A Ricoh Europe által ma közzétett kutatásban több, mint 1400 európai kis- és középvállalati dolgozót kérdeztek meg, legfeljebb 250 főt foglalkoztató vállalatoknál. 5-ből majdnem minden harmadik (58 százalék) válaszadó arra számít, hogy irodai környezetből fog tovább dolgozni amikor feloldják a járványügyi korlátozásokat. Az akadályokat és szűk keresztmetszetet abban látják, hogy egy új, dinamikus munkarendre lenne szükségük, mellyel megfelelően tudnának reagálni a folyamatosan változó ügyféligényekre is.
Sok az adminisztrációs teher
A válaszadók majdnem fele (45 százalék) állította, hogy produktívabb lenne kevesebb adminisztratív teher mellett. A nehézkes és hagyományos munkamódszerek megakadályozzák a kkv-kat abban, hogy jobb eredményt érjenek el, mivel a munkatársaknak kevesebb vagy korlátozott idejük van arra, hogy felülértékesítést folytassanak, vagy új üzleti modelleket javasoljanak ügyfeleik számára. Amellett, hogy ezek a lehetőségek kimaradnak, a munkavállalók kreativitását, motivációját és elégedettségét is korlátozza a felesleges és mindennapos teendők elvégzésre fordított hosszú idő.
Az alkalmazottak munkaterhelése központi tényező abban, hogy az irodába történő visszatérésre mekkora igény mutatkozik. A kialakult képet az is felerősíti, hogy hiányoznak olyan távmunka eszközök, amik támogatják a magas hozzáadott értékkel bíró munkát távoli munkavégzés során és az automatizált folyamatok bevezetésébe kevés beruházás történt. 5-ből két (40 százalék) alkalmazott esetén tényező, hogy nehezen fér hozzá információkhoz és céges rendszerekhez, ami megnehezíti számukra a magas színvonalú ügyfélkiszolgálást távmunka során, ami pont a kkv-kra egyébként nagyon jellemző rugalmasságot és személyre szabott megoldások megvalósítását korlátozza. Ez a nagyobb piaci szereplők kezére játszhat, ahol a munkatársakat általában egy jobban kialakított és könnyebben elérhető információs rendszer segíti az optimális ügyfélélmény elérésében. A válaszadók fele (51 százalék) szerint a folyamatautomatizálás lehet az egyik megoldás.
A dolgozók negyede váltana
Amellett, hogy a folyamatautomatizálás növelheti a munkaélményt, támogathatja a tehetségek megtartását, mint például az értékesítőkét, akik gyakran a vállalat arcai. Tény, hogy a válaszadók negyede (25 százalék) gondolkozik munkahely váltáson, egy olyan helyre, ahol jobb eszközöket biztosítanak a távmunkához. A főbb folyamatok automatizációja emellett az ügyfelek megtartását is elősegítheti, és a kkv-kból is digitálisan fejlett szervezetet képes formálni.
David Mills, CEO, Ricoh Europe, véleménye szerint: „A kis- és középvállalkozások számára lehetséges, hogy nincs meg az anyagi fedezete, vagy akár az igény, hogy teljesen megújítsák eszközeiket. De még a legkisebb beruházásoknak, például a fájlok távoli elérésének biztosítása is nagy és azonnali hatása lehet. Nem saját hibából eredendően, de sok kkv-nál nincs meg a szükséges és megfelelő tudás, hogy olyan hatékony módon automatizáljanak folyamatokat, hogy az valódi költségmegtakarítást érjen el. A megbízható támogatást megtalálni ehhez, lehet az a sarkalatos momentum, amely megalapozza majd a szilárd, folyamatos növekedést a digitális korban.”