A közepes, családi cégek a listavezetők

Túlnyomórészt családi tulajdonban lévő, közepes méretű vállalatok állnak vezető helyen a Corporate Excellence Award világlistáján. A svájci szakemberek átfogó értékelésének tapasztalatai szerint a hosszú távon eredményes cégek a legsikeresebbek – a tőzsdén is.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A Ceams gazdasági tanácsadó és a Zürichi Egyetem szakértői idén is több ezer vállalkozás tevékenységének beható, több szintű elemzése után állították össze a legjobbak rangsorát.

A Zürichi Egyetem épülete
Kép: wikimedia.org

Abban az európaiak közül egy kevéssé ismert német cég, a Rational került az első helyre. A vállalat profi konyháknak szállít a legkorszerűbb technikát alkalmazó gépeket, felszereléseket és lefedi azokkal a világpiac 50 százalékát.

Mivel a potenciális felhasználók 70 százaléka még hagyományos konyhaberendezésekkel dolgozik, a Rational óriási növekedési lehetőségekkel rendelkezik.

A szokásos értékelésektől eltérően a zürichi rangsor nem csak a cégek növekedését, forgalmát és nyereségét veszi figyelembe.

Az ilyen mutatók mögött, hangsúlyozzák, nem ritkán rövid lejáratú “tőzsdei tűzijáték”, vagy hasonlóan átmeneti pénzügyi manipulációk rejlenek.

Az Excellence Award értékelései több lépcsős folyamatban készülnek. Nem csak az előző év, hanem a megelőző négy esztendő számait is figyelembe veszik, különös tekintettel az éves mérlegekre: milyen kamatot hozott a befektetett tőke, mely cég hozta ki a legtöbbet beruházásaiból.

A listákat öt kontinensen vezető vállalatok köre jelentős mértékben változatlan. Túlnyomórészt családi tulajdonban lévő, szervesen növekvő cégekről van szó, amelyek élén hosszabb ideje áll a szakmában kipróbált vezető.

Hat tipp családi vállalkozás fejlesztéséhez
A családi cégek számára is fontos a szervezetfejlesztés. A tudatosan menedzselt változáshoz konkrét kiindulási pont, célok és időszakos mérföldkövek kitűzését javasolták a szakemberek a K&H-ban szervezett családi vállalatok találkozóján.

A kitüntettek közé az elmúlt években egyre több pénzügyi , illetve egészségügyi szolgáltató és nyersanyag-konszern került, míg 2014 előtt még egyetlen pénzügyi vállalkozás sem volt az elismertek között.

Az utóbbi kategóriában amerikai, svájci és holland cég került az élre. Egyikük sem bank, hanem szolgáltató. Mind e területen, mind az egészségügyben és az IT kategóriájában közepes méretű vállalkozások a legjobbak, amelyek piaci réseket kihasználva lekörözik a tőzsdén oly nagyra értékelt óriásokat.

A rangsort a kitüntettek számában az Egyesült Államok cégei vezetik, utánuk japán, kínai, dél-koreai vállalatok következnek. Az európai rangsor élmezőnye: Nagy-Britannia, Svédország, Németország, Franciaország, Svájc, Olaszország, Norvégia.

A 13. helyre került Ausztriában az állami posta bizonyult a legjobbnak, mivel épp olyan jól vezetik, mint egy magánvállalatot és bármikor nyereséggel eladható lenne, állapítja meg a svájci elemzés.

(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo