Így szerezhetünk még több online ügyfelet

Az augmented reality (vagy röviden csak AR, magyarul leginkább kiterjesztett valóságként terjedt el) lényege, hogy a valóságot összevegyítse nem létező dolgokkal. Működése tulajdonképpen egyszerű, a benne rejlő lehetőségek határtalannak tűnnek az e-kereskedelem és a marketing terén is.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Aki emlékszik még az össznépi pokémonvadászatra, az tudja is, miről szól az AR. A játékban a zsebszörnyek 3D-s modelljeit előhívó markereket a valóságos térben helyezték el fejlesztők, aztán ezek a mobilapplikációban keltek életre. Amikor a játékos a megadott földrajzi helyen körülnézett a telefon kamerájával, a kijelzőn megjelent a játék szereplője: mintha a valós térben lenne. Így keveredik össze a valóság a fejlesztők által megálmodott animált elemekkel. Azóta persze más hasonló programok is megjelentek, az üzenetküldő alkalmazásban rögtön kutyanyelvet ölthetünk beszélgetőpartnerünkre, de a menő sorozat zombijai is simán megidézhetők bármelyik utcán. Az online marketing lehetőségeiről olvashat a Kosárérték magazinban. 

Kutatások szerint a fizikai üzletek legfőbb előnye a webshopokhoz képest még mindig abban rejlik, hogy a vásárló szereti a terméket kézbe venni, jobban megszemlélni vagy felpróbálni, mielőtt kinyitná a pénztárcáját.

A kiterjesztett valóság igazi adu-ász az e-kereskedelemben. Gondoljuk csak át: látogatónk képes lesz virtuálisan felpróbálni a megrendelni kívánt ruhadarabot, sőt rögtön szelfit csinálhat benne, elküldheti a barátnőjének, hogy együtt mondják ki rá az ítéletet.

Képes akár arra is, hogy az árut virtuálisan elhelyezze a lakásában, így pedig könnyen eldöntheti, illik-e a reménybeli új kanapé a nappali összképébe. Az AR semlegesíti azt a félelmet, hogy a képernyőn látott termék a valóságban talán nem olyan vagy nem úgy működik, mint amire a vevő számít. 

Az elmúlt öt évben a legnagyobb kereskedők jártak élen a kiterjesztett valóság e-kereskedelmi hasznosításában, az IKEA, az Ebay, az Alibaba és az Amazon már különböző módszerekkel használják a technológiát.

A siker titka, hogy egy dolgot nagyon jól csinálnak
Az e-kereskedelemnek köszönhetően feltörőben vannak a kisebb, specializálódó márkák a divatiparban. A folyamat vesztesei a ruhaboltláncok és a márkaboltok.

A Digi-Capital elemzői szerint a globális AR-piac értéke 2020-ra eléri a 120 milliárd dollárt, amiből az e-kereskedelem részesedése 30 százalékra rúghat. A technológia ára azonban folyamatosan csökken, maholnap már a közepes, hamarosan pedig a kisebb webshopok is megengedhetik maguknak, hogy akár virtuális bemutatótermükben lássák vendégül a vásárlókat. Vagy ahogy a Sephora teszi: saját arcukon nézhetik meg, hogyan áll majd rajtuk az új szempillaspirál, hogyan emeli ki ajkaikat a kiszemelt rúzs.

Az online vásárlás legnagyobb előnye mindig is az volt, hogy rendkívüli kényelemmel párosul. Nem kell elbuszozni a bevásárlóközpontba, nem kell keresgélni a pultok és sorok között, nem szükséges parkolóhely után kajtatni. A kanapén ülve vásárolni sokkal egyszerűbb, ám a vevő részéről bizalmat igényel. Egy olyan e-marketingeszköz, mint a kiterjesztett valóság óriási lépés lehet, hiszen általa könnyebbé válik elnyerni a legfontosabbat: a vásárló bizalmát.

Sokan úgy vélik, hogy az augmented reality az internetes kereskedelem utolsó határait feszegeti. Az eddig csak a képernyőn látható, statikus képek egyszerre életre kelnek. A felhasználói élmény (UX) teljesen új szintre emelkedik azzal, hogy a vevő valósnak tűnő interakcióba kerül a termékkel, így pedig a személyes (sőt személyre szabott) érzékszervi tapasztalat új dimenziójával szembesül. A termékek nemcsak kiemelkednek a síkból és kimásznak a monitorból, de odaülnek a vásárló íróasztalára. Vagy akár a vállára.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo