Vadászunk a kedvezményekre, az adataink bánják

Tíz magyar közösségi média felhasználóból 8-an a személyazonosítót és a bejelentkezési jelszavakat bizalmas információnak tartják. A Sophos felmérése szerint viszont csak minden negyedik válaszadó tartja az e-mail címét annak. Kiderült, hogy a közösségi oldalakat használók közül az 55 év feletti felhasználók és a felsőfokú végzettségűek aggódnak leginkább adatvédelmük miatt. Ugyanakkor a válaszadók közel fele elismeri, hogy megosztotta személyes adatait, amikor fiókot hozott létre egy üzletben, vagy feliratkozott egy hírlevélre, hogy kedvezményt kapjon a vásárláskor.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Minden ötödik (21 százalék) magyar közösségi média felhasználó felfedte születési dátumát, hogy kedvezményt kapjon. Hasonló arányt (23 százalék) mértek Lengyelországban is. A csehek körében ez a válaszadók 40 százalék-át érte el.

"Az üzletek gyűjtik és feldolgozzák a vásárlók adatait, beleértve az e-mail címüket, személyes adataikat, vásárlási preferenciáikat és tranzakciós előzményeiket. Néha ezeket az információkat más vállalatokkal, például marketingpartnerekkel vagy elemző cégekkel is megoszthatják. Ezt gyakran az adatvédelmi irányelvekben írják le, ezért mindig érdemes elolvasni, hogy ki férhet hozzá az átadott adatokhoz" - magyarázza Chester Wisniewski a Sophos-tól . 

Tisztában kell lennie azzal, hogy nem mindig lesz ráhatásunk arra, hogy az áruházak által gyűjtött adatokat mire használják fel. Ezért mielőtt megadnánk az e-mail címét vagy más érzékeny adatot, alaposan fontoljuk meg, hogy a kapott előnyök, például a vásárlásokból származó kedvezmények valóban megérik, hogy veszélynek tegyük ki magunkat - teszi hozzá.

Véleményvezér

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.
Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között

Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között 

A közélet újabb mélypontjához értünk, persze keresztény szellemben.
Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem?

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem? 

A pedofília terjedése új kérdéseket vet fel.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo