A vezetőnek nem az a dolga, hogy menedzseljen

A menedzselés és a vezetés két különböző dolog, sok vállalkozásnál mégis összekeverik a két területet – mert a szervezet úgy van beállítva, hogy hátrafelé nézzen.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Olaf Kapinski, aki az IT-ágazat vezetőinek képzésével foglalkozik, példaként mindig azt hozza fel: „Az ég szerelmére, miért van a kamionokban napjainkban két ülés? Amikor a legtöbb kocsiban soha nem ül más a vezető mellett... Miért nem építik ezeket a járműveket úgy, hogy a középre teszik az ülést, így a vezetőfülke, ezzel az egész kocsi áramvonalasabb lesz?

Kép: Pixabay

Kapinski szerint azért, mert a vállalatoknál általában a menedzserek döntenek. Azok pedig egyértelmű feladattal látnak munkához: „Gondoskodj arról, hogy a gyár ugyanolyan jól működjön, mint tegnap."

A menedzsereket a múlt hajtja: a korábban elkövetett hibákat nézik, hogy azokat a jövőben elkerüljék, optimalizálnak. Ezzel a

Hogyan vezessük a jövő projektjeit?
Két részből álló cikksorozatunk első részében a projektmenedzsment trendekről, illetve a megváltozott igényekről írtunk. A cikksorozat második, befejező részében a jövő sikeres projektmenedzserei által alkalmazandó eszköztárakat, illetve a részükről elvárt szemléletbeli változásokat boncolgatjuk.

módszerrel a szervezet mindig egy kicsit javul. Szükség is van megfelelő mértékű menedzselésre, különben nem működik az üzleti modell – ám a status quo megőrzése nem elegendő.

Egy vezetőtől azt várom, hogy ne csak menedzseljen, hanem igazán vezessen is. Ez azt jelenti, hogy fejlessze tovább a céget, tűzzön ki olyan célokat is, amelyek megkérdőjelezik a múltat." A menedzseléssel ellentétben a vezető a jövőbe pillant.

Így például az autóiparban nem arról van szó, hogy fejlesszük ki az Euro Diesel 6-ost, mert az jobb, mint az 5-ös. A vezetés ott kezdődik, hogy valaki kiáll és azt mondja: „Ezentúl pedig elektromos autókat gyártunk – mégpedig önjárókat.” A vezető nem azzal foglalkozik, hogy kijavítson dolgokat, amelyek rosszul működnek, hanem a jól működőkkel foglalkozik – hogy azok még jobbak legyenek.

(Forrás: Die Welt)

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo