Vadászunk a kedvezményekre, az adataink bánják

Tíz magyar közösségi média felhasználóból 8-an a személyazonosítót és a bejelentkezési jelszavakat bizalmas információnak tartják. A Sophos felmérése szerint viszont csak minden negyedik válaszadó tartja az e-mail címét annak. Kiderült, hogy a közösségi oldalakat használók közül az 55 év feletti felhasználók és a felsőfokú végzettségűek aggódnak leginkább adatvédelmük miatt. Ugyanakkor a válaszadók közel fele elismeri, hogy megosztotta személyes adatait, amikor fiókot hozott létre egy üzletben, vagy feliratkozott egy hírlevélre, hogy kedvezményt kapjon a vásárláskor.

"A felmérés rámutat, hogy milyen nagyok a különbségek a bizalmas adatok megítélésében. Sokan nincsenek tisztában azzal, hogy maga az e-mail cím, amelyet sok helyen megosztunk, az online biztonság egyik kulcseleme. Az olyan személyes adatok, mint a személyazonosító , a jelszavak vagy a bankszámlaszám rendkívül értékesek a kiberbűnözők számára. A hackerek ezeket személyazonosság-lopásra és akár pénzügyi csalásra is felhasználhatják, aminek komoly jogi következményei lehetnek az áldozatra nézve" - mondja Chester Wisniewski , a Sophos technológiai igazgatója.

Adatok kedvezményért cserébe

A lengyel, cseh és magyar közösségi médiafelhasználókat arról is megkérdezték, hogy hoztak-e már létre fiókot üzletben, iratkoztak-e fel hírlevélre vagy adtak-e meg születési dátumukat vásárlási kedvezményért cserébe. A válaszadók jelentős része igenlő választ adott.

A magyar válaszadók közel fele (46 százalék) létrehozott már profilt üzletben kedvezményért cserébe. A magyar nők (51 százalék) gyakrabban vallották ezt be, mint a férfiak (42 százalék) és a felsőfokú végzettségűek (53 százalék, 23 százalékponttal többen, mint a csak általános vagy középiskolát végzett válaszadók). Az összes megkérdezett csehek között 66 százalék, Lengyelországban pedig 32 százalék volt azoknak az aránya, akik fiókot hoztak létre az üzletekben.

A magyar felmérésben résztvevők ugyanilyen gyakran (45 százalék) válaszolták, hogy megosztották e-mail címüket, hogy csökkentsék a megvásárolt termék vagy szolgáltatás árát. Az előny itt is a nők (50 százalék, férfiak 40 százalék) és a felsőfokú végzettségűek (56 százalék, az alapfokú végzettségű válaszadóknak csak 26 százalék-a) körében volt. A hírlevélre való feliratkozást a kedvezmény érdekében a cseh válaszadók több mint fele (54 százalék) és a lengyel válaszadók 45 százalék-a is megerősítette.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo