Az „unikornisok” (1 milliárd dollárnál többre értékelt startupok) között is számos mobil alkalmazást fejlesztő cég foglal helyet, amely értékét többek között befektetések, felvásárlások és IPO-k során volt képes növelni (pl. Uber, Snapchat, Spotify) - és még csak most jön a dolgok internete.
Egy tőkebefektető a haszonmaximalizálás érdekében elsősorban két szempontot tart szem előtt, egyrészt a vállalat tevékenységében rejlő értéknövelő képességet, másrészt a minél alacsonyabb kockázatot. Míg az alkalmazások száma a piacon 2010-ben 250 ezer volt, 2014-re ez a szám 3 millióra nőtt, azonban a mobilpiac nem növekedik ekkora sebességgel, így a felhasználókért folytatott verseny egyre kiélezettebb, ráadásul egy-egy felhasználó így egyre drágábbá is válik. Egy ilyen piacon, ahol gyakran egy-egy trend vagy hype határozza meg egy termék sikerességét, kevésbé kiszámítható a bevételi számok alakulása, így a tőkebefektetőnek is nagyobb kockázattal kell számolnia - figyelmeztet a Széchenyi Tőkealap blogbejegyzése.
A nem játék alapú alkalmazások jelentős része ezzel ellentétben (például közösségi chat, zenehallgatás, fájlkezelés) hosszabb élettartammal bír, így a megtermelt bevétel tervezhetőbb, és kevésbé támaszkodik a pillanatnyi trendekre. A legkiszámíthatóbb üzleti modell az előfizetéses forma, amelyet az üzleti ügyfelek számára fejlesztett alkalmazásoknál lehet kiválóan alkalmazni. A vállalatok ugyanis a hosszú távú tevékenységet csak olyan szoftverekkel, mobil alkalmazásokkal tudják megtervezni, amelyekre hónapokig, sőt évekig is építhetnek.
A cégek számára fejlesztett, igazán jó mobil megoldásokra manapság nagyobb az igény, mint az elérhető kínálat, így egy-egy kiemelkedő fejlesztés könnyen szóbeszéd tárgya lehet, növelve az ismertséget és a potenciális megrendelői kört. A magas élettartam, illetve a kisebb verseny éppen ezért hosszabb távon akár jóval jövedelmezőbbé teheti a fejlesztő vállalkozást. Még ha el is marad a kezdeti felhajtás, illetve a kimagasló érdeklődésnek köszönhető robbanásszerű értéknövekedés, emellett pedig az értékesítésre is költeni kell, a stabil, hosszabb távú célokkal rendelkező ügyfélkör biztosítani tudja a folyamatos cégnövekedést. Mindkét üzleti modell eltérő stratégiát igényel a befektető részéről, de ez már attól is függ, hogy inkább hamarabb kívánja elérni az elvárt cégértéket, vagy inkább az üzleti szféra biztosabb építkezésében bízik. Természetesen ez sosem lehet teljesen fekete-fehér kérdés, de az eltérő piaci jellemzők különböző eredményeket predesztinálnak.