Akarnak új vevőket a cégek – de ingyen

A hazai vállalatok fele ragaszkodik meglévő vevőszerző módszereihez, további 25 százalék nyitott lenne az új lehetőségekre, de nem szeretne plusz költségeket vállalni. A hazai vállalatok legnagyobb része értékesítők révén, ajánlás útján, illetve saját weboldal fenntartásával szerez új vevőket, de egyre többen élnek az online B2B oldalak adta lehetőségekkel is – derül ki a Tablazat.hu felméréséből.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: SXC

A magyarországi cégek fele lenne hajlandó újabb vevőszerző módszereket kipróbálni, azonban e körnek csupán az 50 százaléka lenne hajlandó erre további forrásokat felszabadítani. A vállalkozások jelentős része elsősorban öt vevőszerző módszer valamelyikét használja. A cégek 82 százaléka alkalmaz értékesítőket, 90 százalékuknak van weboldala, ebből viszont csupán 58 százaléknak van olyan felülete, amely alkalmas új vevők szerzésére. Az ilyen weboldalakhoz pedig már különböző forgalomterelő eszközöket (például hirdetések) is szoktak alkalmazni. A maradék 32 százalék elsősorban olyan névjegykártya-szerű honlapot tart fenn, amely csupán arra alkalmas, hogy a partnerek megtalálják rajta a cég elérhetőségeit. A vállalatok több mint 35 százaléka vesz részt szakmai kiállításokon, közel 85 százalékuk jut új vevőkhöz ajánlás útján, és egyelőre csupán negyedük él az online B2B oldalak adta lehetőségekkel – mutat rá a Tablazat.hu 500 vállalatot érintő felmérése.

„A felmérés során nyilvánvalóvá vált számunkra, hogy a cégvezetők legnagyobb bizalma a már meglévő ajánlások útján érkező megrendelőkben van, viszont az ebből érkező vevők száma nagyon alacsony, egy cég sem tud kizárólag erre támaszkodni. A leghatékonyabb módszernek az üzletkötők alkalmazását tartják, ugyanis a személyes kapcsolatnak és a gyors reakciónak köszönhetően a bizalom nagyobb, és így a megrendelések száma is magasabb. Ezzel a módszerrel viszont két nagy probléma van, egyrészt rendkívül drága, másrészt pedig korlátozott. Az üzletkötő sajnos nem tud mindig a potenciális cégnél lenni, amikor a vásárlási igény felmerül.” – hangsúlyozta Kócsi Norbert a cég beszerzési szakértője.

Így lehet százezreket spórolni a beszerzésen
Átlagosan 23 százalékos árkülönbség mutatható ki az ipari beszállítók árajánlatai között, de egyes termékek díjai esetén akár több mint 80 százalékos eltéréssel is találkozhatnak a beszerzők .Ez terméktől függően több tízezer, illetve százezer forint különbséget is jelenthet.
A cégek közötti kereskedelmet segítő B2B összehasonlító weboldalak adta előnyökkel egyelőre csak a megkérdezett vállalatok 25,4 százaléka él, de ez arra is visszavezethető, hogy több mint háromnegyedük korábban nem ismerte ezt a lehetőséget. Míg a fejlett piacokon az ipari értékesítés elemi részét képezik az online összehasonlító honlapok (például Németországban a cégek 80 százaléka van fenn ilyen oldalon), addig Magyarországon ez a vevőszerző módszer még gyerekcipőben jár, de már érzékelhető a fejlődés.

„Általában azok a cégek tudják a legjobb eredményeket felmutatni, amelyek több, egymással összekapcsolt csatornán igyekeznek új vevőket szerezni. A viszonylag olcsón fenntartható weboldalak szükségességét a túlnyomó többség már felismerte, de ha a beszerzők nem találják meg ezeket az online felületeket, akkor a várt eredmények is elmaradnak. Ezért is érdemes például az üzletkötői személyes kapcsolatok kiépítése mellett olyan online piacterekhez is csatlakozniuk, amelyeket garantáltan számos tudatos, vásárlási szándékkal rendelkező beszerző látogat napi szinten, és gyakori, hogy Magyarországon jelenlévő globális nagyvállalatok is ezt a csatornát használják a szükséges termékek beszerzésére. Ráadásul a potenciális vevők számának növekedése mellett ez a csatorna jóval kevesebb idő- és pénzráfordítást igényel” – tette hozzá Kócsi Norbert.

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo