Tekintettel arra, hogy a gyártók, forgalmazók fejlesztései lassabban haladtak a tervezettnél, a kormány úgy döntött, hogy a vállalkozásoknak elegendő időt kell biztosítani a pénztárgép beszerzéséhez. A kormány döntése értelmében 2017. január elsejétől a gépjármű-javítási-, karbantartási tevékenységet; a gépjárműalkatrész-kiskereskedelmet; a motorkerékpár, alkatrész kereskedelmét, javítását; a plasztikai sebészeti tevékenységet; a diszkó, táncterem működtetését; a textil, szőrme mosását, tisztítását, vegytisztítását, vasalását végzőknek, illetve a masszázsszalonoknak, fogyasztó- és karcsúsítószalonoknak, fitnesz-, testépítő kluboknak, valamint a taxisoknak és a pénzváltóknak kell online pénztárgéppel kiállított nyugtát adniuk.
Az újonnan kötelezett vállalkozásoknak egy modernizált készüléket kell majd beszerezniük. Az új műszaki paraméterekkel bíró pénztárgépek többek között „átszemélyesíthetőek”, ami azt jelenti, hogy egy viszonylag egyszerű szoftverfrissítést követően más vállalkozó is használhatja, így az új típusú pénztárgép eladható vagy bérbeadható.
Az érintett, az NGM szerint összességében mintegy 20 ezer vállalkozásnak több mint három hónapja van arra, hogy a NAV-tól üzembehelyezési kódot kérjen, illetve beszerezze az átszemélyesítésre alkalmas, modernizált pénztárgépet. Az online pénztárgép használatára és a forgalmazási engedély módosítására vonatkozó határidők változásáról szóló 36/2016. (IX.27.) NGM rendelet itt érhető el.