A főnök és a dolgozó is szereti a SZÉP-kártyát

Egyre közkedveltebb a Széchenyi Pihenőkártya. A népszerű béren kívüli juttatás lehetőségével közel 5000 munkáltató él, az eszköz elfogadóhelyeinek száma pedig az 16 200-at is meghaladja.

A kártya, ami tetszik nekünk – Kép: PP

A Széchenyi Pihenőkártya rövid idő alatt az egyik leggyakrabban választott béren kívüli juttatási formává vált. A munkáltatók szimpátiáját a kedvezményes adózás (35,7%) mellett az egyszerű ügyvitel, valamint a nagyfokú rugalmasság is erősíti. Az MKB tapasztalatai szerint az idén már az 5,7 milliárdot is meghaladta a költségek összege a bank által kezelt SZÉP-kártyákról. (Úgy tűnik, bőkezűbben is fizetnek az emberek, ha nem a zsebüket, hanem a SZÉP-kártyájukat terhelik.) Mivel a SZÉP-kártyára nem rendszeresen és visszamenőlegesen is adható juttatás, ennek ütemezése a bevételekhez igazítható, mi több: a cégek akár az év utolsó napjaiban, egyszerre is átutalhatják dolgozóinak a támogatást, akár a maximálisan adható 450 ezer forintot. Mindennek nincs többletköltsége, a juttatásból sincs levonás, a dolgozó pedig ingyenesen kapja és használhatja a SZÉP-kártyát.

Lehoczky László, az MKB Nyugdíjpénztárt és Egészségpénztárt Kiszolgáló Kft. ügyvezető igazgatója szerint 2014-ben már jól megmutatkozik, hogy a SZÉP-kártyát birtoklók tudatosan, szabadidős szokásaiknak, illetve a pihenést szolgáló terveiknek megfelelően választják ki, hogy a három alszámla közül melyikre kérik az elkölthető pénzüket. Tisztában vannak azzal, hogy az alszámlák között nincs mód utólagos átcsoportosításra, a mérlegeléskor pedig figyelembe veszik, hogy a szálláshelyeken, illetve a gyógy- és strandfürdő szolgáltatásokért mindhárom alszámláról fizethetnek.

A felhasználásban – az előző évekhez hasonlóan – változatlanul a vendéglátás viszi a prímet 64 százalékkal, megelőzve a 22 százalékban választott szálláshelyet, valamint a 14 százalékot elérő szabadidő alszámlát. A májusban felhasznált összegek 39 százalékát a fővárosban és az ország középső részén költötték el, ezt követte 10 százalékkal a Balaton és környéke. Az elfogadóhelyek száma folyamatosan bővül, miután a szolgáltatók – azon túl, hogy az utalások határidőben érkeznek – elektronikusan lekérdezhető, naprakész információkat és jól átlátható elszámolásokat is kapnak.

Lehoczky László az elmúlt nyáron lejátszódó jelenségek megismétlődésére számít: tavaly megtöbbszöröződött az alszámlánkénti költések aránya a júniustól augusztusig terjedő időszak befizetéseihez képest, és az idén is a nyári szabadságok idején várhatók a legkiemelkedőbb költések, főként a balatoni régióban.

Két dolog tesz jót a turizmusnak: a szép idő, és a SZÉP-kártya
Az enyhe télnek, a hómentes tavasznak és nem utolsósorban az intenzív SZÉP-kártya-felhasználásnak egyaránt köszönhető, hogy az idei év első 3 hónapjában mintegy 15 százalékkal bővült a belföldi turizmus. Extrém rekordokban is bővelkedett az első negyedév: volt, aki 44 napon át élvezte egy szálláshely vendégszeretetét, a legdrágább egyszeri foglalás pedig elérte a 9 millió forintot.

Véleményvezér

Francia-német ellentét állhat a befagyasztott orosz vagyon körüli vita mögött

Francia-német ellentét állhat a befagyasztott orosz vagyon körüli vita mögött 

A németek keményebbek lennének Moszkvával.
A bíróság betiltotta a kormánypropagandát

A bíróság betiltotta a kormánypropagandát 

Elharapódzott a hazudozás.
Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t

Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t 

Putyin keménykedik Venezuela ügyében.
Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo