A járvány és a háború nem hozott változásokat
A megkérdezett vezetők 91 százaléka azt állítja, hogy vállalataik nem fordítanak nagyobb figyelmet a kiberbiztonsági kérdésekre a Covid járvány kezdete óta. Alig 8 százalék az, aki sokkal többet foglalkozik ezzel a kérdéssel a COVID óta.
Ez utóbbiak közül több mint fele azt mondja, hogy felszerelést biztosított a távmunkához, biztonsági szakembert vett fel, vagy új megoldásokra, szoftverekre támaszkodott.
Ami a háborút illeti; a menedzserek szintúgy 91 százaléka gondolja úgy, hogy az ukrajnai háború óta semmivel sem változott/nőtt meg a cégüknél a kiberbiztonság iránti érdeklődés.
Csupán a megkérdezettek 7 százaléka növelte a kiberbiztonságra fordított figyelmet. Ezek közül a cégek 25 százaléka kiberbiztonsági képzést szervezett a dolgozóknak, 30 százalék extra büdzsét allokált a kiberbiztonságra és 40 százalékuk új biztonsági megoldásokat és programokat vezetett be.
„Nagyon érdekes, hogy a világjárvány a magyar vállalkozások döntő többségénél semmilyen változást nem hozott kiberbiztonság területén, nem fektetettek bele több pénzt, erőforrást. Ukrajna Oroszország általi inváziója ugyanúgy nem lett katalizátora a digitális biztonság megközelítésében és megvalósításában bekövetkezhető változásoknak. Meglepő módon, ezek az események nem világítottak rá a vállalatok hiányosságaira, a fokozott adatbiztonság vagy az alkalmazottak képzésének szükségességére. Felmérésünk szerint a cégek alig 17 százaléka rendelkezik kiberbiztonsági politikával és meghatározott eljárásokkal a kibertámadás esetére. A többieknek, azaz a cégek 83 százaléknak a lehető leghamarabb követniük kell a példájukat” – kommentálja Szappanos Gábor, a Sophos kiberbiztonsági szakértője.