Itt a legdrágább üzletet bérelni

Hong Kong kiskereskedelmi ingatlanjai a legdrágábbak a világon. A jelentős mennyiségű turista és a helyiek folytatódó vagyonosodása erősíti a nemzetközi divat- és luxusmárkák keresletét az első osztályú üzlethelyiségek iránt - derül ki a CBRE legfrissebb kutatási eredményeiből.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A CBRE ingatlan-tanácsadó kiskereskedelmi toplistája 2012 első negyedévében keveset változott: Hong Kong (31 ezer dollár/négyzetméter/év) maradt a világ legdrágább ingatlanpiaca, őt követi New York (20 ezer dollár/négyzetméter/év). Mindkét városban jelentős (19%, illetve 15%) bérleti díjemelkedés volt tapasztalható az elmúlt negyedévben. Az top5-ben a továbbiakban sem volt változás: a dobogó harmadik fokán Sydney (8994 dollár/négyzetméter/év) áll, negyedik Tokió (8284 dollár/négyzetméter/év), míg az ötödik London (7732 dollár/négyzetméter/év).

Erős a verseny a legjobb ingatlanokért

Összességében a bérleti díjak csekély mértékben (0,8%) emelkedtek az előző negyedévhez képest, mert az eurozóna válsága miatt érzett aggodalmak és a gyenge globális növekedés továbbra is erősen befolyásolják a fogyasztók és kereskedők bizalmát. A félelmek ellenére a bérlői kereslet néhány nagyváros első osztályú üzlethelyiségei iránt erős maradt, és sok piacon szűkös az elérhető ingatlanok kínálata.

Az amerikai kontinens drágult a legtöbbet: a bérleti díj-emelkedés 3,4 százalék volt negyedéves alapon, főleg az olyan városokban tapasztalt jelentős kereslet-növekedés miatt, mint Washington DC, Miami és Seattle. Némi emelkedés (+0,5%) volt megfigyelhető az ázsiai-csendes-óceáni térségben, amit főleg a nemzetközi divat- és luxusmárkák terjeszkedése okozott. Az európai, afrikai és közel-keleti régióban folytatódott az amerikai márkák térnyerése, ám néhány városban, pl. Athénban és Belgrádban estek a díjak, az átlag -0,2 százalékos csökkenéssel.

Amerika és Ázsia emelkedett

A bizonytalan gazdasági helyzet miatt a vásárlók 2012 első negyedévében is óvatos fogyasztási magatartást tanúsítottak, főleg Európában, habár itt is nőtt a kiskereskedelmi forgalom. A fogyasztás Amerikában és Ázsiában is emelkedett, ahol az erős ünnepi szezon támogatta a növekedést.

 „2012 első negyedévében több volt a pozitív jel, mint az azt megelőzőben: a javuló kiskereskedelmi forgalom, a stabil bérlői kereslet, az új bevásárlóközpontok mind-mind támogatták a fejlődő piacokat. Az eurozóna válsága és a globális lassulás miatti aggodalmak ellenére az első osztályú ingatlanok iránt a kereslet számos nagyvárosban erős maradt, sőt sok helyen egyenesen hiány alakult ki belőlük. A kereslet és kínálat egyensúlytalansága azt mutatja, hogy az aktivitás nem olyan erős, mint lehetne. A kereskedők továbbra is a legérettebb nyugat-európai piacok legjobb lokációira és az ázsiai-csendes-óceáni régió gazdagabb városaira koncentrálnak." - mondta Ray Torto, a CBRE vezető közgazdásza.

Hazai trendek
A gazdasági bizonytalanság hatására stagnál az iroda- és raktárbérleti piac, nyílt piaci ingatlan befektetési tranzakció nem volt és a kiskereskedelmi piacon sem történt említésre méltó változás az idei esztendő első negyedévében 2011 trendjeit véve alapul – derül ki a Jones Lang LaSalle 2012 első negyedévi Budapest City Report című elemzéséből.

„A határokon átnyúló kereskedelmi forgalom szintén emelkedik, ahogyan a felzárkózó piacokon a középosztály bővül, és a kereskedők az érett piacokon túl a felzárkózókban keresik a növekedési lehetőségeket. A modern, minőségi kiskereskedelmi területek iránti növekvő kereslet bevásárlóközpont-építési hullámot eredményezett, ami egyszerűbbé teszi majd a kereskedőknek a piaci terjeszkedést." - tette hozzá Torto.

A régiót megviseli a kialakult helyzet

A közép- és kelet-európai trendekről szólva Graham MacMillan, a CBRE regionális és magyarországi értékbecslési vezetője így nyilatkozott: "Az elmúlt egy év nehéz időszak volt a kiskereskedők számára és a bevásárló utcák számos üzlete látta ennek kárát. Kevesebb új márka terjeszkedése tapasztalható, azok is főként a fővárosi és vidéki legnépszerűbb bevásárlóközpontokra koncentrálnak. A legnépszerűbb plázák és üzlethelyiségek bérleti díjai nem változtak, de a másodlagos helyszíneket továbbra is megviseli a jelenlegi helyzet."

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo