Mi kerül rajta hússzor annyiba? Minőség vagy marketing?

Miért kerül a két, látszatra egyforma trikó közül az egyik 5 a másik akár 100 eurónak megfelelő összegbe? Minőség, vagy puszta marketing?

Valamennyien tapasztaljuk, hogy a mindkét nemnél alapruházatnak számító fehér vagy színes trikók – miközben látszatra egyformák – igen széles árskálán mozognak, a nagyáruházak olcsó trikóitól a dizájnermárkák termékeiig. Vajon valóban jobb, értékesebb a drágább?

A Huffington Post részletesen elemezte az ár és a minőség összefüggését. Most már tudjuk, miben különbözik a látszatra ugyanolyan két egyszerű pamutholmi.

Kép: technopath.com

Szakemberek rámutatnak: egész sor különböző tényező határozza meg a trikók árképzését – bár ezek a tényezők nyilván sok más ruházati cikknél alkalmazhatók.

Ilyen elsősorban a trikó anyaga, amely a legnagyobb tényező a termék árában. Különböző pamutok kaphatók a világ piacain, különböző minőségben és áron. Van egyiptomi, és a Pima típusú vagy a Sea Island az USA dél-karolinai partvidékéről és sok más. A lényeg: minél hosszabb szálú a pamut, annál simább, kellemesebb a tapintása, és a fésűs feldolgozású is jobb minőségű, de drágább anyagot jelent.

Egyre kevesebb hamis terméket vásárolunk
A legtöbb magyar fiatal továbbra is olcsó árut vesz, de már kevesebben vannak azok, akik beérik a hamis termékkel, derült ki a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) és a TÁRKI közös kutatásából.

Nem véletlenül alacsonyabb annak a trikónak az ára, amelynél a pamutot – az olcsóbb – poliészterszállal keverik. Ugyanakkor ha a nagyobb formatartás érdekében némi rugalmas elasztánt is tartalmaz az anyag, emelkedik az ára.

Sokan gondolják ugyan, hogy a túlnyomórészt a Távol-Keletről szállított trikók és egyéb cikkek árában a helyszín, ahol készülnek, szerepet játszik, ez nincs így. Az előállítási költség a kiskereskedelmi árban alig játszik szerepet – éppen azért, mert a bangladesi vagy vietnami, Európához viszonyítottan rendkívül alacsony munkabérek nem jelentenek komoly tényezőt, különösen nagy tételeknél.

Ugyanakkor egy Európában, divatház által, korlátozott darabszámban gyártott trikó az előállítási költségei miatt is lehet lényegesen drágább. Amihez még azt is hozzá kell tenni, hogy nem egy divatcég tudatosan építi fel brandjét akár a trikóknál is, abban bízva, hogy a vásárló hajlandó sokat fizetni egy státuszt jelentő darabért még akkor is, ha annak minősége lénygében megegyezik az olcsó tömegáruéval...

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Ötödik helyen a magyar eladósodás

Ötödik helyen a magyar eladósodás 

A lengyelek jobban sáfárkodtak a hiteleikkel.
A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország

A szegénység mércén hetedik helyen Magyarország 

Mennyit kell dolgozni egy lakásért?
Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust

Szijjártó Péter fia sem veti meg a luxust  

Magánrepülővel utazott, amelyről Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő osztott meg képeket. 
Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo