Online értékesítés: 7 eladásnövelő tipp

Mivel kezdjük a szöveget? Mikor beszéljünk az árról? Hogyan vezessük fel az ajánlatunkat? Hogyan mutassuk be az előnyeit? Íme néhány hasznos tipp, hogyan építsük fel weboldalunkat ahhoz, hogy „átmenjen” az információ, és vásárlásra buzdítsa a látogatót.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: FreeDigitalPhotos.net/pakorn

1. Használjunk képet, hogy megfogjuk az oldalra érkezőt!

Ha valaki az oldalra érkezik, csak pár másodpercünk van, hogy megfogjuk a figyelmét. Először nyilván a fejlécet látja meg az oldalon, aminek fontos funkciója, hogy segítse orientálni az olvasót: hol van, és mit várhat az oldaltól. Egy jó fotó vagy illusztráció, amiről könnyen asszociálhat, jó megoldás. Az olvasónk így könnyen tud azonosulni vele, és máris nyert ügyünk van – legalábbis valószínűleg rávehetjük, hogy olvasson tovább.

Segítő környezetben több a vásárlás
Képzeljük magunkat a vevő helyébe, és nézzünk rá a webshopunkra. Kiderül három másodperc alatt, hogy mit árulunk? Odaadnánk a saját hitelkártyánkat ismeretlenül az oldal alapján? Ha őszintén bármelyik kérdésre nemmel válaszolunk, van teendőnk. Itt elmondjuk, min érdemes változtatni első körben!
2. Ne bonyolítsuk túl a menürendszert!

Fontos a navigáció, vagyis hogy honlapunknak könnyen értelmezhető menürendszere legyen, egyszerű linkekkel. Ha túl bonyolult a menürendszer, nem igazodik ki rajta a látogató, semmi perc alatt továbblép. Ne itt legyünk kreatívak, törekedjünk inkább jól érthető, szinte gondolkodás nélkül használható elnevezésekre és szerkezetre.

3. Ne fukarkodjunk az ígéretekkel!

A címsorunk legyen egy nagy, erőteljes ígéret – miért érdemes végigolvasni az oldalt, milyen, az olvasó számára, nélkülözhetetlen információkat és lehetőségeket tartogat a későbbiekben. A címsor üzenetét vigyék tovább az alcímek is.

4. Hozzuk nyilvánosságra a vásárlók visszajelzéseit!

A címsorban elhangzott ígéretet, előny vagy lehetőséget célszerű pozitív vevői visszajelzésekkel alátámasztani. Ezek a valódi visszajelzések a vevők tapasztalatait mutatják be a termék használata közben. Amennyiben nem jelzett vissza egyik vásárlónk se, kérjünk tőlük. Cserébe ajánljunk fel akár ingyen terméket, szolgáltatást, mert egy vevői visszajelzés akár 10 vásárlót is hozhat.

5. Világítsunk rá a problémára, és kínáljunk rá megoldást!

A vevőket kevés dolog érdekli jobban, mint saját problémájuk, ezért fontos, hogy rávilágítsunk arra, hogy ez másokat is érint, és főként, hogy van rá megoldás. Egyszerű, mégis célravezető módszer saját vásárlóinkat  érzelmekkel telten, energikusan ábrázolni, miközben a problémáik miatt úgy érzik,hátrányt szenvednek. Ez lesz az egyik kulcsa az értékesítésnek. Miután a vevő magára ismert a probléma láttán, érdekeltté válik annak megoldásában. Ebben ideális segítségként jelenhet meg termékünk, szolgáltatásunk – erről kell őt meggyőznünk.

15 mód, hogy vonzónak tűnjenek az áraink
A marketingkommunikáció alapja, hogy hogyan tudunk valamit vonzóbban bemutatni. Az akciózáson kívül van még legalább 15 módja annak, hogy az árat vonzón bemutassuk. Mutatjuk, hogyan!
6. Mutassuk be a termék/szolgáltatás előnyeit!

Hangsúlyozzunk néhány kiemelkedő tulajdonságot, ami ideális gyógyír lesz a vevő problémájára, majd emeljük ki a fontosabbakat, ábrázoljuk a vevőt a termék használata közben, milyen felszabadult érzés, ahogy az általunk kínált termék/szolgáltatás megoldja a problémáját.

7. Adjuk el az árat!

Fontos, hogy a vásárló úgy érezze, hogy sokkal többet kapott viszont, mint amennyi pénzt fizetett a termékért. (Lásd keretes írásunkat!) A mi dolgunk, hogy csökkentsük a termék megvásárlásával járó kockázat érzését. Minél kisebb a kockázat, annál többen fognak vásárolni. Egyszerű és egyben hatásos módszer, ha visszafizetési garanciát vállalunk arra az esetre, ha a vevőnk elégedetlen. Valójában kevesen fognak élni vele – hisz tudjuk, a termék maga kiváló –, de a bizalom növelésében nagyon nagy jelentőségű!

Véleményvezér

Élve fejeztek le egy magyart az oroszok

Élve fejeztek le egy magyart az oroszok 

Miért hallgat a magyar kormány, amikor az oroszok gyilkolnak magyarokat?
A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára 

A munkavállalók a lábukkal szavaznak.
Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo