Habár a közélet korrupciótól hangos, egyre több cég veszi komolyan a felelős üzleti magatartást, a tudatosságot és a céges átláthatóságot. A napokban mutatták be, máris félszázan töltötték ki a Bridge Budapest Vállalható Vállalkozás önellenőrző tesztjét, melynek kitöltésével a cégek felmérhetik, mennyire vállalhatóak.
A kitöltők közt máris olyan cégek vannak, mint a Concorde Értékpapír, a családias Házikó, a közösségi munkamodellt megvalósító Loffice, a Prezi, a Ustream, a Gazdagmami vagy a Join My Wedding. A különböző profilú vállalkozások azt mutatják, cégmérettől függetlenül kialakítható a tudatosabb üzleti környezet.
A kezdeményezés mellé állt vállalkozók beszélnek is arról, miért fontos nekik, hogy cégük tükrözze értékrendjüket. Állítják, hogy az átláthatóság az új trend, és versenyképességük is azon múlik hosszútávon, hogy csatlakoznak-e hozzá: már nemcsak az informatika terjedése, de a fogyasztók és a munkavállalók tudatossága is megköveteli, hogy cégüket ezek az elvek mentén vezessék.
A versenyképesség megőrzése ugyanis hosszútávon azon is múlik, akarnak-e egy céggel dolgozni a partnerek, a megrendelők, az alvállalkozók, a beszállítók, és persze a munkavállalók. Magyarországon egyre nő a munkaerőhiány, miközben sokan külföldre mennek. Az itt maradókat, különösen az Y generáció többségét pusztán pénzzel nem lehet megtartani: ők olyan munkahelyen akarnak dolgozni, ahova jó bemenni, olyan vállalatnál, amely etikusan működik.
A cégvezetés, munkatársak, pénzügyek és üzleti partnerek témaköreit is érintő közel 60 gyakorlatias kérdés megválaszolása után a vállalkozók tisztábban láthatják, melyek azok a területek, amelyekkel elégedettek lehetnek és melyek azok, amelyekre még nagyobb figyelmet kell fordítaniuk. A kiértékelés után százalék mutatja a cég vállalhatóságát, a 80% felett teljesítők pedig regisztráció után le is tölthetik és büszkén viselhetik a Vállalható Vállalkozás brand logóját. Akik egyelőre nem ugrották át a küszöböt, megőrizhetik anonimitásukat és hasznos tanácsokhoz juthatnak, hogyan lehet a későbbiekben tudatosabban formálni cégüket.