Automatizált értékesítés
Belépőjegyek és egyéb termékek értékesítését, elővásárlás keretében történő forgalmazását is jelentősen segíthetik digitális megoldások, amelyekkel a sorban állások csökkenthetőek, a szociális távolságtartás eredményeképp pedig a kockázat minimalizálható. A különböző termékek (pl. munkavédelmi eszközök) automatából történő árusítása, kölcsönzése is egyre több helyen megjelenik az építőiparban.
Termek használatának nyilvántartása
A munkatársak, beszállítók stb. által közösen használt termek, tárgyalókat használó személyek nyilvántartása egy esetlegesen bekövetkező fertőzés esetén a kontaktkutatást és értesítést nagyban segítheti. Az ilyen helyiségek– digitális formában történő – nyilvántartása is segítséget jelenthet.
Szükség esetén hasonlóan hasznos lehet az ún. „kulcsos autók” használatánál az autók használóiról és az abban utazó személyekről történő nyilvántartás vezetése, amire adott esetben egy elektronikus útnyilvántartás is lehetőséget biztosít.
A személyes adatok nyilvántartása esetén azonban fontos kiemelnünk, hogy nem szabad figyelmen kívül hagyni a GDPR által előírt adatkezelői kötelezettségek szabályait.
Számos egyéb, tematikus célszoftver és digitális megoldás is segítheti egy-egy területen a megelőzést vagy a bekövetkezett probléma esetén a kármentés gyorsítását, azonban a higiéniás előírások betartása és a nélkülözhető személyes találkozások, érintkezések számának csökkentése terén tehetünk legtöbbet a megelőzés érdekében.
A Modern Vállalkozások Programjának munkatársai azon túlmenően, hogy a vállalkozások digitális átállásában, fejlődésében nyújtanak díjmentes segítséget, olyan, már működő, digitalizációhoz kapcsolódó, a járvány terjedését gátló megoldások ismertetését is megteszik, amelyekkel csökkenthetőek az adott cégnél a kockázatok.
A díjmentes, helyszíni szolgáltatást ezen az oldalon történő regisztrációt követően lehet igénybe venni.