Mitől működik egy csapatépítő program?

Minél több a közös élmény, annál több közös történet lesz, ami közös kultúra kialakításához vezet, összekovácsolódik a csapat. Ez a jól megválasztott csapatépítő élményprogramok eredménye – mondta Sashalmi Attila Meglepkék.hu ügyvezetője.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Meglepkék.hu Magyarország első élményajándékokkal foglalkozó vállalkozása. Sashalmi Attila extrém sportoló alapította 2005-ben, főzéstől a repülésen át a szélcsatornáig mindenféle programokat szerveznek, cégek számára is.

"Valamilyen szokatlan eseménynek kell legyen, ami megszakítja a hétköznapi rutint. A szokatlanság, az újszerűség ugyanis fókuszálja a csapat figyelmét és intenzívebbé teszi a kommunikációt. Arra azért figyelni kell, hogy ne legyen kényelmetlen, kínos a munkavállalónak. Egy irodai dolgozó lehet, hogy éppen a nyugalom miatt választotta a hivatását, neki nem biztos, hogy jó ötlet egy katonai túlélő program. Ellenben egy céges főzés jó már működhet" – mondta Sashalmi Attila.

7 dolog, amire muszáj lenne időt szánnia egy vezetőnek
A vezetők erőteljesen egy személyben befolyásolják a vállalkozások működését. Hogy mivel töltik az idejüket, az közvetlenül hat a munkatársakra és így persze a cég teljesítményére is. Egy vezetőnek persze rengeteg döntést kell meghoznia minden egyes nap, könnyű tehát elsodródni a kitűzött tervektől. Vannak azonban olyan területek, amelyeket óriási hiba elhanyagolni. Michael Hintz, a Northlink Consulting vezetőjének blogbejegyzése szerint az alábbiakra egy jó vezető mindenképp szán időt.
Sashalmi Attila azt javasolja, hogy a program jelentsen kihívást a csapatnak. A legjobb összekovácsoló ereje a közös teljesítményt igénylő programoknak van. A közösen teljesített kihívás növeli a csapat önértékelését és ezzel javítja az egyén önbizalmát, önértékelését is. Tökéletes lehet erre egy céges főzés, curling verseny vagy vitorlázás.

Sok kis élmény több mint egy nagy élmény

Végül ne egy nagy élményben gondolkodjunk, hanem szervezzünk rendszeres, rövidebb és változatos programokat. A csapatot összetartó kapcsolatok erősítéséhez kisebb nagyobb rendszerességű találkozások kellenek. Mindannyian éreztük már azt a kellemetlen érzést, amikor egy új közösségbe kerülve, nem értjük a félszavakat, melyek valamilyen közösen megélt élményre utalnak. Mindenki nevet, mi pedig zavartan mosolygunk, kívülállónak érezve magunkat. Nos, ez jelzi a csapat képzeletbeli határát, ami addig tart ameddig ezeket a történeteket értik. Ezért érdemes rendszeres élményprogramokat szervezni, melyek során újabb és újabb közös élmények születnek, az újak megismerhetik a kollektív emlékezetet és részesei lehetnek.

Csapatélmény elérése a cél

Végül ne feledjük, egy élményprogram egyszerűen legyen élményprogram. Egyetlen célt tűzzünk ki a kollégák felé: szerezzenek csapatélményt. Minden más értékelés, mérés vagy irreleváns célok kitűzése kontraproduktív – tanácsolja Sashalmi Attila.

 

 

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo