A McKinsey Global Institute tanulmánya mutatja, hogy minden korábbi becslésnél nagyobb mértékben vesznek el munkahelyek a következő években az USA-ban, és keletkeznek újak, amelyek betöltéséhez azonban korszerű képzettségre lesz szükség, elsősorban a szoftverek alkalmazásában.
Miután azonban az amerikaiak kétharmadának hiányoznak a szükséges alapjai, mind az állam, mind a gazdaság érdeke, hogy ehhez – lehetőleg gyorsan és elérhető módon – hozzásegítsék őket.
A főiskolai képzés mellett új oktatási modelleket keresnek, amelyek az állam, nonprofit magánintézmények és iskolák együttműködésén alapulnak.
Connecticut állam vezetése például célul tűzte ki, hogy a következő években megkétszerezzék a szoftvermérnökök számát. A partner kaliforniai magán oktatási intézmény, amely lehetővé teszi, hogy hallgatói két év alatt megszerezzék a szükséges tudást. Az iskola alapítói a Szilícium-völgyből jönnek, az intézményben kis csoportokban, mentori rendszerrel, a gyakorlati feladatokra összpontosítva képzik a hallgatókat.
Végzettjeiket alkalmazta az Apple, az IBM,a Tesla, így tudásuk bizonyítottan megfelelő. Egyébként nem csak műszaki, digitális ismereteket tanulnak. Megtanítják őket az önálló, kritikus szellemű, közös munkára, valamint arra, hogy állandóan továbbképezzék magukat. Az intézmény San Franciscó-i kampuszán már több százan tanulnak. Tandíjat nem fizetnek, míg ha elhelyezkednek, az első három évben keresetük 17 százalékát kell átutalniuk iskolájuknak.
Szakértők szerint az ilyen iskolák jól kiegészíthetik a főiskolákat, egyetemeket, de még így is marad a kérdés: lépést tudnak-e majd tartani a rohamos fejlődéssel, megfelelően átképezni a munkaerőt, elegendő szakembert biztosítani a gazdaságnak. (Forrás: The New York Times)