1. A problémák sora általában a munkavállalási engedély megszerzésével kezdődik. Hiánypótlási felszólításokra és az engedély megszerzésének a túl hosszú határidejére panaszkodott eddig a legtöbb ügyfél. Az ügyintézés a szakember szerint is bizony számos buktatót és kellemetlen meglepetést tartogat, a gyors és hatékony ügyintézéshez nem elég a jogszabályok átolvasása és a józan paraszti ész. Kell a szakmai tapasztalat is. (A külföldi kollégákkal való közös munka komoly kihívás a kulturális különbségek miatt is. Gyakorlati tapasztalatokról itt olvashat a témában.)
2. Tartózkodási engedély a második leggyakoribb ok, ami miatt szakemberhez fordulnak segítségért a cégek. Az ügyek meggyorsítása és korábban elutasított kérelmek voltak a legfőbb indokok a megbízásra. Általában először megpróbálták maguk elintézni az engedélyt, de elakadtak ott, hogy nem találtak pontos és egyértelmű információt arról, hogy mit kell beadni a kérelemhez. Aki pedig esetleg ezt ki is bogarászta nagy nehezen, az utólag amiatt kért szakértő segítséget, mert valamely papír mégsem a megfelelő adatokat tartalmazta és így az engedély mégsem készült el.
3. TB kártya és adóazonosító nélkül nem lehet beléptetni a munkavállalót. A szakértőnket felkereső cégek mindegyike azzal a problémával fordult hozzá, hogy nem tudták áthidalni azt az ördögi kört, miszerint a TB- és az adókártyát nem tudták érvényes tartózkodási engedély nélkül megigényelni, ugyanakkor a tartózkodási engedély kérelemhez pedig érvényes munkaviszonnyal kellett rendelkezniük (tehát a TB és az adószámokkal is).
A fent említett problémákra mind van megoldás, de ezek alapvetően nagy tapasztalatot és rengeteg papírmunkát igényelnek. (Amiből manapság amúgy is egyre több van a kkv-k vállán.) Egy tapasztalt, megbízható relocation céggel intéztetni a külföldiekkel kapcsolatos ügyeket, akik minden papírmunkát levesznek a HR válláról, folyamatos tájékoztatást adnak és garanciát is vállalnak a munkájukra.