A régi autókat nem visszük márkaszervizbe

Az autók nagy száma biztos bevételt jelent a szervizeknek, de nem minden kategória profitál egyformán a konjunktúrából.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A Robert Bosch Kft. megbízásából a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet már 2008 óta vizsgálja a magyar lakosság szervizelési szokásait. A kétévente – 2400 fő megkérdezésével – készülő felmérésekből az derült ki, hogy 2008 óta folyamatosan nő a független szervizek forgalma – csak 2012 és 2014 között stagnált – és 2018-ban már a lakosság 78 százaléka ilyen műhelyekben javíttatja autóját.

A márkafüggetlen szerelőműhelyek felé fordulás tíz éve erősödő tendencia: amíg 2008-ban még csak az autók 58 százalékát vitték ilyen műhelyekbe, ez a szám folyamatosan nőtt az idei 78 százalékos csúcsig, miközben a márkaszervizek folyamatosan szorulnak vissza. Eközben azok aránya is fokozatosan csökkent, akik maguk javítják autójukat.

Tömegesen jöhetnek a máshonnan kitiltott autók
Bár a magyar autópiac folyamatosan bővül, tavaly 116 ezer új autó talált gazdára, viszont a külföldről behozott 156 ezer használt autó több, mint 30 százaléka 15-20 éves, korszerűtlen, magas károsanyag kibocsátású gépkocsi.

A Bosch által támogatott tanulmány értelmezhetőségi okokból csak két kategóriára bontja a műhelyeket – független és márkaszervizre, de érdemes a függetlenek között is különbséget tenni. Ma már nem az alkatrészek cseréje és azok beszerzése a meghatározó a szervizekben, hanem a diagnosztikai berendezések korszerűsége és az általuk vizsgálható autómárkák száma, illetve a naprakész szaktudás a sikeres működés záloga.

A szervizfajták közti választást leginkább az autó életkora befolyásolja. Amíg az öt évnél fiatalabb autók 78 százalékát márkaszervizbe viszik (ebből 56 százalék a garanciális javítás), addig a 6-10 év közötti autóknak már csak a 32 százalékát.

A 11 és 20 év közti autóknak – ide tartozik az átlag (13,9 éves) – már csak 10 százalékát javíttatják a márkaszervizben, 84 százalékukat a márkafüggetlen műhelyekben. 

Az elektromos autók elterjedése lesz a következő évek legnagyobb technológiai forradalma az autóiparban, amely amellett, hogy fenntarthatóbbá teszi a közlekedést, valószínűleg a szervizek számára is kihívást jelent majd.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo