Vállalkoznának a magyarok, de van, amitől tartanak

A magyarok fele szívesen indítana vállalkozást, leginkább azért, mert a saját magunk urai lehetünk és azzal foglalkozhatunk, ami igazán a szenvedélyünk. A megkérdezettek háromnegyede a közösségi média hálóját is használná, ha saját vállalkozásba kezdene, ám közel 40 százalékuk véli úgy, hogy nincs elég ismerőse ehhez – derül ki az „Amway Globális Vállalkozói Jelentés 2020” című kutatásból.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

E-kereskedelem, közvetlen értékesítés, kiskereskedelem, franchising, influencerkedés vagy közösségi értékesítés – a saját vállalkozásnak számos formája lehet, de vajon melyik a legnépszerűbb? Miért jó, ha saját lábra állunk és hogyan hat a közösségi média a vállalkozások sikerére? Többek között ezekre a kérdésekre kereste a választ az Amway Global Entrepreneurship Report (AGER) legújabb felmérése. A nemzetközi kutatás célja, hogy nyomonkövesse a vállalkozói környezet, kultúra és hajlandóság változásait és trendjeit a részt vevő országokban, így Magyarországon is.

Fotó: Pexels.com / Sora Shimazaki

Ha vállalkozás, akkor e-kereskedelem

A magyarok fele (49 százalék) szívesen indítana vállalkozást és ugyanennyien (51 százalék) gondolják úgy, hogy képesek is lennének rá. Magyarországon és világszerte is legtöbben az e-kereskedelem iránt érdeklődnek (57 százalék és 56 százalék), itthon közel ennyien (55 százalék) tartják vonzó lehetőségnek a közösségi értékesítést is. A tradícionális üzleti forma is népszerű a magyarok körében (51 százalék), a megkérdezettek 40 százaléka pedig a közvetlen értékesítést is kipróbálná. A felmérésből az is kiderül, hogy Magyarországon a 35 év alattiak és a magasabb jövedelemmel rendelkezők a leginkább nyitottak arra, hogy önálló vállalkozásba kezdjenek.

Közösségi média: így lesznek az ismerősökből ügyfelek

A közösségi média érezhetően egyre nagyobb hatást gyakorol életünk minden területére. Míg kezdetben a személyes kapcsolatok építéséről szólt, ma már ennél sokkal több: sok más mellett fogyasztói döntéseinket is egyre inkább befolyásolja. A legfrissebb AGER felmérés választ keresett arra is, hogyan vélekedünk a közösségi média szerepéről. Az adatokból kiderült, mi, magyarok a személyes közösségi hálónkat is bevetnénk, ha leendő vállalkozásunkról van szó. Magyarországon a megkérdezettek közel háromnegyede (68 százalék) használná ismerősi körét, ha saját cége lenne, megelőzve ezzel a nemzetközi átlagot (61 százalék).

A magyarok több mint harmada (38 százalék) egyetért azzal, hogy a közösségi média a legjobb eszköz a vállalkozás sikeressé tételében, illetve az ügyfelek számának növelésében és az eladásban is (32 százalék). Ugyanakkor, 10 válaszadóból 4-en érzik úgy, hogy mindehhez nincs kellően széles ismerősi körük a közösségi média felületeken és a negyedük látja úgy, hogy jelenleg nincs meg a megfelelő tudása hozzá.

Ezért állunk saját lábra

Az önálló vállalkozás legfontosabb előnye a hazai adatok szerint, hogy saját magunk főnökei lehetünk (75 százalék), ezt a 35 év felettiek még többre értékelik a fiatalokhoz képest. A második legmotiválóbb tényező a vállalkozóvá váláshoz, hogy azzal foglalkozhatunk, ami leginkább a szenvedélyünk (69 százalék). A legfőbb előnyök közé, harmadikként bekerült az is, hogy a vállalkozás indításával extra bevételre tehetünk szert (67 százalék). A vállalkozói lét pozitívumai között szerepel még, hogy folyamatosan fejleszthetjük a tudásunkat (38 százalék) és mi oszthatjuk be az időnket (31 százalék).

A vállalkozások nélkülözhetetlen szerepet töltenek be a foglalkoztatottság növelésében, a gazdaság fejlődésében. Az Amway Globális Vállalkozói Jelentéssel egyik fő célunk, hogy a friss adatok birtokában újra és újra párbeszédet kezdeményezzünk a vállalkozói létformáról. Fontos eredménynek tartom, hogy a felmérés szerint a vállalkozói kedv továbbra is magas világszerte és Magyarországon is – mondta el Kiss-László Dalma, az Amway Hungária marketing és PR igazgatója.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo