Már 160-nal mehetnek a vonatok Szolnok megyében

Szerdán átadó ünnepséget rendeztek Szajolon abból az alkalomból, hogy befejeződtek a Szajol-Mezőtúr vonalszakaszon a biztosítóberendezés felújításának munkálatai. A projekt nettó 27,930 millió euróból (7,84 milliárd forint), európai uniós támogatással valósult meg.

A beruházás során új elektronikus biztosítóberendezést létesítettek Szajol és Tiszatenyő állomáson, integrálva Kétpó forgalmi kitérő berendezését, továbbá az adott vonalszakaszon új vonalkábelt, új erősáramú tápkábelt telepítettek, és új automata térköz- és sorompóberendezést építettek ki. A szajoli villamos alállomáson a táp- és védelmi berendezéseket is korszerűsítették, beleértve a felsővezetéki távvezérlő rendszert. A beruházás ugyancsak tartalmazta a Tiszatenyő-Martfű szakasz ellenmenet-biztosításának kiépítését, és lecseréltek két Phoenix S-P06-200 hőnfutásjelző berendezést is. Mindezekkel kihasználhatóvá válik a pálya kiépítettség szerinti sebessége (160 km/h).

A Siemens projektnél alkalmazott innovatív műszaki megoldásai között szerepel a SIMIS IS biztosítóberendezés-szoftver alkalmazása is, illetve a Magyarországon honos  berendezésekhez kapcsolódó korszerű illesztőegységek kifejlesztése, alkalmazása. Tiszatenyő állomást és Kétpó forgalmi kitérőt a jövőben távvezérléssel irányítják Szajolból az ILTIS felület használatával. A munka során új típusú sorompóhajtóműveket (Scheid-Bachmann HSE-10 vonali, Siemens SIMIS LC állomási sorompók) és új típusú váltóhajtóműveket (Siemens S700K hajtómű) építettek be.

Dr. Szentkuti László a Siemens Zrt. elnök-vezérigazgatója beszédében kiemelte, hogy a Siemens Mobility divíziója a világ vasúti közlekedésének egyik megbízható, vezető partnere, a vasutak versenyképességét biztosító modern technológiák élenjáró képviselője és a Siemens műszaki innovációival, szakértelmével hatékony megoldásokat kínál a vasúti közlekedés minden területén.

A beruházásról
A Szajol és Mezőtúr közötti vonalszakasz biztosítóberendezéseinek telepítésére, valamint a szajoli vontatási alállomás átépítésére a Budapest–Cegléd–Szolnok–Lökösháza vasútvonal rehabilitációja keretében került sor. A teljes beruházást az Európai Unió támogatja az ISPA/Kohéziós Alap forrásaiból, a támogatás összege 105 220 000 euró (29,535 milliárd forint). A támogatás aránya 100%, ebből 46% hazai forrás, 54% pedig európai uniós támogatás.
A Szajol–Mezőtúr vonalszakasz biztosítóberendezési munkálatainak költsége ezen belül 27 930 000 euró (7,84 milliárd forint). A 2006. novemberi szerződéskötés után 2007 januárjának első napjaiban kezdte meg a munkát a Siemens AG és a Siemens Zrt. által alkotott SZM 2006 Konzorcium. A beruházás mérnökteendőit a MÁV Zrt. Beruházási Szolgáltató Egysége végezte, a fontosabb alvállalkozók között találjuk a MÁV Dunántúli Kft.-t, a Promontel Zrt.-t, az OVIT Zrt.-t, valamint a PowerQuattro Zrt.-t.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo