A K&H vállalati portfóliójában is jelen vannak olyan nagyvállalatok, amelyek amerikai exporttevékenységet folytatnak. Bár a vámemelés érzékenyen érintheti őket, a hatás vállalatspecifikus lesz: sok múlik azon, hogy mennyire sikerül megtartaniuk az amerikai piacaikat, illetve tudnak-e új célországokat találni, akár az EU-n belül, akár más kontinenseken.
„A jövő nagyban függ attól, hogy az adott vállalat terméke mennyire specifikus az amerikai piacra. Ha ugyanis szorosan kötődik az amerikai szabványokhoz, az európai piacra való átalakítás külön erőforrásokat igényelhet, mind időben, mind anyagiakban” – tette hozzá a szakember. – „Ha a vállalatok nem lesznek képesek gyorsan új exportpiacokat találni, akkor komoly versenyhátrányban találhatják magukat. Bár az Egyesült Államok augusztus elejétől 15 százalékos vámot alkalmaz az Európai Unióból, így a hazánkból érkező autóipari termékekre, ugyanakkor uniós szinten még zajlik a jogalkotási folyamat a megállapodás véglegesítésére. Így a megállapodás gyakorlati hatásairól érdemben a jövő év során lehet majd következtetéseket levonni, és érdemes lesz összevetni a gyakorlati tapasztalatokat a mostani előrejelzésekkel” – fűzte hozzá Bodor Tibor.”