“Ennek a szabálynak a betartása a munkavállalók felelőssége, nem fogjuk technikailag korlátozni vagy ellenőrizni, hogy a költéseik meghaladták-e a szabályban rögzítetteket. Azzal fogjuk segíteni kártyabirtokosainkat, hogy néhány héten belül kialakítunk egy felületet az ügyfélportálunkon, ahol a regisztrált ügyfeleink bármikor megnézhetik, hogy aktuálisan mekkora összeget költhetnek lakásfelújításra” – közölte az OTP Bank.
“Az otthonfelújítási keret esetében is bevezettük a PIN kód (4444) használatát, ezzel a számkombinációval kell engedélyezni a tranzakciót, és így csökken az erre felhasználható egyenleg. Azon üzletek esetében, ahol olyan termékeket is forgalmaznak, amely nem felel meg a felhasználási célnak, az ügyfél és a kereskedő felelőssége a szabályszerű felhasználás” – válaszolta az MBH Bank.
A bank ügyfelei a mobil applikációban vagy az ügyfélszolgálaton kérdezhetik le, mennyit költhetnek még lakásfelújításra.
A K&H is a felhasználókra és a kereskedőkre bízza a törvény betartását.
“A kezdeti időkben az ügyfeleknek maguknak kell a költési arányt nyilvántartaniuk. Feltételezésünk szerint a nagyobb kereskedők a SZÉP-kártyával fizethető termékek figyelését végző automatizmusokat is kiépítenek a kasszarendszereinkhez kapcsolódóan, ami a kiterjedt és széleskörű felhasználás kiépülését lassíthatja” – mondják a bank szakértői.
A K&H-nál is az ügyfelek feladata, hogy figyeljék, hol tartanak a lakáscélú SZÉP-kártya kiadásaik, a bank honlapján tudják lekérdezni, melyik kereskedőnél mikor mekkora összegben vásároltak.