A vezetőnek nem az a dolga, hogy menedzseljen

A menedzselés és a vezetés két különböző dolog, sok vállalkozásnál mégis összekeverik a két területet – mert a szervezet úgy van beállítva, hogy hátrafelé nézzen.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Olaf Kapinski, aki az IT-ágazat vezetőinek képzésével foglalkozik, példaként mindig azt hozza fel: „Az ég szerelmére, miért van a kamionokban napjainkban két ülés? Amikor a legtöbb kocsiban soha nem ül más a vezető mellett... Miért nem építik ezeket a járműveket úgy, hogy a középre teszik az ülést, így a vezetőfülke, ezzel az egész kocsi áramvonalasabb lesz?

Kép: Pixabay

Kapinski szerint azért, mert a vállalatoknál általában a menedzserek döntenek. Azok pedig egyértelmű feladattal látnak munkához: „Gondoskodj arról, hogy a gyár ugyanolyan jól működjön, mint tegnap."

A menedzsereket a múlt hajtja: a korábban elkövetett hibákat nézik, hogy azokat a jövőben elkerüljék, optimalizálnak. Ezzel a

Hogyan vezessük a jövő projektjeit?
Két részből álló cikksorozatunk első részében a projektmenedzsment trendekről, illetve a megváltozott igényekről írtunk. A cikksorozat második, befejező részében a jövő sikeres projektmenedzserei által alkalmazandó eszköztárakat, illetve a részükről elvárt szemléletbeli változásokat boncolgatjuk.

módszerrel a szervezet mindig egy kicsit javul. Szükség is van megfelelő mértékű menedzselésre, különben nem működik az üzleti modell – ám a status quo megőrzése nem elegendő.

Egy vezetőtől azt várom, hogy ne csak menedzseljen, hanem igazán vezessen is. Ez azt jelenti, hogy fejlessze tovább a céget, tűzzön ki olyan célokat is, amelyek megkérdőjelezik a múltat." A menedzseléssel ellentétben a vezető a jövőbe pillant.

Így például az autóiparban nem arról van szó, hogy fejlesszük ki az Euro Diesel 6-ost, mert az jobb, mint az 5-ös. A vezetés ott kezdődik, hogy valaki kiáll és azt mondja: „Ezentúl pedig elektromos autókat gyártunk – mégpedig önjárókat.” A vezető nem azzal foglalkozik, hogy kijavítson dolgokat, amelyek rosszul működnek, hanem a jól működőkkel foglalkozik – hogy azok még jobbak legyenek.

(Forrás: Die Welt)

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo