„Elengedhetetlen, hogy az üzenetek is illeszkedjenek a jelenlegi körülményekhez. Az elrugaszkodott ígéreteknek most egyáltalán nincs helye. Sokkal fontosabb azt kommunikálni az újabb és újabb projektek, beruházások helyett, hogy most az a legnagyobb kihívás, hogy az eddigi működés biztosított legyen” – javasolja a szakértő.
Kiemeli: a munkavállalók, akik az év minden napján aktív résztvevői a cég életének, pontosan tudni fogják, mi reális cél és mi nem. Érdemes kihangsúlyozni szerepük meghatározó jellegét a cég életében. Fontos, hogy érezzék, a vállalkozás jövője az ő hozzáállásuktól is nagyban függ.
Eredményeket kommunikáljunk vagy eredményességet?
Az évvégi kommunikációban mindig kihívás, hogy milyen évértékelőt készítsen a vezető.
„Bizalmat, biztonságot sugároz a dolgozók felé, ha száraz számok és tények – például forgalom, költség, létszám stb. – helyett arról beszél egy vezető, hogyan dolgoztak, milyen kitűzött célokat értek el. Ezeket természetesen alá lehet támasztani konkrét adatokkal, és vannak olyan területek, ahol ez megkerülhetetlen. Ebben az esetben is javasolt azonban inkább százalékos változásokat kommunikálni konkrét számok helyett” – tanácsolja a Jobtain ügyvezetője.
Mihályi Magdolna elmondta: az eredményességet úgy adjuk át a munkavállalóknak, hogy minden dolgozó érezhesse közvetlen csapatának eredményeit, bele tudjon kapaszkodni egy-egy üzenetbe és érezze magáénak az elért eredményt.
Nem mindig jó ötlet „ Az év munkavállalója” díj
Sok cégnél és vállalatnál – mérettől függetlenül – bevett gyakorlat a kiemelkedő munkavállalók jutalmazása év végén. A tapasztalatok azonban egyre inkább azt mutatják, hogy az ilyen fajta elismerések akár rossz érzést is kiválthatnak a munkavállalókból.