Online értékesítés: 7 eladásnövelő tipp

Mivel kezdjük a szöveget? Mikor beszéljünk az árról? Hogyan vezessük fel az ajánlatunkat? Hogyan mutassuk be az előnyeit? Íme néhány hasznos tipp, hogyan építsük fel weboldalunkat ahhoz, hogy „átmenjen” az információ, és vásárlásra buzdítsa a látogatót.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: FreeDigitalPhotos.net/pakorn

1. Használjunk képet, hogy megfogjuk az oldalra érkezőt!

Ha valaki az oldalra érkezik, csak pár másodpercünk van, hogy megfogjuk a figyelmét. Először nyilván a fejlécet látja meg az oldalon, aminek fontos funkciója, hogy segítse orientálni az olvasót: hol van, és mit várhat az oldaltól. Egy jó fotó vagy illusztráció, amiről könnyen asszociálhat, jó megoldás. Az olvasónk így könnyen tud azonosulni vele, és máris nyert ügyünk van – legalábbis valószínűleg rávehetjük, hogy olvasson tovább.

Segítő környezetben több a vásárlás
Képzeljük magunkat a vevő helyébe, és nézzünk rá a webshopunkra. Kiderül három másodperc alatt, hogy mit árulunk? Odaadnánk a saját hitelkártyánkat ismeretlenül az oldal alapján? Ha őszintén bármelyik kérdésre nemmel válaszolunk, van teendőnk. Itt elmondjuk, min érdemes változtatni első körben!
2. Ne bonyolítsuk túl a menürendszert!

Fontos a navigáció, vagyis hogy honlapunknak könnyen értelmezhető menürendszere legyen, egyszerű linkekkel. Ha túl bonyolult a menürendszer, nem igazodik ki rajta a látogató, semmi perc alatt továbblép. Ne itt legyünk kreatívak, törekedjünk inkább jól érthető, szinte gondolkodás nélkül használható elnevezésekre és szerkezetre.

3. Ne fukarkodjunk az ígéretekkel!

A címsorunk legyen egy nagy, erőteljes ígéret – miért érdemes végigolvasni az oldalt, milyen, az olvasó számára, nélkülözhetetlen információkat és lehetőségeket tartogat a későbbiekben. A címsor üzenetét vigyék tovább az alcímek is.

4. Hozzuk nyilvánosságra a vásárlók visszajelzéseit!

A címsorban elhangzott ígéretet, előny vagy lehetőséget célszerű pozitív vevői visszajelzésekkel alátámasztani. Ezek a valódi visszajelzések a vevők tapasztalatait mutatják be a termék használata közben. Amennyiben nem jelzett vissza egyik vásárlónk se, kérjünk tőlük. Cserébe ajánljunk fel akár ingyen terméket, szolgáltatást, mert egy vevői visszajelzés akár 10 vásárlót is hozhat.

5. Világítsunk rá a problémára, és kínáljunk rá megoldást!

A vevőket kevés dolog érdekli jobban, mint saját problémájuk, ezért fontos, hogy rávilágítsunk arra, hogy ez másokat is érint, és főként, hogy van rá megoldás. Egyszerű, mégis célravezető módszer saját vásárlóinkat  érzelmekkel telten, energikusan ábrázolni, miközben a problémáik miatt úgy érzik,hátrányt szenvednek. Ez lesz az egyik kulcsa az értékesítésnek. Miután a vevő magára ismert a probléma láttán, érdekeltté válik annak megoldásában. Ebben ideális segítségként jelenhet meg termékünk, szolgáltatásunk – erről kell őt meggyőznünk.

15 mód, hogy vonzónak tűnjenek az áraink
A marketingkommunikáció alapja, hogy hogyan tudunk valamit vonzóbban bemutatni. Az akciózáson kívül van még legalább 15 módja annak, hogy az árat vonzón bemutassuk. Mutatjuk, hogyan!
6. Mutassuk be a termék/szolgáltatás előnyeit!

Hangsúlyozzunk néhány kiemelkedő tulajdonságot, ami ideális gyógyír lesz a vevő problémájára, majd emeljük ki a fontosabbakat, ábrázoljuk a vevőt a termék használata közben, milyen felszabadult érzés, ahogy az általunk kínált termék/szolgáltatás megoldja a problémáját.

7. Adjuk el az árat!

Fontos, hogy a vásárló úgy érezze, hogy sokkal többet kapott viszont, mint amennyi pénzt fizetett a termékért. (Lásd keretes írásunkat!) A mi dolgunk, hogy csökkentsük a termék megvásárlásával járó kockázat érzését. Minél kisebb a kockázat, annál többen fognak vásárolni. Egyszerű és egyben hatásos módszer, ha visszafizetési garanciát vállalunk arra az esetre, ha a vevőnk elégedetlen. Valójában kevesen fognak élni vele – hisz tudjuk, a termék maga kiváló –, de a bizalom növelésében nagyon nagy jelentőségű!

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo