Az átláthatóság az új trend. Ön követi?

Az átláthatóság az új trend, és versenyképesség is azon múlik hosszútávon, hogy csatlakoznak-e hozzá a cégek - vallják a Bridge Budapest felmérésében résztvevők.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Habár a közélet korrupciótól hangos, egyre több cég veszi komolyan a felelős üzleti magatartást, a tudatosságot és a céges átláthatóságot. A napokban mutatták be, máris félszázan töltötték ki a Bridge Budapest Vállalható Vállalkozás önellenőrző tesztjét, melynek kitöltésével a cégek felmérhetik, mennyire vállalhatóak.

A kitöltők közt máris olyan cégek vannak, mint a Concorde Értékpapír, a családias Házikó, a közösségi munkamodellt megvalósító Loffice, a Prezi, a Ustream, a Gazdagmami vagy a Join My Wedding. A különböző profilú vállalkozások azt mutatják, cégmérettől függetlenül kialakítható a tudatosabb üzleti környezet.

A kezdeményezés mellé állt vállalkozók beszélnek is arról, miért fontos nekik, hogy cégük tükrözze értékrendjüket. Állítják, hogy az átláthatóság az új trend, és versenyképességük is azon múlik hosszútávon, hogy csatlakoznak-e hozzá: már nemcsak az informatika terjedése, de a fogyasztók és a munkavállalók tudatossága is megköveteli, hogy cégüket ezek az elvek mentén vezessék.

Kép: SXC

A versenyképesség megőrzése ugyanis hosszútávon azon is múlik, akarnak-e egy céggel dolgozni a partnerek, a megrendelők, az alvállalkozók, a beszállítók, és persze a munkavállalók. Magyarországon egyre nő a munkaerőhiány, miközben sokan külföldre mennek. Az itt maradókat, különösen az Y generáció többségét pusztán pénzzel nem lehet megtartani: ők olyan munkahelyen akarnak dolgozni, ahova jó bemenni, olyan vállalatnál, amely etikusan működik.

Nem szeretjük az adóelkerülőket, de az átláthatóságtól is félünk
Adóelkerülőnek tartjuk a politikusokat, erkölcstelennek tartjuk az offshore cégeket, megvonnánk a multinacionális cégek adókedvezményét, de azt már nem szeretnénk, ha mindenkiről tudni lehetne, mennyi adót fizet.
“A teszttel segítünk végiggondolni a vállalkozóknak, hogy mire érdemes odafigyelni, hol tartanak az átláthatóság, a felelős üzleti magatartás terén. Azt szeretnénk, ha ezek a vállalkozók referenciává válnának mások számára, és egymás nehézségeiből és megoldásaiból tanulhatnának” - mondta el Pistyur Veronika, a Bridge Budapest vezetője.

A cégvezetés, munkatársak, pénzügyek és üzleti partnerek témaköreit is érintő közel 60  gyakorlatias kérdés megválaszolása után a vállalkozók tisztábban láthatják, melyek azok a területek, amelyekkel elégedettek lehetnek és melyek azok, amelyekre még nagyobb figyelmet kell fordítaniuk.  A kiértékelés után százalék mutatja a cég vállalhatóságát, a 80% felett teljesítők pedig regisztráció után le is tölthetik és büszkén viselhetik a Vállalható Vállalkozás brand logóját. Akik egyelőre nem ugrották át a küszöböt, megőrizhetik anonimitásukat és hasznos tanácsokhoz juthatnak, hogyan lehet a későbbiekben tudatosabban formálni cégüket.

Véleményvezér

Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos

Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos 

Kísértetvasútállomás Csisztapusztán.
Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket

Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket 

Immár sehol nincsenek biztonságban az orosz katonák és hadi eszközök.
Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo