Ismét divatba jöhet a nyomtatott

Fokozatosan visszatérhet a nyomtatott reklámlevél (dm) a vállalati marketing eszköztárába, mivel az e-mailben küldött ajánlatok mind gyakrabban végzik a levélszemétként. A trendnek segít egy új fejlesztés, a hibridlevél, amely postai levél küldését teszi lehetővé a számítógépről.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Már a postáig sem kell elmenni - Kép: Pixabay

A Direkt és Interaktív Marketing Szövetség idei felmérése szerint tavaly a címezetlen küldemények piaca csökkent. A visszaesés üteme ugyanakkor lassulni látszik, a csatorna forgalma 7,4 milliárd forintról 6,6 milliárd forintra változott. A csökkenő eredmény oka, hogy a digitális csatornák, az e-mailben küldött ajánlatok gyorsabbnak, olcsóbbnak és divatosabbnak is tűnnek a hirdető cégek számára. A nyomtatott direktlevél visszaesése azonban lassul, mégpedig azért, mert egyre több hirdető kérdőjelezi meg hatásosságát.

További vevőszerző tippekről itt olvashat!

A Hibridlevél Kft. legutóbb egy kisvállalati marketingkonferencia 1500 résztvevője között készített felmérést, amelyből az derült ki: a postai dm fokozatosan visszakerül a kisebb cégek eszköztárába. A vállalkozók ugyanis azt tapasztalták, hogy az e-mailben küldött ajánlatokat a címzettek nem olvassák el, több levelezőrendszer pedig automatikusan a „levélszemét” vagy „promóció” mappába helyezi át ezeket.

Ezzel párhuzamosan nő viszont a postán érkezett levelek presztízse. Manapság szinte már csak számlák és áruházi prospektusok érkeznek postai úton, így a címzettek nagyobb arányban, örömmel olvassák el a ténylegesen megfogható, szépen megtervezett, borítékolt, nyomtatott levelet.

A postai dm azonban rengeteg többletmunkát okoz a marketingosztályon dolgozóknak: hajtogatni, borítékolni, címezni kell a küldeményeket, néha több ezret. A hibridlevél használata lehetővé teszi, hogy az ismét divatba jövő marketingeszköz gyorsan és egyszerűen elkészüljön „A hibridlevél nagyban segíti a marketingesek munkáját, főként azokét, akik gyakran élnek a dm-levél (direct mail) eszközével. Mi több, ez a technológiai fejlesztés akár új életet lehelhet a közvetlen levélküldés marketingtechnikájába” – mondja Molnár Gergely, a cég egyik alapítója.

A hibridlevél küldéséhez a felhasználó a számítógépén megszerkeszti a levelet, majd elektronikusan elküldi a szolgáltatónak, ahol 24 órán belül kinyomtatásra, borítékolásra és postázásra kerül, így a címzett akár már másnap megkaphatja. Vagyis a hosszadalmas munkafázisokat és a postai sorban állást kiiktatva lehet tömegesen levelet küldeni. Mindezt ráadásul ugyanolyan áron, mintha a cég postai levelet adna fel.

Azon vállalkozásoknak is segítséget jelent a hibridlevél, amelyek eddig beszállítóval (ügynökséggel, nyomdával, diákszövetkezettel) dolgoztak a postai küldemény létrehozásán. A vállalat vezetője vagy marketingese ugyanis kezében tartja a folyamatot, nincsen többé kiszolgáltatva az alvállalkozók esetleges késedelmének vagy hibáinak. Még a Magyar Postával sem kell szerződést kötnie.

Postai direkt marketing
A reklámlevél többe kerül egy e-mailnél, de a Sales Akadémia szakértői szerint megéri az árát. Ha megfelelően jó a tartalom – például egy speciális ajánlat –, és kreatív a megjelenés, az emlékezetessé teszi a levelet. Különösen akkor tesz jó benyomást, ha abban nem a terméket magát dicsérjük, hanem az ügyfél fejével gondolkodva az ő problémáira adott válaszokra, az általa a termékkel elérhető előnyökre helyezzük a hangsúlyt. De a legtökéletesebb DM levél esetében is fontos, hogy utánkövetéssel, telefonnal aktivizáljuk a megkeresett, reménybeli ügyfelet lehetőleg egy-két héten belül. Ennyi idő után ugyanis a legjobb anyagról is elfeledkeznek.

Véleményvezér

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.
Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján 

Szépen gazdagodnak a NER vitézek.
Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek

Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek 

A lengyelek hírét sem hallották az ukrán maffiának.
Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja

Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja 

Okosabbak maradtak volna, ha csendben maradnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo