Jól megszedték magukat a taxisok az Uber elleni harcban

Nemcsak hogy túlélték, de meg is erősödtek a taxitársaságok a közösségi autószolgáltatókkal vívott harcban. 2015 második és 2016 első felében az Ubertől voltak hangosak a taxitársaságok mindennapjai, azonban elemezve a társaságok beszámolóit, egyértelműen sikeresnek könyvelhetik el az elmúlt időszakot.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: MTI/Honéczy Barnabás

„Bár a piac továbbra is az egyéni vállalkozókról szól, 2015-ben 13 százalékos árbevétel-növekedésről számoltak be a taxitársaságok, ezzel a piacon működő cégek árbevétele megközelíttette a 10 milliárd forintot” – mondja Pertics Richárd, az Opten Kft. céginformációs vezetője. Összességében mindenképp pozitív jelenség, hogy a veszteséges évek után immár 2 évet zárt pozitív eredménnyel a szektor. A cégek árbevétel-arányos eredményessége ugyanakkor minimális, ami részben a piac telítettségére, részben az egyéni vállalkozók körüli szürkegazdaságra vezethető vissza.

Nagy kérdés, hogy az online kassza 2017-es bevezetése milyen hatással lesz a szektorra. Vélhetően komoly átrendeződés várható, mint ahogy az az online kassza korábbi bevezetéseinél is tapasztalható volt. A szürkegazdaság visszaszorulásával a nagyobb társaságok továbberősödnek, és összességében mindenki magasabb bevételekről és adókról fog beszámolni. (Az Uber egyébként több társasági adót fizetett be, mint a taxitársaságok.)

A legalizált forgalom ugyanakkor kellemetlenül fogja érinteni azokat az egyéni vállalkozókat és mikrovállalkozásokat, amelyek eddig csak ügyeskedéssel tudták kitermelni a költségeiket. (Az Uber megregulázására indítottak volna ellenőrzés-sorozatot a hatóságok, most ezt a taxisok kapják meg.)

„A megugró bevételek vélhetően magas cégtörlési számmal fognak párosulni, de összességében tisztulni fog a piac, ami mind a taxisok, mind az utasok, mind az ország gazdasága szempontjából hasznos” – mondja az Opten szakértője. A szektorban jelenleg mintegy 800 cég működik közel 2000 alkalmazottal, de az ágazat gerincét a hozzávetőleg 6000 egyéni vállalkozó adja. Az online kasszarendszer bevezetésével vélhetően az egyéni vállalkozók szerepe csökkenni fog, de drasztikus változások azért nem várhatóak.

Az UBER visszaszorulásának és a fehéredő piacnak valószínűleg a nagy taxitársaságok lesznek a legnagyobb haszonélvezői. Egy-két kivételtől eltekintve a nagy cégek eredményesebb évet zártak 2015-ben, mint 2014-ben, és az UBER-sztoriból megerősödve jöttek ki. Úgy tűnik, tanultak is a közösségi történetből, legalábbis a mobilalkalmazások ma már természetessé váltak a taxik életében is, ami korábban kevésbé volt jellemző.

Az áfacsalások országa vagyunk
Évente mintegy 750 milliárd forintra tehető az az áfaösszeg, amelyet elcsalnak az államkasszából. Nem csoda, hogy az adóhatóság egyre újabb és újabb eszközökkel küzd az áfacsalások ellen. De egy kis méz is kellene a bot végére….

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo