Amerikába és Ázsiába is repülhetünk fapadossal

A fapados légitársaságok sikere után a tengerentúli forgalomban is megjelentek az olcsóbb versenytársak és hasonló sikerre számítanak: hosszabb távon minden második utas leszállított áron repülhet majd Amerikába vagy Ázsiába.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Negyedszázaddal ezelőtt a szakértők kétségbe vonták, hogy diszkont légitársaságok sikeresek lehetnek rövid- és közepes távolságokon.

A fapadosok azonban 2007-ben már az európai járatok 19 százalékát adták, ez 2016-ra 30 százalékra emelkedett és azóta is tovább nőtt. Ugyanebben az időszakban a hagyományos, nagy légitársaságok európai járatainak korábbi, 59 százalékos részesedése 53 százalékra csökkent.

Kép: Pixabay

Hasonló fejlődést várnak a transzkontinentális fapadosoktól, amelyekből egyre több jelenik meg a piacon. Párizsból például féltucatnyi fapados kínál 400 euró alatt menettérti jegyet New Yorkba, míg a Lufthansa és az IAG (a British Airways és az Iberia) leányvállalatot hoz létre erre az új piacra.

Soha nem repültek még ennyien egyszerre
Június 29-én 202 157 repülőgép volt a levegőben, jelentette a Flightradar24. Az egyre növekvő forgalom ellenére nem növekszik a légi balesetek száma.

A nagy légitársaságok általában „ráhordó“ járataikkal viszik utasaikat nagy repülőterekre, mint Frankfurt, vagy London-Heathrow és ott szállítják át a tengerentúlra induló óriás gépekbe.

A fapadosok közvetlen járatokat szerveznek, kisebb repülőterekről, ahol alacsonyabbak a költségeik és kisebb gépekkel.

Az Airbus A321LRolcsóbb és gazdaságosabban repül, mint a nagyok, amelyek kihasználtsága igencsak változó.

Németországban Berlin mellett Hamburg és Stuttgart kerül előtérbe tengerentúli közvetlen járatok szempontjából. A szakértők szerint az európai repülés csak ezzel a nyitással tudja felvenni a növekvő versenyt az Öböl-béli és ázsiai vetélytársakkal.

(Forrás: Die Welt)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo