A legtöbben nem is sejtik, hogy sokszor milyen kis apróságokon dől meg egy ajánlat sikere! Előfordulhat az is, hogy valaki egy hiteltelen e-mail cím miatt veszítette el a nagy lehetőséget. Megint mások pedig eltántoríthatatlanul meg vannak győződve arról, hogy az ár a döntő. Ez akkor igaz, ha olyan ajánlatok kerülnek egymás mellé, amelyek szinte semmiben sem különböznek egymástól, semmivel sem ugranak ki a többi közül. Íme néhány trükk Farkas Erika marketing szakértőnktől, amelyeknek köszönhetően tíz kiadott ajánlatból – alku nélkül - üzlet is születik legalább nyolc esetben!
Már az ajánlat címe sem mindegy!
Tíz ajánlattevőből kilencen csak szimplán odabiggyesztik az ajánlat tetejére, hogy:
A J Á N L A T.
Ön legyen az az egy, aki ettől jobbat ír. Hogyan? Írja fel egészen egyszerűen azt is, mire adja az ajánlatot, mindezt úgy, hogy abban az domborítsa ki, a mire az ajánlatkérő vágyik.
Példák:
„Ajánlat egy olyan honlap elkészítésére, mely Önnek vevőket hoz!”
„Ajánlat új nyílászárókra, melyek mellett a meleg a lakásában, a gázdíj-megtakarítás az Ön zsebében marad”
„Ajánlat vevőszerző webszövegek írására, és egy különleges extra ötletre, ami még több vevőt meggyőzhet.”
Lehet, hogy talál olyan - saját magának-is-ellensége - vevőjelöltet, aki ezek mellett elmegy, de az esetek többségében ezeket az ajánlatokat szívesebben nézik át az érdeklődők.
Ne hálálkodjon az ajánlatkérésért!
Nem érdemes alázatos hálálkodásba fogni az ajánlat elején a hagyományos: "Köszönjük, hogy ránk gondolt" szöveggel, mert csupán azt éri el vele, hogy a vevő jobb alkupozícióba kerüljön. Ezzel ugyanis ő tökéletesen meggyőződik arról, hogy Önnek jó, hogy ő Önnél rendel. Ehelyett érje el, hogy a vevő érezze azt, hogy neki jó, hogy öntől rendel. Ezért a hálálkodás helyett, dicsérje meg az ajánlatkérő választását, és biztosítsa a felől, hogy azt fogja kapni, amit szeretne.
Példák:
„Tudjuk, hogy fontos Önnek, hogy a magas gázárak mellett, jól szigetelő nyílászárókkal pénzt takarítson meg. Ezért azt ajánljuk Önnek, amivel legkedvesebb partnereink eddig a legelégedettebbek voltak. „
Írja le pontokba szedve, hogy Ön szerint mit vár el az ajánlatkérője?
Ezzel több legyet is üthet egy csapásra:
- egyrészt megmutatja a vevőnek, hogy Ön mindenre odafigyel - itt mindig lesz olyan szempont, ami a vevőnek nem jutott volna eszébe! Ügyesen legyen szakmai!
- másrészt az olvasója látni fogja, hogy Ön törődik az ő elégedettségével már most előre is,
- harmadrészt ő is belelát picit az Ön szakmájába, és elismeréssel adózik a hasznos információkért, amiket így megtudhat.
Ennek egyszerű trükkjei vannak
- Legyen áttekinthető, első ránézésre is átlátható az ajánlat!
- Tartalmazzon egy, de csak egy akciót.
- mindig legyen egy másik verzió is az ajánlatban: egy profibb, de drágább megoldás!
…és ami sokszor kimarad, pedig lényeges!
Ne hagyja ki az ajánlatból, hogy hogyan rendelhető meg, milyen lépéseket kell megtennie a vevőnek, hogy megvalósuljon, amit szeretne. Ezt tegye minél szemléletesebben, rajzokkal, képekkel, hogy első pillantásra is áttekinthető legyen a vevő számára, mi fog történni vele azért a pénzért, amit Önnél fog hagyni!