A Direkt és Interaktív Marketing Szövetség idei felmérése szerint tavaly a címezetlen küldemények piaca csökkent. A visszaesés üteme ugyanakkor lassulni látszik, a csatorna forgalma 7,4 milliárd forintról 6,6 milliárd forintra változott. A csökkenő eredmény oka, hogy a digitális csatornák, az e-mailben küldött ajánlatok gyorsabbnak, olcsóbbnak és divatosabbnak is tűnnek a hirdető cégek számára. A nyomtatott direktlevél visszaesése azonban lassul, mégpedig azért, mert egyre több hirdető kérdőjelezi meg hatásosságát.
További vevőszerző tippekről itt olvashat!
A Hibridlevél Kft. legutóbb egy kisvállalati marketingkonferencia 1500 résztvevője között készített felmérést, amelyből az derült ki: a postai dm fokozatosan visszakerül a kisebb cégek eszköztárába. A vállalkozók ugyanis azt tapasztalták, hogy az e-mailben küldött ajánlatokat a címzettek nem olvassák el, több levelezőrendszer pedig automatikusan a „levélszemét” vagy „promóció” mappába helyezi át ezeket.
Ezzel párhuzamosan nő viszont a postán érkezett levelek presztízse. Manapság szinte már csak számlák és áruházi prospektusok érkeznek postai úton, így a címzettek nagyobb arányban, örömmel olvassák el a ténylegesen megfogható, szépen megtervezett, borítékolt, nyomtatott levelet.
A postai dm azonban rengeteg többletmunkát okoz a marketingosztályon dolgozóknak: hajtogatni, borítékolni, címezni kell a küldeményeket, néha több ezret. A hibridlevél használata lehetővé teszi, hogy az ismét divatba jövő marketingeszköz gyorsan és egyszerűen elkészüljön „A hibridlevél nagyban segíti a marketingesek munkáját, főként azokét, akik gyakran élnek a dm-levél (direct mail) eszközével. Mi több, ez a technológiai fejlesztés akár új életet lehelhet a közvetlen levélküldés marketingtechnikájába” – mondja Molnár Gergely, a cég egyik alapítója.
A hibridlevél küldéséhez a felhasználó a számítógépén megszerkeszti a levelet, majd elektronikusan elküldi a szolgáltatónak, ahol 24 órán belül kinyomtatásra, borítékolásra és postázásra kerül, így a címzett akár már másnap megkaphatja. Vagyis a hosszadalmas munkafázisokat és a postai sorban állást kiiktatva lehet tömegesen levelet küldeni. Mindezt ráadásul ugyanolyan áron, mintha a cég postai levelet adna fel.
Azon vállalkozásoknak is segítséget jelent a hibridlevél, amelyek eddig beszállítóval (ügynökséggel, nyomdával, diákszövetkezettel) dolgoztak a postai küldemény létrehozásán. A vállalat vezetője vagy marketingese ugyanis kezében tartja a folyamatot, nincsen többé kiszolgáltatva az alvállalkozók esetleges késedelmének vagy hibáinak. Még a Magyar Postával sem kell szerződést kötnie.