Így szerezhetünk még több online ügyfelet

Az augmented reality (vagy röviden csak AR, magyarul leginkább kiterjesztett valóságként terjedt el) lényege, hogy a valóságot összevegyítse nem létező dolgokkal. Működése tulajdonképpen egyszerű, a benne rejlő lehetőségek határtalannak tűnnek az e-kereskedelem és a marketing terén is.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Aki emlékszik még az össznépi pokémonvadászatra, az tudja is, miről szól az AR. A játékban a zsebszörnyek 3D-s modelljeit előhívó markereket a valóságos térben helyezték el fejlesztők, aztán ezek a mobilapplikációban keltek életre. Amikor a játékos a megadott földrajzi helyen körülnézett a telefon kamerájával, a kijelzőn megjelent a játék szereplője: mintha a valós térben lenne. Így keveredik össze a valóság a fejlesztők által megálmodott animált elemekkel. Azóta persze más hasonló programok is megjelentek, az üzenetküldő alkalmazásban rögtön kutyanyelvet ölthetünk beszélgetőpartnerünkre, de a menő sorozat zombijai is simán megidézhetők bármelyik utcán. Az online marketing lehetőségeiről olvashat a Kosárérték magazinban. 

Kutatások szerint a fizikai üzletek legfőbb előnye a webshopokhoz képest még mindig abban rejlik, hogy a vásárló szereti a terméket kézbe venni, jobban megszemlélni vagy felpróbálni, mielőtt kinyitná a pénztárcáját.

A kiterjesztett valóság igazi adu-ász az e-kereskedelemben. Gondoljuk csak át: látogatónk képes lesz virtuálisan felpróbálni a megrendelni kívánt ruhadarabot, sőt rögtön szelfit csinálhat benne, elküldheti a barátnőjének, hogy együtt mondják ki rá az ítéletet.

Képes akár arra is, hogy az árut virtuálisan elhelyezze a lakásában, így pedig könnyen eldöntheti, illik-e a reménybeli új kanapé a nappali összképébe. Az AR semlegesíti azt a félelmet, hogy a képernyőn látott termék a valóságban talán nem olyan vagy nem úgy működik, mint amire a vevő számít. 

Az elmúlt öt évben a legnagyobb kereskedők jártak élen a kiterjesztett valóság e-kereskedelmi hasznosításában, az IKEA, az Ebay, az Alibaba és az Amazon már különböző módszerekkel használják a technológiát.

A siker titka, hogy egy dolgot nagyon jól csinálnak
Az e-kereskedelemnek köszönhetően feltörőben vannak a kisebb, specializálódó márkák a divatiparban. A folyamat vesztesei a ruhaboltláncok és a márkaboltok.

A Digi-Capital elemzői szerint a globális AR-piac értéke 2020-ra eléri a 120 milliárd dollárt, amiből az e-kereskedelem részesedése 30 százalékra rúghat. A technológia ára azonban folyamatosan csökken, maholnap már a közepes, hamarosan pedig a kisebb webshopok is megengedhetik maguknak, hogy akár virtuális bemutatótermükben lássák vendégül a vásárlókat. Vagy ahogy a Sephora teszi: saját arcukon nézhetik meg, hogyan áll majd rajtuk az új szempillaspirál, hogyan emeli ki ajkaikat a kiszemelt rúzs.

Az online vásárlás legnagyobb előnye mindig is az volt, hogy rendkívüli kényelemmel párosul. Nem kell elbuszozni a bevásárlóközpontba, nem kell keresgélni a pultok és sorok között, nem szükséges parkolóhely után kajtatni. A kanapén ülve vásárolni sokkal egyszerűbb, ám a vevő részéről bizalmat igényel. Egy olyan e-marketingeszköz, mint a kiterjesztett valóság óriási lépés lehet, hiszen általa könnyebbé válik elnyerni a legfontosabbat: a vásárló bizalmát.

Sokan úgy vélik, hogy az augmented reality az internetes kereskedelem utolsó határait feszegeti. Az eddig csak a képernyőn látható, statikus képek egyszerre életre kelnek. A felhasználói élmény (UX) teljesen új szintre emelkedik azzal, hogy a vevő valósnak tűnő interakcióba kerül a termékkel, így pedig a személyes (sőt személyre szabott) érzékszervi tapasztalat új dimenziójával szembesül. A termékek nemcsak kiemelkednek a síkból és kimásznak a monitorból, de odaülnek a vásárló íróasztalára. Vagy akár a vállára.

Véleményvezér

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo