Amerikába és Ázsiába is repülhetünk fapadossal

A fapados légitársaságok sikere után a tengerentúli forgalomban is megjelentek az olcsóbb versenytársak és hasonló sikerre számítanak: hosszabb távon minden második utas leszállított áron repülhet majd Amerikába vagy Ázsiába.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Negyedszázaddal ezelőtt a szakértők kétségbe vonták, hogy diszkont légitársaságok sikeresek lehetnek rövid- és közepes távolságokon.

A fapadosok azonban 2007-ben már az európai járatok 19 százalékát adták, ez 2016-ra 30 százalékra emelkedett és azóta is tovább nőtt. Ugyanebben az időszakban a hagyományos, nagy légitársaságok európai járatainak korábbi, 59 százalékos részesedése 53 százalékra csökkent.

Kép: Pixabay

Hasonló fejlődést várnak a transzkontinentális fapadosoktól, amelyekből egyre több jelenik meg a piacon. Párizsból például féltucatnyi fapados kínál 400 euró alatt menettérti jegyet New Yorkba, míg a Lufthansa és az IAG (a British Airways és az Iberia) leányvállalatot hoz létre erre az új piacra.

Soha nem repültek még ennyien egyszerre
Június 29-én 202 157 repülőgép volt a levegőben, jelentette a Flightradar24. Az egyre növekvő forgalom ellenére nem növekszik a légi balesetek száma.

A nagy légitársaságok általában „ráhordó“ járataikkal viszik utasaikat nagy repülőterekre, mint Frankfurt, vagy London-Heathrow és ott szállítják át a tengerentúlra induló óriás gépekbe.

A fapadosok közvetlen járatokat szerveznek, kisebb repülőterekről, ahol alacsonyabbak a költségeik és kisebb gépekkel.

Az Airbus A321LRolcsóbb és gazdaságosabban repül, mint a nagyok, amelyek kihasználtsága igencsak változó.

Németországban Berlin mellett Hamburg és Stuttgart kerül előtérbe tengerentúli közvetlen járatok szempontjából. A szakértők szerint az európai repülés csak ezzel a nyitással tudja felvenni a növekvő versenyt az Öböl-béli és ázsiai vetélytársakkal.

(Forrás: Die Welt)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo