Öt hirdetési módszer, amit jobb, ha elkerülünk a Facebook-on

A Facebook hirdetésekkel nagyon hatékonyan lehet adatbázist építeni, a weboldal forgalmát növelni, eseményt reklámozni, rajongót gyűjteni, de vannak megoldások, amik többet ártanak, mint használnak, ezért jobb őket elkerülni.

Kép: Pixabay

Még mindig a Facebook a legnépszerűbb hirdetési felület a cégek között, ám az állandóan bővülő és változó hirdetési rendszerek komoly kihívás elé állítják a cégvezetőket, akik saját maguk kezelik a közösségi oldalon indított kampányaikat. A szerteágazó módszerek közül nem midnegyik alkalmas minden esetben egy-egy vállalatnak. „Van öt olyan hirdetési mód, amiknek jobb ha kerüljük a használatát” – írta Lévai Richárd közösségi marketing szakértő legfrissebb blogbejegyzésében.

1. Ne használjuk az “Oldal hirdetése” (Promote Page) funkciót!

Ez a borító fotót és a névjegy szöveget jeleníti meg, ráadásul kevesebb célzási lehetőségünk van és nem tudjuk kiválasztani, hogy kattintás után hova jusson a felhasználó. Helyette használjuk a hirdetés létrehozóban a Page Like (rajongó gyűjtő) hirdetést! Töltsünk fel ide képet, vagy válasszunk egyet a Facebook galériájából, adjuk meg, hol jelenjen meg a hirdetés, kinek jelenjen meg, hova mutasson!

2. Ne használjuk az “Oldal reklámozása” (Promote website) hirdetést!

Bár itt már tudunk képet választani és az érkező oldalt is meg tudjuk adni, a célzási lehetőségek továbbra is korlátozottak, és azt sem tudjuk eldönteni, hogy hol jelenjen meg a hirdetés. Még fontosabb, hogy konverziós kódot sem tudunk használni. Helyette válasszuk a website click opciót a hirdetés létrehozóban!

Öt ok, amiért nem kapunk elég megosztást
Folyamatos kommunikációt folytatunk a közösségi oldalakon, de alacsony a rajongók aktivitása? Marketing szakértő segítségével összegyűjtöttünk öt tippet, hogy mi lehet ennek az oka..
3. Ne használjuk a “Bejegyzés kiemelése” (Boost post) hirdetést, ha…

…ha weboldalunkon akarunk konverziót mérni, akkor semmiképpen, hiszen itt nem tudunk konverziós pixelt megadni, vagyis nem fogjuk tudni, hogy mekkora hatása volt a vásárlásokra vagy a hírlevél feliratkozásokra a kiemelt bejegyzésnek. Használjuk helyette a Page post engagement funkciót, aminél beállíthatjuk többek között a konverziókövetést is.

4. Ne használjuk a “Bejegyzés kiemelést”, az “Oldal reklámozást” vagy az “Oldal hirdetést”, ha kattintásért licitálnánk!

Az egyszerűsített hirdetés létrehozókban csak megjelenés alapon lehet licitálni, ami nem rossz, mert a Facebook egyre ügyesebben licitál. Ugyanakkor nagyon sok helyzetben előnyösebb, ha azért fizetünk, ha kattint valaki, ebben az esetben csak a hirdetés kezelőt vagy a Power Editort érdemes választanunk.

5. Ne jelenítsünk meg mobilon hirdetést, ha…

…az érkező felületünk nincs rá felkészítve. Például ha a weboldalad nem jól működik mobilon, vagy ha a Facebook alkalmazásod nem mobil kompatibilis. Ha ilyenkor mobilon is megjelenik a hirdetésünk, akkor minden kattintásra költött pénzt kidobtunk az ablakon. Ellenőrizzük a weboldalt vagy az alkalmazást és ha nem működik jól mobilon, akkor a hirdetés kezelőben tiltsuk le a mobil megjelenést!

Így lehet hatékony az online térben
Jelentősen nőtt az online reklámra fordított pénzek mennyisége a válság éveiben, a tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy a vállalatok nem hatékonyan használják a virtuális teret. A háttérben még mindig a tudás hiánya áll, ugyanakkor egyre több vállalkozó kezdi megérteni, mit nyújthat cégének az online világ.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo