Már 160-nal mehetnek a vonatok Szolnok megyében

Szerdán átadó ünnepséget rendeztek Szajolon abból az alkalomból, hogy befejeződtek a Szajol-Mezőtúr vonalszakaszon a biztosítóberendezés felújításának munkálatai. A projekt nettó 27,930 millió euróból (7,84 milliárd forint), európai uniós támogatással valósult meg.

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A beruházás során új elektronikus biztosítóberendezést létesítettek Szajol és Tiszatenyő állomáson, integrálva Kétpó forgalmi kitérő berendezését, továbbá az adott vonalszakaszon új vonalkábelt, új erősáramú tápkábelt telepítettek, és új automata térköz- és sorompóberendezést építettek ki. A szajoli villamos alállomáson a táp- és védelmi berendezéseket is korszerűsítették, beleértve a felsővezetéki távvezérlő rendszert. A beruházás ugyancsak tartalmazta a Tiszatenyő-Martfű szakasz ellenmenet-biztosításának kiépítését, és lecseréltek két Phoenix S-P06-200 hőnfutásjelző berendezést is. Mindezekkel kihasználhatóvá válik a pálya kiépítettség szerinti sebessége (160 km/h).

A Siemens projektnél alkalmazott innovatív műszaki megoldásai között szerepel a SIMIS IS biztosítóberendezés-szoftver alkalmazása is, illetve a Magyarországon honos  berendezésekhez kapcsolódó korszerű illesztőegységek kifejlesztése, alkalmazása. Tiszatenyő állomást és Kétpó forgalmi kitérőt a jövőben távvezérléssel irányítják Szajolból az ILTIS felület használatával. A munka során új típusú sorompóhajtóműveket (Scheid-Bachmann HSE-10 vonali, Siemens SIMIS LC állomási sorompók) és új típusú váltóhajtóműveket (Siemens S700K hajtómű) építettek be.

Dr. Szentkuti László a Siemens Zrt. elnök-vezérigazgatója beszédében kiemelte, hogy a Siemens Mobility divíziója a világ vasúti közlekedésének egyik megbízható, vezető partnere, a vasutak versenyképességét biztosító modern technológiák élenjáró képviselője és a Siemens műszaki innovációival, szakértelmével hatékony megoldásokat kínál a vasúti közlekedés minden területén.

A beruházásról
A Szajol és Mezőtúr közötti vonalszakasz biztosítóberendezéseinek telepítésére, valamint a szajoli vontatási alállomás átépítésére a Budapest–Cegléd–Szolnok–Lökösháza vasútvonal rehabilitációja keretében került sor. A teljes beruházást az Európai Unió támogatja az ISPA/Kohéziós Alap forrásaiból, a támogatás összege 105 220 000 euró (29,535 milliárd forint). A támogatás aránya 100%, ebből 46% hazai forrás, 54% pedig európai uniós támogatás.
A Szajol–Mezőtúr vonalszakasz biztosítóberendezési munkálatainak költsége ezen belül 27 930 000 euró (7,84 milliárd forint). A 2006. novemberi szerződéskötés után 2007 januárjának első napjaiban kezdte meg a munkát a Siemens AG és a Siemens Zrt. által alkotott SZM 2006 Konzorcium. A beruházás mérnökteendőit a MÁV Zrt. Beruházási Szolgáltató Egysége végezte, a fontosabb alvállalkozók között találjuk a MÁV Dunántúli Kft.-t, a Promontel Zrt.-t, az OVIT Zrt.-t, valamint a PowerQuattro Zrt.-t.

Véleményvezér

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.
Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo