Az átláthatóság az új trend. Ön követi?

Az átláthatóság az új trend, és versenyképesség is azon múlik hosszútávon, hogy csatlakoznak-e hozzá a cégek - vallják a Bridge Budapest felmérésében résztvevők.

Habár a közélet korrupciótól hangos, egyre több cég veszi komolyan a felelős üzleti magatartást, a tudatosságot és a céges átláthatóságot. A napokban mutatták be, máris félszázan töltötték ki a Bridge Budapest Vállalható Vállalkozás önellenőrző tesztjét, melynek kitöltésével a cégek felmérhetik, mennyire vállalhatóak.

A kitöltők közt máris olyan cégek vannak, mint a Concorde Értékpapír, a családias Házikó, a közösségi munkamodellt megvalósító Loffice, a Prezi, a Ustream, a Gazdagmami vagy a Join My Wedding. A különböző profilú vállalkozások azt mutatják, cégmérettől függetlenül kialakítható a tudatosabb üzleti környezet.

A kezdeményezés mellé állt vállalkozók beszélnek is arról, miért fontos nekik, hogy cégük tükrözze értékrendjüket. Állítják, hogy az átláthatóság az új trend, és versenyképességük is azon múlik hosszútávon, hogy csatlakoznak-e hozzá: már nemcsak az informatika terjedése, de a fogyasztók és a munkavállalók tudatossága is megköveteli, hogy cégüket ezek az elvek mentén vezessék.

Kép: SXC

A versenyképesség megőrzése ugyanis hosszútávon azon is múlik, akarnak-e egy céggel dolgozni a partnerek, a megrendelők, az alvállalkozók, a beszállítók, és persze a munkavállalók. Magyarországon egyre nő a munkaerőhiány, miközben sokan külföldre mennek. Az itt maradókat, különösen az Y generáció többségét pusztán pénzzel nem lehet megtartani: ők olyan munkahelyen akarnak dolgozni, ahova jó bemenni, olyan vállalatnál, amely etikusan működik.

Nem szeretjük az adóelkerülőket, de az átláthatóságtól is félünk
Adóelkerülőnek tartjuk a politikusokat, erkölcstelennek tartjuk az offshore cégeket, megvonnánk a multinacionális cégek adókedvezményét, de azt már nem szeretnénk, ha mindenkiről tudni lehetne, mennyi adót fizet.
“A teszttel segítünk végiggondolni a vállalkozóknak, hogy mire érdemes odafigyelni, hol tartanak az átláthatóság, a felelős üzleti magatartás terén. Azt szeretnénk, ha ezek a vállalkozók referenciává válnának mások számára, és egymás nehézségeiből és megoldásaiból tanulhatnának” - mondta el Pistyur Veronika, a Bridge Budapest vezetője.

A cégvezetés, munkatársak, pénzügyek és üzleti partnerek témaköreit is érintő közel 60  gyakorlatias kérdés megválaszolása után a vállalkozók tisztábban láthatják, melyek azok a területek, amelyekkel elégedettek lehetnek és melyek azok, amelyekre még nagyobb figyelmet kell fordítaniuk.  A kiértékelés után százalék mutatja a cég vállalhatóságát, a 80% felett teljesítők pedig regisztráció után le is tölthetik és büszkén viselhetik a Vállalható Vállalkozás brand logóját. Akik egyelőre nem ugrották át a küszöböt, megőrizhetik anonimitásukat és hasznos tanácsokhoz juthatnak, hogyan lehet a későbbiekben tudatosabban formálni cégüket.

Véleményvezér

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában 

A kormány által meghirdetett munkaalapú gazdaság önmagában kevés a felzárkózáshoz.
Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo