A régi autókat nem visszük márkaszervizbe

Az autók nagy száma biztos bevételt jelent a szervizeknek, de nem minden kategória profitál egyformán a konjunktúrából.

A Robert Bosch Kft. megbízásából a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet már 2008 óta vizsgálja a magyar lakosság szervizelési szokásait. A kétévente – 2400 fő megkérdezésével – készülő felmérésekből az derült ki, hogy 2008 óta folyamatosan nő a független szervizek forgalma – csak 2012 és 2014 között stagnált – és 2018-ban már a lakosság 78 százaléka ilyen műhelyekben javíttatja autóját.

A márkafüggetlen szerelőműhelyek felé fordulás tíz éve erősödő tendencia: amíg 2008-ban még csak az autók 58 százalékát vitték ilyen műhelyekbe, ez a szám folyamatosan nőtt az idei 78 százalékos csúcsig, miközben a márkaszervizek folyamatosan szorulnak vissza. Eközben azok aránya is fokozatosan csökkent, akik maguk javítják autójukat.

Tömegesen jöhetnek a máshonnan kitiltott autók
Bár a magyar autópiac folyamatosan bővül, tavaly 116 ezer új autó talált gazdára, viszont a külföldről behozott 156 ezer használt autó több, mint 30 százaléka 15-20 éves, korszerűtlen, magas károsanyag kibocsátású gépkocsi.

A Bosch által támogatott tanulmány értelmezhetőségi okokból csak két kategóriára bontja a műhelyeket – független és márkaszervizre, de érdemes a függetlenek között is különbséget tenni. Ma már nem az alkatrészek cseréje és azok beszerzése a meghatározó a szervizekben, hanem a diagnosztikai berendezések korszerűsége és az általuk vizsgálható autómárkák száma, illetve a naprakész szaktudás a sikeres működés záloga.

A szervizfajták közti választást leginkább az autó életkora befolyásolja. Amíg az öt évnél fiatalabb autók 78 százalékát márkaszervizbe viszik (ebből 56 százalék a garanciális javítás), addig a 6-10 év közötti autóknak már csak a 32 százalékát.

A 11 és 20 év közti autóknak – ide tartozik az átlag (13,9 éves) – már csak 10 százalékát javíttatják a márkaszervizben, 84 százalékukat a márkafüggetlen műhelyekben. 

Az elektromos autók elterjedése lesz a következő évek legnagyobb technológiai forradalma az autóiparban, amely amellett, hogy fenntarthatóbbá teszi a közlekedést, valószínűleg a szervizek számára is kihívást jelent majd.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo