Céges kocsi kockázat nélkül, ajándék szabadidővel

A flottakezelés tartós bérleti konstrukcióban történő teljes kiszervezése a vállalkozások számára nem csak kényelmes megoldást, hanem jelentős kiadáscsökkentést is jelent.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:Pixabay

Egyre több kis- és középvállalat ismeri fel az operatív lízing előnyeit. A Magyarországon idén forgalomba helyezett gépjárművek száma, és ezen belül a vállalati flottába kerülő személyautók és kishaszonjárművek aránya folyamatosan emelkedik, a cégautók 2014. július végéig összesített részesedése az újautó piacból mintegy 75,5%. A LeasePlan, flottakezelő vállalata szerint ennek oka, hogy az operatív lízing, más néven tartós bérlet konstrukciónál a kalkulált finanszírozás alapja a gépjármű NETTÓ beszerzési ára és a garantált maradványérték különbözete nulla forint önrésszel, amely összeg lényegesen (akár 30%-kal) kisebb finanszírozási igényt jelent a saját vásárlással szemben. A flottakezelő a szerződés kezdetén garantálja a maradványértéket (gépjármű értéke a használat végén) és a futamidő alatti szervizköltséget, így az, hogy az autó a bérlet lezárásakor végül milyen áron kerül értékesítésre és a futamidő alatt milyen szervizköltségek merülnek fel, csak a flottakezelőnek jelentenek kockázatot, a használónak nem.

(Az új Ptk. a lízingszerződések területén is hozott változásokat. Lízing vagy tartós bérlet? Érdemes megnézni, hogy pontosan miről is van szó, és mire is kell figyelni.)

Kinek éri meg céges kocsit adni?
Egy bizonyos státusz felett még Magyarországon is mindenkinek jár a vállalati kocsi, ám sok olyan dolgozó is van, akinek a munkájához elengedhetetlen, és ez ma már nem is terheli meg annyira a munkáltató pénztárcáját, mint korábban.
A flottakezelés tartós bérleti konstrukcióban történő teljes kiszervezése a vállalkozások számára nem csak kényelmes megoldást, hanem jelentős kiadáscsökkentést is jelent. A bérleti díj költségként elszámolható, illetve az üzleti használat arányában az áfa is visszaigényelhető megfelelően vezetett útnyilvántartás mellett. Emellett a forráshiánnyal küzdő vállalatok pénze nincs a gépkocsiban lekötve, kamatozik és beforgatható az alaptevékenység fejlesztésébe. A vállalkozásnak nem kell a biztosítást, baleset esetén a kárrendezést, az ideiglenes bérautót, a periodikus vagy egyéb meghibásodásból adódó szervizeket és szezonális gumicseréket önállóan intéznie, hiszen tartós bérletnél minderről és még sok másról - legyen szó optimális modellválasztásról, adatgyűjtésről, költségelemzésről - a flottakezelő gondoskodik. Ahogy az operatív flotta napi ügyeinek szervezését is a flottakezelő dedikált kapcsolattartójára bízhatják.

Az operatív lízing segítségével előnyösen alakíthatóak a pénzügyek például a futamidő és a futásteljesítmény helyes meghatározásával, vagy az extrák és a teljesítmény körültekintő megválasztásával. Az üzleti tevékenységhez optimálisan illeszkedő gépjármű beszerzésével és helyes vezetéstechnikával akár 20-25%-kal is mérsékelhető az üzemanyag-fogyasztás, csökken a gumicsere és karbantartás szükséglet.

A webes világ a lízing szolgáltatást sem hagyta érintetlenül. Lehetőség van a szerviz igényeket online bejelenteni, de mobiltelefonon keresztül intézhetők a karbantartással kapcsolatos teendők is. Az ügyfelek sms-ben értesülhetnek az éppen soron következő kötelező szervizről és műszaki vizsgáról is – mondja Pesti Tímea, a LeasePlan Hungária Zrt. kereskedelmi igazgatója.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo