Vadászunk a kedvezményekre, az adataink bánják

Tíz magyar közösségi média felhasználóból 8-an a személyazonosítót és a bejelentkezési jelszavakat bizalmas információnak tartják. A Sophos felmérése szerint viszont csak minden negyedik válaszadó tartja az e-mail címét annak. Kiderült, hogy a közösségi oldalakat használók közül az 55 év feletti felhasználók és a felsőfokú végzettségűek aggódnak leginkább adatvédelmük miatt. Ugyanakkor a válaszadók közel fele elismeri, hogy megosztotta személyes adatait, amikor fiókot hozott létre egy üzletben, vagy feliratkozott egy hírlevélre, hogy kedvezményt kapjon a vásárláskor.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Minden ötödik (21 százalék) magyar közösségi média felhasználó felfedte születési dátumát, hogy kedvezményt kapjon. Hasonló arányt (23 százalék) mértek Lengyelországban is. A csehek körében ez a válaszadók 40 százalék-át érte el.

"Az üzletek gyűjtik és feldolgozzák a vásárlók adatait, beleértve az e-mail címüket, személyes adataikat, vásárlási preferenciáikat és tranzakciós előzményeiket. Néha ezeket az információkat más vállalatokkal, például marketingpartnerekkel vagy elemző cégekkel is megoszthatják. Ezt gyakran az adatvédelmi irányelvekben írják le, ezért mindig érdemes elolvasni, hogy ki férhet hozzá az átadott adatokhoz" - magyarázza Chester Wisniewski a Sophos-tól . 

Tisztában kell lennie azzal, hogy nem mindig lesz ráhatásunk arra, hogy az áruházak által gyűjtött adatokat mire használják fel. Ezért mielőtt megadnánk az e-mail címét vagy más érzékeny adatot, alaposan fontoljuk meg, hogy a kapott előnyök, például a vásárlásokból származó kedvezmények valóban megérik, hogy veszélynek tegyük ki magunkat - teszi hozzá.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo