A magyarországi cégek fele lenne hajlandó újabb vevőszerző módszereket kipróbálni, azonban e körnek csupán az 50 százaléka lenne hajlandó erre további forrásokat felszabadítani. A vállalkozások jelentős része elsősorban öt vevőszerző módszer valamelyikét használja. A cégek 82 százaléka alkalmaz értékesítőket, 90 százalékuknak van weboldala, ebből viszont csupán 58 százaléknak van olyan felülete, amely alkalmas új vevők szerzésére. Az ilyen weboldalakhoz pedig már különböző forgalomterelő eszközöket (például hirdetések) is szoktak alkalmazni. A maradék 32 százalék elsősorban olyan névjegykártya-szerű honlapot tart fenn, amely csupán arra alkalmas, hogy a partnerek megtalálják rajta a cég elérhetőségeit. A vállalatok több mint 35 százaléka vesz részt szakmai kiállításokon, közel 85 százalékuk jut új vevőkhöz ajánlás útján, és egyelőre csupán negyedük él az online B2B oldalak adta lehetőségekkel – mutat rá a Tablazat.hu 500 vállalatot érintő felmérése.
„A felmérés során nyilvánvalóvá vált számunkra, hogy a cégvezetők legnagyobb bizalma a már meglévő ajánlások útján érkező megrendelőkben van, viszont az ebből érkező vevők száma nagyon alacsony, egy cég sem tud kizárólag erre támaszkodni. A leghatékonyabb módszernek az üzletkötők alkalmazását tartják, ugyanis a személyes kapcsolatnak és a gyors reakciónak köszönhetően a bizalom nagyobb, és így a megrendelések száma is magasabb. Ezzel a módszerrel viszont két nagy probléma van, egyrészt rendkívül drága, másrészt pedig korlátozott. Az üzletkötő sajnos nem tud mindig a potenciális cégnél lenni, amikor a vásárlási igény felmerül.” – hangsúlyozta Kócsi Norbert a cég beszerzési szakértője.
„Általában azok a cégek tudják a legjobb eredményeket felmutatni, amelyek több, egymással összekapcsolt csatornán igyekeznek új vevőket szerezni. A viszonylag olcsón fenntartható weboldalak szükségességét a túlnyomó többség már felismerte, de ha a beszerzők nem találják meg ezeket az online felületeket, akkor a várt eredmények is elmaradnak. Ezért is érdemes például az üzletkötői személyes kapcsolatok kiépítése mellett olyan online piacterekhez is csatlakozniuk, amelyeket garantáltan számos tudatos, vásárlási szándékkal rendelkező beszerző látogat napi szinten, és gyakori, hogy Magyarországon jelenlévő globális nagyvállalatok is ezt a csatornát használják a szükséges termékek beszerzésére. Ráadásul a potenciális vevők számának növekedése mellett ez a csatorna jóval kevesebb idő- és pénzráfordítást igényel” – tette hozzá Kócsi Norbert.