Magyar nyelvű CRM modul kerül az Office 2003-ba

A Microsoft megújult kommunikációs stratégiájának keretében beszélgetésre került sor a cég vezetői és a sajtó képviselői közt ma délelőtt a Károlyi Mihály úti Centrál Kávéházban. A hagyományteremtőnek szánt esemény bevezető előadásán a részvevők többek közt a rendszerintegrációs piacról, a biztonságtechnikáról és a Microsoft oktatási szerepvállalásáról folytattak vitát.

A vállalat tavaly évi 20%-os növekedése mögött a legdinamikusabb tényezők a fejlesztői eszközök (40%) és a szervertermékek (30%) voltak, ismertette Vityi Péter ügyvezető igazgató az elhangzott kérdésekre. A Microsoft Office projektmenedzsment programja a Microsoft Project - melynek egyelőre nincs magyar nyelvű változata - 50%-os növekedésen ment keresztül. Az Office alacsonynak tűnő 15-20%-a mögött a hosszú távú, három évre megkötött szerződések állnak. A vezető szerint a licencek elterjedése mögött nem elsősorban a cég erőfeszítései állnak, hanem a partnerek tanulták meg a licencelés gyakorlatát.

Mint hangsúlyozta, egy szoftver megvásárlását követően nem ér véget a cég és a vásárló kapcsolata. A termékek egyre bonyolultabbak, nagyobb igény mutatkozik a vásárlás utáni kapcsolattartásra. Ezt jól jelzi, hogy míg egy új terméket bemutató szeminárium látogatottsága 400-500 fő, addig a már bevezetett termékek használatát ismertető előadások 700-800 látogatót is vonzanak.

Az oktatás stratégiai terület

A Sulinet Expressz adókedvezményei várhatóan fellendítik majd a PC-k eladását ezzel együtt a Windows operációs rendszerét is, bár a kormányprogram nem tesz kikötést abban, hogy milyen platformot vásárolunk gépünkre. Az elmúlt időben hallhattunk róla, hogy kormányzati szinten, így az EU-ban is megfigyelhető a Linux támogatása, de a public szektor kormányzati ágában továbbra is sok gépen fut MS rendszer. A nyílt inkább az internetes technológiáknál használják, de Magyarországon ezen a téren sem érezhető erős elmozdulás, szögezte le Vityi Péter.

A Sulinet Expresszhez kapcsolódva teszi a cég elérhetővé az Office kedvezményes "Tanár és diákverzióját". A vállalatoktól kikerült gépek iskolákban történő hasznosítása kapcsán említésre került, hogy az iskolák a használt gépek operációs rendszereire is használati jogot kapnak. Két hete került nyilvánosságra az is, a Microsoft több százezer forint értékű terméktámogatást biztosít a Felnőttképzési Vállalkozások Szövetsége tagjai, valamint az Akkreditált Felnőttképzési Intézmények számára. Ezen túlmenően a Microsoft nyaranta 300 tanár informatikai képezését biztosítja.

Vállaltirányítás: CRM modul az Officeban is

A Windows XP üzleti változata és a Windows Server 2003 mellett a közelmúlt üzleti fejlesztései a vállaltirányítás területén történtek. A kis- és középvállalatoknak szóló megoldások a Navision és az Axapta, melyek közül az utóbbi rugalmasabb, fejleszthetőbb struktúrát biztosít. Egy ERP termék magyarosítása nem csak fordítást jelent, hangzott el a gondolat, hanem integrálni kell a magyar üzleti szabványokhoz is, például a magyar bérszámfejtési rendszerrel való kompatibilitás sok esetben még megoldásra vár.

A rendszerintegrációs piacon világszinten lassulás tapasztalható, itthon nagy óvatosság figyelhető meg a cégek körében. Az alaprendszerek kiépítésén sikerült túljutni, a következő lépés az olyan új modulokkal történő kiegészjés, mint a CRM (customer relationship management, ügyfél-kapcsolat menedzsment). Eközben a nagyvállalatokat egyre inkább a már meglévő alkalmazások integrációja foglalkoztatja.

Vityi Péter szerint az ágazat-specifikus rendszerek kiépítése az alkalmazásfejlesztő cégek dolga. A Microsoft célja nem lehet több az alapmodulok kínálatánál, ezért a cég továbbra is vertikális megoldások fejlesztésében fog gondolkodni. A Microsoft Business Solutions elemei (ide tartozik a korábban említett Navision és Axapta is) mellett az október-november környékén az eredetivel egyszerre magyarul is megjelenő Office 2003 csomag tartalmazni fog kisvállalatok számára fejlesztett modulokat, így CRM-et is, szintén magyar nyelven.

Szoftverfejlesztés és helyi alkalmazások

Az, hogy a desktopok mintegy 60%-án nincs vírusirtó, az operációs rendszerek hiányosságait is mutatják. Ez a felismerés vezetett ahhoz a lépéhez, hogy a Microsoft a héten szerződés írt alá a bukaresti GeCAD Software Srl. nevű, vírusvédelmi technológiákat készítő céggel annak szellemi és technológiai eszközeinek a felvásárlásáról. Nem arról van szó, hogy megvettek egy terméket és beépítették, hanem a fejlesztés logikáját akarják megismerni, hangsúlyozta az elnök-vezérigazgató.

Arra a kérdésre, hogy a bukaresti cég felvásárlása a régió szektorának megerősödését, a helyi vállalatok erejének növekedését jelenti-e, Vityi Péter azt válaszolta, hogy önálló cégként továbbra is nehéz megjelenni a szoftverfejlesztő piacon. Sok kis cég eddig is úgy tartotta fenn magát, hogy nagyoknak dolgozik, de a legtöbb ilyen partnerség nem kerül nyilvánosságra. A hazánkhoz hasonló kis országokban sokkal inkább a disztribútorpiacon figyelhető meg konszolidáció. Ezen a területen nemcsak a szoftverek kell helyi nyelvre való átültetése a fő kihívás, hanem a terméktámogatás beágyazása a helyi kultúrába. A helyi piacépítés nem csak a technológiai háttér megteremtésén múlik, hanem ugyanúgy a helyi piac és kultúra megismerésén is. Az utóbbi években informatikai szektor is egyre jobban tapasztalja a sales- és marketing stratégiák növekvő szerepét és a szakmának még van mit tanulnia ezen a téren, hangsúlyozta a Microsoft Magyarország vezetője.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo