Vállalkoznának a magyarok, de van, amitől tartanak

A magyarok fele szívesen indítana vállalkozást, leginkább azért, mert a saját magunk urai lehetünk és azzal foglalkozhatunk, ami igazán a szenvedélyünk. A megkérdezettek háromnegyede a közösségi média hálóját is használná, ha saját vállalkozásba kezdene, ám közel 40 százalékuk véli úgy, hogy nincs elég ismerőse ehhez – derül ki az „Amway Globális Vállalkozói Jelentés 2020” című kutatásból.

E-kereskedelem, közvetlen értékesítés, kiskereskedelem, franchising, influencerkedés vagy közösségi értékesítés – a saját vállalkozásnak számos formája lehet, de vajon melyik a legnépszerűbb? Miért jó, ha saját lábra állunk és hogyan hat a közösségi média a vállalkozások sikerére? Többek között ezekre a kérdésekre kereste a választ az Amway Global Entrepreneurship Report (AGER) legújabb felmérése. A nemzetközi kutatás célja, hogy nyomonkövesse a vállalkozói környezet, kultúra és hajlandóság változásait és trendjeit a részt vevő országokban, így Magyarországon is.

Fotó: Pexels.com / Sora Shimazaki

Ha vállalkozás, akkor e-kereskedelem

A magyarok fele (49 százalék) szívesen indítana vállalkozást és ugyanennyien (51 százalék) gondolják úgy, hogy képesek is lennének rá. Magyarországon és világszerte is legtöbben az e-kereskedelem iránt érdeklődnek (57 százalék és 56 százalék), itthon közel ennyien (55 százalék) tartják vonzó lehetőségnek a közösségi értékesítést is. A tradícionális üzleti forma is népszerű a magyarok körében (51 százalék), a megkérdezettek 40 százaléka pedig a közvetlen értékesítést is kipróbálná. A felmérésből az is kiderül, hogy Magyarországon a 35 év alattiak és a magasabb jövedelemmel rendelkezők a leginkább nyitottak arra, hogy önálló vállalkozásba kezdjenek.

Közösségi média: így lesznek az ismerősökből ügyfelek

A közösségi média érezhetően egyre nagyobb hatást gyakorol életünk minden területére. Míg kezdetben a személyes kapcsolatok építéséről szólt, ma már ennél sokkal több: sok más mellett fogyasztói döntéseinket is egyre inkább befolyásolja. A legfrissebb AGER felmérés választ keresett arra is, hogyan vélekedünk a közösségi média szerepéről. Az adatokból kiderült, mi, magyarok a személyes közösségi hálónkat is bevetnénk, ha leendő vállalkozásunkról van szó. Magyarországon a megkérdezettek közel háromnegyede (68 százalék) használná ismerősi körét, ha saját cége lenne, megelőzve ezzel a nemzetközi átlagot (61 százalék).

A magyarok több mint harmada (38 százalék) egyetért azzal, hogy a közösségi média a legjobb eszköz a vállalkozás sikeressé tételében, illetve az ügyfelek számának növelésében és az eladásban is (32 százalék). Ugyanakkor, 10 válaszadóból 4-en érzik úgy, hogy mindehhez nincs kellően széles ismerősi körük a közösségi média felületeken és a negyedük látja úgy, hogy jelenleg nincs meg a megfelelő tudása hozzá.

Ezért állunk saját lábra

Az önálló vállalkozás legfontosabb előnye a hazai adatok szerint, hogy saját magunk főnökei lehetünk (75 százalék), ezt a 35 év felettiek még többre értékelik a fiatalokhoz képest. A második legmotiválóbb tényező a vállalkozóvá váláshoz, hogy azzal foglalkozhatunk, ami leginkább a szenvedélyünk (69 százalék). A legfőbb előnyök közé, harmadikként bekerült az is, hogy a vállalkozás indításával extra bevételre tehetünk szert (67 százalék). A vállalkozói lét pozitívumai között szerepel még, hogy folyamatosan fejleszthetjük a tudásunkat (38 százalék) és mi oszthatjuk be az időnket (31 százalék).

A vállalkozások nélkülözhetetlen szerepet töltenek be a foglalkoztatottság növelésében, a gazdaság fejlődésében. Az Amway Globális Vállalkozói Jelentéssel egyik fő célunk, hogy a friss adatok birtokában újra és újra párbeszédet kezdeményezzünk a vállalkozói létformáról. Fontos eredménynek tartom, hogy a felmérés szerint a vállalkozói kedv továbbra is magas világszerte és Magyarországon is – mondta el Kiss-László Dalma, az Amway Hungária marketing és PR igazgatója.

Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.
Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket

Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket 

A cseh miniszterelnöki szék várományosa váratlanul kemény oroszellenes gondolattal állt elő.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo