„Bár a piac továbbra is az egyéni vállalkozókról szól, 2015-ben 13 százalékos árbevétel-növekedésről számoltak be a taxitársaságok, ezzel a piacon működő cégek árbevétele megközelíttette a 10 milliárd forintot” – mondja Pertics Richárd, az Opten Kft. céginformációs vezetője. Összességében mindenképp pozitív jelenség, hogy a veszteséges évek után immár 2 évet zárt pozitív eredménnyel a szektor. A cégek árbevétel-arányos eredményessége ugyanakkor minimális, ami részben a piac telítettségére, részben az egyéni vállalkozók körüli szürkegazdaságra vezethető vissza.
Nagy kérdés, hogy az online kassza 2017-es bevezetése milyen hatással lesz a szektorra. Vélhetően komoly átrendeződés várható, mint ahogy az az online kassza korábbi bevezetéseinél is tapasztalható volt. A szürkegazdaság visszaszorulásával a nagyobb társaságok továbberősödnek, és összességében mindenki magasabb bevételekről és adókról fog beszámolni. (Az Uber egyébként több társasági adót fizetett be, mint a taxitársaságok.)
A legalizált forgalom ugyanakkor kellemetlenül fogja érinteni azokat az egyéni vállalkozókat és mikrovállalkozásokat, amelyek eddig csak ügyeskedéssel tudták kitermelni a költségeiket. (Az Uber megregulázására indítottak volna ellenőrzés-sorozatot a hatóságok, most ezt a taxisok kapják meg.)
„A megugró bevételek vélhetően magas cégtörlési számmal fognak párosulni, de összességében tisztulni fog a piac, ami mind a taxisok, mind az utasok, mind az ország gazdasága szempontjából hasznos” – mondja az Opten szakértője. A szektorban jelenleg mintegy 800 cég működik közel 2000 alkalmazottal, de az ágazat gerincét a hozzávetőleg 6000 egyéni vállalkozó adja. Az online kasszarendszer bevezetésével vélhetően az egyéni vállalkozók szerepe csökkenni fog, de drasztikus változások azért nem várhatóak.
Az UBER visszaszorulásának és a fehéredő piacnak valószínűleg a nagy taxitársaságok lesznek a legnagyobb haszonélvezői. Egy-két kivételtől eltekintve a nagy cégek eredményesebb évet zártak 2015-ben, mint 2014-ben, és az UBER-sztoriból megerősödve jöttek ki. Úgy tűnik, tanultak is a közösségi történetből, legalábbis a mobilalkalmazások ma már természetessé váltak a taxik életében is, ami korábban kevésbé volt jellemző.