Kötelező az automata vészhívó az új autókban

2018 áprilisától az automata vészhívó rendszer kötelező felszerelés minden új típus esetében. Ezzel a funkcióval csökken a reakcióidő, ezáltal kevesebb halálos baleset következhet be. A telematikai egységnek köszönhetően a kapcsolódás alapfelszereltséggé válik a járművekben.

20 évvel azután, hogy az első fejlett telematikai rendszerrel felszerelt autók legördültek a gyártósorról, a kapcsolódás 2018 áprilisától alapfelszereltség lesz minden új típus jóváhagyása esetében Európában. Ezentúl minden olyan új autóba -ami 2018 áprilisa után kap típus jóváhagyást az Európai Unióban- kötelező lesz beépíteni az eCall automata vészhívó rendszert, függetlenül a gyártótól, a modelltől és az árkategóriától.

A Continental örömmel fogadta az Európai Unió döntését az eCall-lal kapcsolatban. „Az eCall azt jelenti, hogy egy óriási lépéssel közelebb kerülhetünk a Vision Zerohoz – egy halálos balesetek és sérülések nélküli mobilitás jövőképhez –, hiszen baleset esetén a segítség automatikusan útnak indul. Ha a telematikai egységet más célra is használjuk, például valós idejű információszerzésre a közlekedés áramlásáról vagy a lehetséges veszélyhelyzetekről, a balesetek aktívan elkerülhtjük, és a feltorlódás mértéke is csökkenhet” – mondta el Johann Hiebl, a Continental Info-szórakoztatás & Kapcsolódás üzletágának vezetője.

Kép: Continental

Gyorsabb reakcióidő és kevesebb közúti haláleset

Az eCallnak köszönhetően a járműveket olyan fedélzeti vészhívó rendszerrel szerelik fel, amely automatikus vészjelzést küld a legközelebbi, megfelelő felszereltséggel rendelkező közbiztonsági egységnek, megjelölve a jármű pontos helyzetét. A rendszer az európai standard vészhívó számot, a 112-t használja. Az Európai Bizottság úgy véli, hogy ezzel a reakcióidő városi környezetben akár 40 százalékkal csökkenhet, és akár 50 százalékkal vidéken.

Statisztikailag a gyorsabb reakcióidő azt jelenti, hogy a sérültek hamarabb jutnak segítséghez, így a komolyabb baj megelőzhetővé válik. Az Európai Bizottság szerint az eCall bevezetésével évente akár tíz százalékkal csökkenhet a halálesetek száma az EU-ban.

Önvezető taxikra vágynak a digitális világ fogyasztói
Radikális változás előtt áll a globális autóipar. A digitalizáció az egyik legerősebben befolyásoló tényező ebben a szektorban. A technológiai változások mellett a fogyasztók miatt is jelentős a ráhatás: sokan már önvezető taxiban utaznának vagy elektromos autót vezetnének.
Az automata eCall rendszert a légzsák vezérlőegységének jelzése aktiválja, de manuálisan is indítható vészhívás, például ha a sofőr súlyos balesetet lát. Az európai szabvány értelmében egy minimális adatmennyiségnek el kell jutnia az adott közbiztonsági egység részére. Ez az adat 140 byte hosszú, és az adott vészhelyzettől függően az információk közül olyan releváns adatokat tartalmaz, mint a vészhívás ideje, az autó típusa és helyszíne, a meghajtás típusa, az utasok száma, a haladás iránya, az aktiválás módja és egyéb részletek.

Az eCall alapfelszereltséggé teszi a kapcsolódást a modern autókban

Az eCall funkcióhoz szükséges hardvert az autóban a beépített telematikai egység jelenti, ami elsősorban egy modemből (hálózati kapcsolódást biztosító készülék), egy műholdas helymeghatározó antennából (pl. Galileo), és a járművel való kapcsolódást biztosító elektronikából áll, valamint lehetőség szerint van tartalék akkumulátora is. „Ugyanakkor az eCall csak egy a több száz funkció közül, amit az új járművek telematikai egységébe integrálhatunk. Fontos sarokpontja a holisztikus kapcsolódásnak, ezért legkésőbb 2018 áprilisától az autó egy kerekeken guruló okostelefonná válik, összekapcsolva így a mobil és a digitális világot” – tette hozzá Hiebl.

A jármű kapcsolódása olyan új funkcióknak és szolgáltatásoknak ad teret, mint a jármű elektronika szoftverének frissítése, amely a kereskedő felkeresése nélkül, egy vezeték nélküli felületen keresztül történik, valamint a távoli és előzetes járműdiagnosztika. Mivel a mai járművek akár 100 millió sornyi kódot is tartalmaznak, az eCall mellett ezek a funkciók a modern telematikai egységek alapvető funkciói közé tartoznak, és a holisztikus kapcsolódás megalkotásának kulcsfontosságú tényezői. Emellett a kapcsolódás a közlekedésbiztonság növeléséhez is hozzájárul, mivel a járművek képesek egymással információt cserélni a V2X (a jármű és minden más közötti kapcsolat) kommunikációs technológia segítségével, és figyelmeztetik egymást az út közben felmerülő lehetséges veszélyekről.

A mobilpiac irányába megy el az autóipar
Az autógyártók sikere a jövőben nemcsak az eladott járművek számán fog múlni, hanem azon is, hogy a jármű teljes életciklusa alatt mennyi pénzt tudnak kiszámlázni a tulajdonosnak a digitális szolgáltatásokért.

Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.
Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket

Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket 

A cseh miniszterelnöki szék várományosa váratlanul kemény oroszellenes gondolattal állt elő.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo