Minden ötödik (21 százalék) magyar közösségi média felhasználó felfedte születési dátumát, hogy kedvezményt kapjon. Hasonló arányt (23 százalék) mértek Lengyelországban is. A csehek körében ez a válaszadók 40 százalék-át érte el.
"Az üzletek gyűjtik és feldolgozzák a vásárlók adatait, beleértve az e-mail címüket, személyes adataikat, vásárlási preferenciáikat és tranzakciós előzményeiket. Néha ezeket az információkat más vállalatokkal, például marketingpartnerekkel vagy elemző cégekkel is megoszthatják. Ezt gyakran az adatvédelmi irányelvekben írják le, ezért mindig érdemes elolvasni, hogy ki férhet hozzá az átadott adatokhoz" - magyarázza Chester Wisniewski a Sophos-tól .
Tisztában kell lennie azzal, hogy nem mindig lesz ráhatásunk arra, hogy az áruházak által gyűjtött adatokat mire használják fel. Ezért mielőtt megadnánk az e-mail címét vagy más érzékeny adatot, alaposan fontoljuk meg, hogy a kapott előnyök, például a vásárlásokból származó kedvezmények valóban megérik, hogy veszélynek tegyük ki magunkat - teszi hozzá.