Hány családi cég éli túl a generációváltást?

A családi vállalkozások száma Magyarországon mára meghaladja a 150 ezret, a gazdasági jelentőségük pedig óriási, hiszen a milliárdos árbevételű hazai cégek mintegy ötödét adják. Az első generációváltást azonban átlagosan csupán 30 százalékuk éli túl, így nem túlzás azt állítani, hogy a kkv-k egy jelentős részének sorsa múlik ezen a sokdimenziós, üzleti és emocionális döntések sorát megkívánó folyamaton – nem csoda, hogy még népszerű televíziós sorozatot is ihletett a kérdés. A fajsúlyos témát Avidor Andrással, vállalkozásfejlesztési és networking szakértővel, a BNI Magyarország vezetőjével jártuk körül.

„A másik dolog, ami segítségünkre lehet a generációváltás során, és szinte minden olyan lépésnél és kihívásnál, ami egy vállalkozás életében felmerülhet, az a közösség. Bármilyen kérdéssel is találjuk magunkat szembe, más cégek már nagy eséllyel keresztülmentek rajta, így tapasztalataik és tanácsaik támpontot nyújthatnak a számunkra leginkább megfelelő megoldás megtalálásában. A BNI, a világ legnagyobb üzleti közössége éppen ezért jött létre: a rendszeres találkozók, networking események, mesterelme- és tudásátadó események, üzletfejlesztő rendezvények és képzések által együtt léphetünk előre, a sikertörténetek pedig mindannyiunkat inspirálnak – még egy olyan nehéz területen is, mint a generációváltás” – teszi hozzá Avidor András.

 



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo