Így lőhetünk hatalmas öngólt a hírlevéllel

Nem csak a jogi háttér helytelen ismerete, vagy a nagy adatbázisok rossz kezelése miatt landolhat a hírlevelünk a spamek között, kritikus fontosságú az is, hogy akinek küldjük, hogyan értékeli az általunk küldött tartalmat. Elengedhetetlen továbbá, hogy adjunk lehetőséget a leiratkozásra.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: Pixabay

Nem csak technikai okai lehetnek, hogy öngólt lövünk a hírlevéllel, és a küldeményeink a spamek között végzik. Az egyéb könnyen becsúszó hibalehetőségekből mutatunk be most néhányat a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség oktatóanyagának segítségével, sorozatunk harmadik részében.

Kritikus fontosságú, hogy a címzettek számára releváns és érdekes tartalmat tegyünk a hírlevélbe. Ha haszontalannak, sőt zavarónak tartják, akkor egyre többen jelölik majd spamként a levelező rendszerükben, ez pedig előbb-utóbb oda vezet, hogy tényleg a spam mappában landolnak a tőlünk érkező levelek, s nemcsak ezeknél a címzetteknél, hanem minden felhasználónál, aki azt az e-mail szolgáltatót használja. (Hogy milyen legyen a jó hírlevél és milyen tévhitek élnek ezzel kapcsolatban a cégek körében, arról szakértőnk írását itt olvashatja!)

„Csakúgy mint a szemét, ami beszennyezi a környezetünket, a spam beszennyezi a levelező ládánkat és megnehezíti, hogy az olvasó megtalálja az igazán értékes dolgait, azaz azokat a hírleveleit, amiket igazából szívesen olvasna. Így nem csak azzal kell egy e-mail marketingesnek küzdenie, hogy releváns tartalommal szolgálja ki az olvasóit, de még azzal is, nehogy összetévesszék a leveleit egy értéktelen levélszeméttel” – vélte Kálmán Tamás a Maileon-Wanadis ügyvezető igazgatója.

A hírlevél tartalmához szakértőnk tippjeit itt találja!

Sorozatunk korábbi részei:
Nagy, vagy több adatbázis komplex használata esetén a hibalehetőség is megsokszorozódik. Néha a hibákat véletlenül generáljuk, például hibás szoftverbeállításoknak köszönhetően, néha pedig a szakmai tudatlanság a probléma forrása.
Egyre népszerűbb a cégek körében az online marketing, ám sokan még mindig kéretlen levelekkel árasztják el a felhasználókat. Most induló sorozatunkban a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség oktatóanyagának segítségével bemutatjuk, hogyan kerülhetik el, hogy a hirdetések a szemétben végezzék.
Könnyítsük meg a leiratkozást!

Szorosan összefügg ezzel a leiratkozás egyszerűsége. Sok hírlevélküldő azt a stratégiát választja a leiratkozások elkerülésére, hogy nagyon megnehezíti a leiratkozási folyamatot, gondolván, így kevesebb címet veszít. Ezzel azonban hatalmas öngólt lőnek, mert a címzettek találnak egyszerűbb módot a problémájuk megoldására: spamként jelölik az e-mailt a levelezőprogramjukban, ez pedig ugyanazt eredményezi, mint az előző esetben, vagyis előbb-utóbb mindenkinél spambe kerül a hírlevelük.

Az a megoldás, hogy minden hírlevelünkben jól látható helyen kell lennie egy leiratkozási linknek, ahol egy kattintással jelezheti a címzett, hogy nem kér több hírlevelet.

Feedback loop: írjuk le, aki spamnek jelölt

Bizonyos szolgáltatóknál (például Yahoo, Hotmail) lehetőség van továbbá csatlakozni az ún. feedback loop rendszerhez, amely lényege, hogy a szolgáltató jelzi a feltételeket teljesítő küldőnek, ha egy címzett egy levelet spamnek jelölt.

Nagy a valószínűsége, hogy ezek a címzettek a későbbi leveleket is spamnek jelölnék, ezért ha ezt implicit leiratkozásnak tekintjük, akkor a későbbi leveleink kézbesítési arányát tudjuk növelni azoknál, akiket a híreink valóban érdekelnek. A szakosodott e-mail küldő cégek nagy része már tagja ezeknek a rendszereknek, így ha őket választjuk a levelek kézbesítésére, akkor egyből élvezhetjük a feedback loop előnyeit.

A hírlevélküldés egy hosszú távú folyamat – a felsorolt beállítások és trükkök, vagy azok hiánya jellemzően nem azonnal fejtik ki hatásukat. Ugyanakkor elmondható, hogy egy rossz reputációval rendelkező feladót és/vagy IP címet csak kemény munkával lehet kihúzni a „gödörből”, sokkal kifizetődőbb már a kezdetektől  szakemberek segítségét igénybe venni.

Azonban nem csak a felhasználó dobhatja üzenetünket a kukába: sok esetben már a spamszűrőn elakadhat a hírlevelünk. Hogy ezt hogyan kerülhetjük el, bemutatjuk sorozatunk következő részében.

Virtuális marketing: csak óvatosan!
A 21. század eleje robbanásszerű változásokat hozott a marketing területén. A korábbi megoldásokhoz képest ma jóval egyszerűbben és olcsóbban szerezhetnek maguknak klienseket a talpraesett cégek, a szabályok azonban szigorúak, így érdemes tisztában lenni vele, hogyan és hová lehet reklámot küldeni, ha nem akar valaki méretes hatósági büntetésbe belefutni.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo