A KSH jelenleg legfrissebb, 2013-as adatai alapján a hazai vállalkozások 89 százaléka használ üzleti internetet, amellyel az Európai Unió tagállamai közül csak Romániát (79%) és Bulgáriát (87%) előzzük meg, miközben több nyugat-európai és skandináv országban 98-100 százalék az arány. A legelterjedtebb üzleti hálózatnak a DSL számít, Európában a cégek 40 százaléka használja, de a mobilinternet is egyre elterjedtebb (34%), főleg a 250-nél több főt foglalkoztató vállalkozások körében (41%). A csomagok között a legdrágábbnak számító bérelt vonali hálózattal a nagyvállalatok 22 százaléka rendelkezik, azonban még a kisebb, 10-49 főt foglalkoztató cégek közül is 6 százalék használja.
„A cég számára megfelelő technológia kiválasztása kulcskérdés az árat illetően. Például, ha egy kkv számára nem létfontosságú a közel 100 százalékos rendelkezésre állás, akkor felesleges bérelt vonali internetben gondolkodni. Kimagasló árát ugyanis legfőképp ez, illetve a magas feltöltési sebesség, a folyamatos felügyelet és a gyors hibaelhárítás indokolja, amelyek inkább a nagyobb cégek számára elengedhetetlenek. A kisebb cégek könnyen találhatnak hasonló sebességű kábeles vagy DSL-csomagot” – magyarázta a jelenséget Solt Ádám, az Internetet.hu távközlési szakértője.
Solt Ádám szerint viszont nem szükséges a legalacsonyabb árú, lassúbb és kevésbé megbízható csomagokra lecsapni ahhoz, hogy a cég jelentős összegeket spórolhasson meg. Több internetszolgáltató is kínál mérsékelt árakon minőségi szolgáltatást, viszont ahhoz, hogy ezekre rátalálhasson a cég, érdemes végigolvasni és összehasonlítani a környéken elérhető szolgáltatók által kínált csomagok jellemzőit. A lakossági szegmenssel szemben azonban a cégeknek annyival szélesebbek a lehetőségeik, hogy az internetszolgáltatók a cég egyedi igényeinek felmérése alapján is készítenek árajánlatot.