Az átláthatóság az új trend. Ön követi?

Az átláthatóság az új trend, és versenyképesség is azon múlik hosszútávon, hogy csatlakoznak-e hozzá a cégek - vallják a Bridge Budapest felmérésében résztvevők.

Habár a közélet korrupciótól hangos, egyre több cég veszi komolyan a felelős üzleti magatartást, a tudatosságot és a céges átláthatóságot. A napokban mutatták be, máris félszázan töltötték ki a Bridge Budapest Vállalható Vállalkozás önellenőrző tesztjét, melynek kitöltésével a cégek felmérhetik, mennyire vállalhatóak.

A kitöltők közt máris olyan cégek vannak, mint a Concorde Értékpapír, a családias Házikó, a közösségi munkamodellt megvalósító Loffice, a Prezi, a Ustream, a Gazdagmami vagy a Join My Wedding. A különböző profilú vállalkozások azt mutatják, cégmérettől függetlenül kialakítható a tudatosabb üzleti környezet.

A kezdeményezés mellé állt vállalkozók beszélnek is arról, miért fontos nekik, hogy cégük tükrözze értékrendjüket. Állítják, hogy az átláthatóság az új trend, és versenyképességük is azon múlik hosszútávon, hogy csatlakoznak-e hozzá: már nemcsak az informatika terjedése, de a fogyasztók és a munkavállalók tudatossága is megköveteli, hogy cégüket ezek az elvek mentén vezessék.

Kép: SXC

A versenyképesség megőrzése ugyanis hosszútávon azon is múlik, akarnak-e egy céggel dolgozni a partnerek, a megrendelők, az alvállalkozók, a beszállítók, és persze a munkavállalók. Magyarországon egyre nő a munkaerőhiány, miközben sokan külföldre mennek. Az itt maradókat, különösen az Y generáció többségét pusztán pénzzel nem lehet megtartani: ők olyan munkahelyen akarnak dolgozni, ahova jó bemenni, olyan vállalatnál, amely etikusan működik.

Nem szeretjük az adóelkerülőket, de az átláthatóságtól is félünk
Adóelkerülőnek tartjuk a politikusokat, erkölcstelennek tartjuk az offshore cégeket, megvonnánk a multinacionális cégek adókedvezményét, de azt már nem szeretnénk, ha mindenkiről tudni lehetne, mennyi adót fizet.
“A teszttel segítünk végiggondolni a vállalkozóknak, hogy mire érdemes odafigyelni, hol tartanak az átláthatóság, a felelős üzleti magatartás terén. Azt szeretnénk, ha ezek a vállalkozók referenciává válnának mások számára, és egymás nehézségeiből és megoldásaiból tanulhatnának” - mondta el Pistyur Veronika, a Bridge Budapest vezetője.

A cégvezetés, munkatársak, pénzügyek és üzleti partnerek témaköreit is érintő közel 60  gyakorlatias kérdés megválaszolása után a vállalkozók tisztábban láthatják, melyek azok a területek, amelyekkel elégedettek lehetnek és melyek azok, amelyekre még nagyobb figyelmet kell fordítaniuk.  A kiértékelés után százalék mutatja a cég vállalhatóságát, a 80% felett teljesítők pedig regisztráció után le is tölthetik és büszkén viselhetik a Vállalható Vállalkozás brand logóját. Akik egyelőre nem ugrották át a küszöböt, megőrizhetik anonimitásukat és hasznos tanácsokhoz juthatnak, hogyan lehet a későbbiekben tudatosabban formálni cégüket.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo