik  

A magyarok harmada nem tud bejáratott, megbízható szakemberhez fordulni otthoni műszaki probléma vagy egyéb váratlan javítást, szerelést igénylő helyzet esetén.

Pénzszerzés

Ezentúl nem mindegy, hogy mikor halnak meg a nyugdíjasok

Ezentúl nem mindegy, hogy mikor halnak meg a nyugdíjasok 

A 13. havi nyugdíj kifizetésének módosítása emberiességi aggályokat is felvet.

Cégblog

Új fegyvert vet be az OTP a csalók ellen

Új fegyvert vet be az OTP a csalók ellen  

Az átutalásos csalások ellen nyújt védelmet az OTP Mobilbank új biztonsági funkciója.

Gazdaság

Most tényleg minden ingatlant el lehet adni

Most tényleg minden ingatlant el lehet adni  

Rövidült az eladási idő, még a piacon ragadt ingatlanok is gazdára találnak.

Infokom

Gigabefektetés a Google-nél

Gigabefektetés a Google-nél  

A technológiai óriás 5 milliárd fontot fektet be Nagy-Britanniában a következő két évben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo