A vezetőnek nem az a dolga, hogy menedzseljen

A menedzselés és a vezetés két különböző dolog, sok vállalkozásnál mégis összekeverik a két területet – mert a szervezet úgy van beállítva, hogy hátrafelé nézzen.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Olaf Kapinski, aki az IT-ágazat vezetőinek képzésével foglalkozik, példaként mindig azt hozza fel: „Az ég szerelmére, miért van a kamionokban napjainkban két ülés? Amikor a legtöbb kocsiban soha nem ül más a vezető mellett... Miért nem építik ezeket a járműveket úgy, hogy a középre teszik az ülést, így a vezetőfülke, ezzel az egész kocsi áramvonalasabb lesz?

Kép: Pixabay

Kapinski szerint azért, mert a vállalatoknál általában a menedzserek döntenek. Azok pedig egyértelmű feladattal látnak munkához: „Gondoskodj arról, hogy a gyár ugyanolyan jól működjön, mint tegnap."

A menedzsereket a múlt hajtja: a korábban elkövetett hibákat nézik, hogy azokat a jövőben elkerüljék, optimalizálnak. Ezzel a

Hogyan vezessük a jövő projektjeit?
Két részből álló cikksorozatunk első részében a projektmenedzsment trendekről, illetve a megváltozott igényekről írtunk. A cikksorozat második, befejező részében a jövő sikeres projektmenedzserei által alkalmazandó eszköztárakat, illetve a részükről elvárt szemléletbeli változásokat boncolgatjuk.

módszerrel a szervezet mindig egy kicsit javul. Szükség is van megfelelő mértékű menedzselésre, különben nem működik az üzleti modell – ám a status quo megőrzése nem elegendő.

Egy vezetőtől azt várom, hogy ne csak menedzseljen, hanem igazán vezessen is. Ez azt jelenti, hogy fejlessze tovább a céget, tűzzön ki olyan célokat is, amelyek megkérdőjelezik a múltat." A menedzseléssel ellentétben a vezető a jövőbe pillant.

Így például az autóiparban nem arról van szó, hogy fejlesszük ki az Euro Diesel 6-ost, mert az jobb, mint az 5-ös. A vezetés ott kezdődik, hogy valaki kiáll és azt mondja: „Ezentúl pedig elektromos autókat gyártunk – mégpedig önjárókat.” A vezető nem azzal foglalkozik, hogy kijavítson dolgokat, amelyek rosszul működnek, hanem a jól működőkkel foglalkozik – hogy azok még jobbak legyenek.

(Forrás: Die Welt)

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo