A kezdő vállalkozókat nem csak a merészségük és a teherbírásuk, de a remek ötleteik is nagyban hozzásegítik ahhoz, hogy végül sikeresek legyenek. A Bloomberg sikeres cégvezetőket kérdezett arról, hogyan csökkentették személyes és céges költségeiket a siker érdekében.
Chris Larsen, Prosper
Amikor Chris Larsen a hitellicitáló Prosper alapítója irodát bérelt, rábeszélte a tulajdonost, hogy ne dobja ki az előző bérlő bútorait. "Manapság nem kell a bútorokért fizetni" - mondta Larsen, aki nem csak asztalokat és székeket, de szekrényeket, irattartókat, tollakat, jegyzettömböket, sőt még kávét is örökölt az előző bérlőtől. Mivel bútorokért nem szívesen fizet, az eklektika az iroda védjegyévé vált: "Elég menőnek tűnik a tárgyalónk, mivel hat különféle szék található benne."
Paige Craig, BetterWorks
Paige Craig új szintre emelte a dolgozók lekötelezését: az új munkatársaknak azonnal részvényeket ígér a cégből, cserébe ráveszi őket, hogy 50 százalékkal alacsonyabb bérért dolgozzanak - legalábbis eleinte. "Először is, így rengeteg pénzt meg lehet takarítani, másodszor pedig biztos lehetsz benne, hogy mindenki, aki neked dolgozik, valóban hisz abban, amit a cég csinál" - magyarázza a rendszert Craig. "Amikor aztán a cég sikeres lesz, az ember meg akarja tartani az eredeti csapatát és inkább túlkompenzálja őket. Ahelyett, hogy drágán vennék fel új embereket, inkább a saját csapatomba fektetek és folyamatosan előléptetem őket" - árulta el Craig a filozófiáját.
Christine Elia, Closet Couture
A Christine Elia által alapított Closet Couture kínálatának nagy részét gyakornokok hozzák létre. A cég alig fizet valamit a gyakornokainak, de igyekszik más módokon kompenzálni a dolgozókat a munkájukért: például olyan ösztönzőkkel, mint belépők a leghíresebb New York-i divatbemutatókra. "Kiváló tehetségeket ki lehet fogni, ha az ember valami igazán vonzót tud felajánlani. Nem arról van szó, hogy kihasználom őket, hanem valami egyedit és speciálisat kínálok, ami aztán tényleg feldobja az önéletrajzukat" - mondta Elia.
Felix Dennis, Dennis Digital
A Maxim alapítója, Felix Dennis szegénységben nőtt fel, a kiadói piacon elért sikereinek köszönhetően azonban élete nagy részében úgy verte a pénzt, "mint egy részeg tengerész". "Életem legjobb döntése volt, hogy megálljt parancsolja magamnak az olyan tárgyak vásárlásakor, amelyek egy hatalmas vagyonba kerülnek és egy kisebb vagyon a fenntartásuk." Ha valami repül vagy úszik, Dennis inkább bérli, mivel hosszú távon olcsóbban jön ki a dolog. Dennis a születésnapokon is rengeteget spórolt. "Bár mindig is bőkezű voltam a családommal és a barátaimmal, a húszas éveimben úgy döntöttem, sosem ünneplek születésnapokat - sem az enyémet, sem másét. Összességében mintegy ötmillió dollárt takaríthattam meg negyven év alatt ezzel a döntésemmel" - árulta el Dennis.
Catherine Levene, Artspace.com
Catherine Levene és az Artspace csapata induláskor nagyon egyszerű módszert választottak a költségek kordában tartására: egy másik cég irodájában táboroztak le. Így tényleg csak jelképes összegű bérleti díjat kellett fizetniük, miközben a letét költségeit is megspórolták maguknak. Mivel nem volt pénzük ügynököket fizetni, akik felvásárolták volna a modern művészeti darabokat, Levene csapata egész nap a saját hálózatát építgette - többek közt a LinkedInen és a Facebookon. A cég kezdő vállalkozásoknak írt szoftvereket használt, melyekhez olcsón - sőt néha ingyen - jutott hozzá. "Az első napokban nem kell mindent magadnak felépítened" - vallja Levene.
Ali Wing, Giggle
A babaholmikat árusító lánc alapítója körülbelül negyven százalékkal többet költ az egyes boltok fűtési, világítási és légkondicionáló rendszerére, mint a szükséges minimum. Az energiatakarékos rendszerek két év alatt visszahozzák az árukat - állítja. "A kevesebb néha nem kevesebb, hanem több. Azért veszek jobb minőségű termékeket, mert tovább tartanak és többre tudom őket használni" - mondta a cégvezető. Wing a gyermek szobájába sem klasszikus bébibútorokat vett, melyeket egy-két éven belül ki kéne dobnia, hanem változtatható, iparibb jellegű bútordarabokat. Az eredmény: a nyolc éves gyerek még mindig ugyanazokat a bútorokat használja és imádja őket.
Howard Lindzon, StockTwits
Howard Lindzon, a StockTwits befektetési cég vezérigazgatója néhány éve nagy lépésre szánta el magát. Eladták a házukat Phoenixben és San Diego elővárosába költöztek, ám ahelyett, hogy új házat vásároltak volna, inkább béreltek egyet, mert olcsóbb volt. Mivel a környék iskolái jó hírnévnek örvendtek, a gyerekeket kivették a magániskolákból és állami intézményekbe küldték őket, a család két autójából pedig az egyiket eladták. "Az embernek számba kell vennie, mire megy el a pénz és őszintének lennie magával, mit is hajlandó feladni" - mondta Lindzon.
Dina Kaplan, blip.tv
A kapcsolatépítés rengeteg pénzt spórolt meg Dina Kaplannak. Az internetes show-k számára otthont nyújtó blip.tv társalapítója ugyan New Yorkban él, ám a tárgyalások miatt rengeteg időt tölt Los Angelesben. Négy hónap barátkozás után sikerült elérnie egy helyi hotelnél, hogy ő és a munkatársai az évi mintegy 100 Los Angeles-i éjszakát "elképesztően alacsony áron" tölthessék el. Ezen felül a cég egyetlen egy hitelkártyát használ minden kiadásához, így "fantasztikus szállodákban lakhatunk ingyen" az ajándékpontok terhére - ahogy Kaplan fogalmazott.