Az, hogy a bérlés vagy a vétel éri meg jobban egy vállalkozás irodájának, egyéb helyiségeinek biztosítása esetén, függ a vállalkozás rövid, közép és hosszú távú céljaitól. Ha az ingatlan „jó vétel”, tehát jó helyen, a piaci árnál olcsóbban vehető meg, az természetesen megkönnyíti a döntést. De akkor is kifizetődő lehet, ha „átlagos” ár–érték arányú vásárlás valósul meg. Ilyenkor mindig számolni kell a megtérülést. A bérlés gyakran megadja a rugalmasságot, a gyors változtatás szabadságát, ugyanakkor a vásárlás garantálja a biztonságot, a kiszámíthatóságot. Ezek a szempontok mindenkinél más súllyal esnek latba. Egy időszakos boltnak felesleges egy állandó hely, egy könyvelőiroda viszont, ha gyakran költözik, elveszítheti ügyfelei bizalmát" – mondta Vincze Krisztián, a GDN Hitelcentrum vezetője.
„Általánosságban azt mondhatjuk, hogy ha hosszú távon szüksége van a vállalkozásnak az adott ingatlanra, érdemesebb vásárolni, akár banki hitel vagy lízing igénybevételével. Utóbbi esetben ráadásul a lízingdíjak kamata költségként elszámolható, ami csökkenti a vállalkozás adóalapját is. A »céges hitelezés« eltér a lakossági finanszírozási formáktól. Például itt elérhető egy cash-flow tervre, konkrétan egy jövőbeni bérleti díjbevételre alapozott lízingkonstrukció is, ami akár azt is lehetővé teszi, hogy akár friss alapítású cégek is hitelképesek legyenek" – tette hozzá a GDN szakértője.
Vincze Krisztián arra is felhívta a figyelmet, hogy a céges ingatlanvásárlás esetében az adózási különbségek is vannak. Ha a cégé a helyiség, akkor az ingatlanra vonatkozóan a költségek, illetve az amortizáció is elszámolható. Az esetleges értékesítéskor pedig nem szja szerint kell adózni, hiszen a társaságok a társasági adó hatálya alá tartoznak, eszerint történik az adó megfizetése. Egy megbízható könyvelő ezeket a kalkulációkat gyorsan el tudja végezni, így ezek a számok is rendelkezésre állnak a döntéshez.